روسیه قصد دارد ظرف چند روز 500000 سرباز را بسیج کند. رئیس سازمان جاسوسی اوکراین می‌گوید: اگر آنها پیروز نشوند، «پوتین سقوط خواهد کرد».

سربازان اسپتسناز روسیه در رژه نظامی روز پیروزی در 9 مه 2021 از میدان سرخ رژه می روند.میخائیل سوتلوف/گتی ایماژ

  • به گفته مؤسسه جنگ، وبلاگ نویسان نظامی طرفدار کرملین در روسیه ادعاهایی را منتشر کرده اند مبنی بر اینکه بسیج دیگری برگزار خواهد شد.

    در نوامبر، رهبران منطقه ای روسیه به پوتین نامه نوشتند و از او خواستند بسیج نیروهای ذخیره برای جنگ در اوکراین را متوقف کند.

    اسکیبیتسکی گفت: “ما از آنها انتظار داریم که حملاتی را در مناطق دونتسک و خارکف و همچنین احتمالاً زاپوریژژیا انجام دهند، اما برای دفاع در خرسون و کریمه، این تعداد مردانی است که برای چنین کاری نیاز دارند.”

    گزارش‌هایی از نزاع در مستی و بی‌انضباطی در میان نیروهای بسیج شده گزارش شده است که در یکی از موارد اخیر منجر به قتل یک فرمانده نظامی روسیه شد.

    ارتش اوکراین هشدار می‌دهد که پوتین در حال برنامه‌ریزی برای بسیج نیم میلیون سرباز جدید برای آماده‌سازی یک حمله جدید در اوکراین است.

    به گزارش ایونینگ استاندارد، وادیم اسکیبیتسکی، معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، گفت که این سربازان در حملاتی که در بهار در شرق و جنوب اوکراین آغاز خواهند شد، استفاده خواهند شد.

    به گفته یک مقام اوکراینی، بر اساس استاندارد ایونینگ، در حال حاضر 280000 سرباز در اوکراین حضور دارند.

    آندری چرنیاک، نماینده سرویس اطلاعات نظامی اوکراین، در گفتگو با سایت خبری آلمانی T-Online، گفت که آنها معتقدند که بسیج در 15 ژانویه پس از کریسمس مسیحی ارتدکس اعلام خواهد شد.

    به گزارش گاردین، روسیه گزارش هایی مبنی بر قریب الوقوع بودن موج دوم بسیج را رد کرد و پوتین ماه گذشته ادعا کرد که این موج “بی معنی” است.

    بر اساس گزارش ها، اسکیبیتسکی گفت: “اگر روسیه این بار شکست بخورد، پوتین سقوط خواهد کرد.”

    اولین بسیج روسیه در اکتبر با 300000 سرباز به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، به طوری که بسیاری از سربازان بسیج آموزش ندیده، مسن، ناخوشایند یا برای جنگیدن خیلی جوان بودند.

    سرویس اطلاعات نظامی اوکراین گفت که آنها معتقدند که بسیج در 15 ژانویه اعلام خواهد شد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

تزریق جدید نیروی انسانی تعداد سربازانی را که روسیه در اوکراین اشغالی مستقر کرده است، به شدت افزایش خواهد داد.

چرنیاک تخمین زد که 500000 نفر بسیج خواهند شد و کسانی که در شهرهایی مانند مسکو و سنت پترزبورگ زندگی می کنند بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

چند ماه است که بحث بسیج دوم مطرح شده است.

رژه نظامی نیروهای اسپتسناز روسیه

ارتش اوکراین هشدار می دهد که پوتین قصد دارد تا نیم میلیون نیروی جدید را بسیج کند.

  • معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفت: اگر روسیه این بار شکست بخورد، پوتین سقوط خواهد کرد.