خبرنگاری در جریان رویداد خبری در مورد خروج قطار از ریل اوهایو دستگیر شد

NewsNation گفت که لامبرت مستقر در واشنگتن همچنان ممکن است با اتهامات رفتار بی نظم و تجاوز جنایی روبرو شود.

حدود 50 واگن قطار، از جمله 10 واگن حامل مواد خطرناک، در یک تصادف آتشین جمعه شب در لبه شرق فلسطین از ریل خارج شدند. بازرسان فدرال می گویند یک مشکل مکانیکی در محور واگن ریلی باعث خروج از ریل شده است.

در این کنفرانس خبری، مقامات گفتند که نمونه برداری نشان داده است که کیفیت هوا در این منطقه ایمن است و ساکنان می توانند به خانه بازگردند، اگرچه دی واین گفت که برخی از ساکنان ممکن است بخواهند تا زمانی که هوای داخل خانه هایشان بررسی شود صبر کنند.

در این بیانیه آمده است که دواین “همیشه به حق رسانه ها برای گزارش زنده قبل، حین و بعد از جلسات مطبوعاتی خود احترام گذاشته است.”

سویگارت گفت: «از دیدگاه آنها، او از دستورات اطاعت نکرد. سالن‌های بدنسازی پژواک و صدایی با صدای بلند هستند، بنابراین حدس می‌زنم که آنها از این واقعیت خوششان نمی‌آمد که صدایی در رقابت با صحبت‌کردن فرماندار وجود داشت، حتی اگر تمام راه در انتهای اتاق بود. “

دی واین در پایان کنفرانس خبری خود گفت که او اجازه بازداشت را نداده است و خبرنگاران “حق دارند” در طی جلسات توجیهی گزارش دهند.

دی واین گفت: «اگر کسی از انجام این کار منع شود، یا به او گفته شود که نمی تواند این کار را انجام دهد، اشتباه است.

پرستون سویگارت، عکاسی که همراه لمبرت بود، به نیوزنیشن گفت که کنفرانس خبری با بیش از دو ساعت تاخیر آغاز شد و دی واین در همان لحظه شروع به صحبت کرد که لمبرت مجبور شد از پشت سالن یک پخش زنده پخش کند.

مجری گزارش گفت که شنیده است که خبرنگار می گوید: «فرماندار تازه شروع به صحبت کرده است. به من می گویند که باید گزارشم را رها کنم» قبل از اینکه کوتاه شود.

فلسطین شرقی، اوهایو (AP) – یک خبرنگار پخش تلویزیونی به دلیل تجاوز در روز چهارشنبه در حالی که یک کنفرانس خبری درباره خروج قطار حامل مواد شیمیایی سمی در اوهایو را پوشش می داد، به زمین هل داده شد، دستبند زده شد و دستگیر شد.

به گزارش نیوز نیشن، لمبرت قبل از آزادی از زندان حدود پنج ساعت در بازداشت بود.

هنگامی که مقامات روز دوشنبه تصمیم گرفتند مواد شیمیایی را از پنج تانکر پر از وینیل کلرید آزاد کنند و بسوزانند و هیدروژن کلرید و گاز سمی فسژن را به هوا فرستاد، به ساکنان اطراف در اوهایو و پنسیلوانیا دستور تخلیه داده شد.

مایک ویکیرا، رئیس دفتر واشنگتن NewsNation، دستگیری را نقض خشم‌آمیز متمم اول قانون اساسی خواند.

سویگارت گفت که افسران پلیس به لمبرت نزدیک شدند و از او خواستند صحبت نکند. به گزارش NewsNation، لمبرت گزارش زنده را تمام کرد، اما پس از آن مقامات از او خواستند که او را به زور از مراسم خارج کنند.

ویدئوی ضبط شده توسط شبکه WKBN-TV وابسته به NewsNation نشان می دهد که لمبرت روی صورتش روی زمین دستبند زده شده است. سپس او را به بیرون بردند و در عقب ماشین گشت کلانتری قرار دادند.



منبع

اداره کلانتری شهرستان کلمبیانا گفت که این دستگیری توسط افسران اداره پلیس فلسطین شرقی انجام شده است. پیامی که به دنبال نظر از بخش بود، بلافاصله برگردانده نشد.

“در حال حاضر حالم خوب است. لمبرت پس از آزادی گفت: روز بسیار طولانی بود. “هیچ روزنامه نگاری انتظار ندارد زمانی که شما کار خود را انجام می دهید دستگیر شود، و من فکر می کنم این واقعا مهم است که این اتفاق در کشور ما رخ ندهد.”

در بیانیه زیر از دفتر فرماندار آمده است که دی واین این حادثه را ندیده است زیرا مجموعه ای از دوربین ها جلوی دید او را گرفته اند، اما او صدای “اختلاف در پشت سالن بدنسازی” را شنیده است.

NewsNation ویدئویی از بازداشت خبرنگار ایوان لمبرت در سالن بدنسازی یک مدرسه ابتدایی در شرق فلسطین، جایی که فرماندار مایک دیواین در حال ارائه اطلاعات به روز در مورد این حادثه بود، منتشر کرد.