بایدن و ترامپ از مرز آمریکا و مکزیک بازدید کنند زیرا مهاجرت نقش کلیدی در انتخابات دارد

جو بایدن و رقیب جمهوری خواه او، دونالد ترامپ، روز پنجشنبه از شهرهای مرزی تگزاس بازدیدهای دوئل خواهند کرد، همپوشانی نادری که زمینه را برای فصل انتخاباتی فراهم می کند که در آن مهاجرت نقش اصلی را ایفا می کند.

انتظار می رود بایدن در براونزویل، در امتداد رودخانه ریو گراند، جمهوری خواهان را به دلیل ممانعت از یک توافق امنیتی مرزی دو حزب پس از ابراز مخالفت شدید ترامپ با این اقدام مورد انتقاد قرار دهد. صدها مایل در شمال غربی، ترامپ سخنانی را از یک پارک ایالتی در ایگل پس، که به کانون رویارویی دولت بایدن و فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس، گرگ ابوت تبدیل شده است، بیان خواهد کرد.

ساعاتی قبل از ورود رئیس جمهور و رئیس جمهور سابق به خط مرزی 2000 مایلی، یک قاضی فدرال در کنار دولت بایدن قرار گرفت و قانون جدید تگزاس را که به پلیس اختیار می داد تا مهاجران مظنون به ورود غیرقانونی به ایالات متحده را دستگیر کند، مسدود کرد.

ترامپ بار دیگر قصد دارد با ادعای اینکه بایدن اجازه داده است آمریکا توسط مهاجران غیرقانونی که «خون کشور ما را مسموم می‌کنند» تسخیر شود، مهاجرت را محور مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود قرار دهد، لفاظی‌هایی که تکرار برتری‌گرایان سفیدپوست و آدولف هیتلر است. انتظار می رود که او در آنجا برنامه های خود را برای سرکوب مهاجرت بسیار فراتر از آنچه در دوره اول ریاست جمهوری خود انجام داد، ارائه دهد.

مهاجرت به یکی از حادترین آسیب پذیری های سیاسی رئیس جمهور در آستانه انتخابات 2024 تبدیل شده است.

از زمان روی کار آمدن بایدن، تعداد بی‌سابقه‌ای از مهاجران از مرز جنوبی عبور کرده‌اند که ناشی از جنگ، تحولات سیاسی، خشونت‌های گروه‌های تبهکار و تغییرات آب و هوایی از جمله عوامل دیگر است. اگرچه تعداد گذرگاه‌ها در ژانویه به‌طور چشمگیری کاهش یافت، اما طبق داده‌های گشت مرزی، بالاترین رکورد در دسامبر بود.

رای دهندگان در سراسر طیف سیاسی نگرانی فزاینده ای را در مورد وضعیت در مرز ابراز کرده اند، و تعداد کمی، طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، حتی 18 درصد، از عملکرد دولت در مورد آن راضی هستند.

در این نظرسنجی، پاسخ دهندگان اغلب از “هزینه ها و بارهای اقتصادی مرتبط با موج مهاجرت یا نگرانی در مورد امنیت” به عنوان نگرانی های اصلی خود در ارتباط با مهاجرت یاد کردند.

در همان زمان، افزایش مهاجرت در سال گذشته به رشد جمعیت کمک کرد و اقتصاد ایالات متحده را تقویت کرد.

کاخ سفید از تلاش سنا برای دستیابی به یک توافق سازش در مرز حمایت کرد و حتی اصلاحات اساسی در سیستم پناهندگی این کشور را تأیید کرد که طرفداران مهاجرت و مترقیان آن را شبیه ترامپ دانستند. اما این توافق در بحبوحه تمایل ترامپ به عدم واگذاری یک پیروزی سیاسی به بایدن در مورد یک موضوع کلیدی برای کمپین او از بین رفت. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه، گفت که این لایحه پس از رسیدن به پایان خواهد رسید.

بایدن قول داد مداخله ترامپ را به رای دهندگان یادآوری کند.

جمهوری خواهان به رهبری ترامپ، بایدن را مقصر دانسته اند. در کنگره، آنها با استیضاح وزیر امنیت داخلی، الخاندرو مایورکاس، به دلیل جرایم ادعایی که حتی محققان حقوقی محافظه‌کار گفته‌اند که مربوط به مسائل سیاست است، نه تخلف، به دنبال مجازات دولت وی بوده‌اند. سنای تحت کنترل دموکرات ها قصد خود را برای ارسال سریع این اتهامات نشان داده است.

در ژانویه، گارد ملی تگزاس کنترل پارک شلبی ایگل پس را به دست گرفت و عملاً عوامل گشت مرزی فدرال را از منطقه 2.5 مایلی مسدود کرد. به عنوان بخشی از سرکوب مرزی ابوت، آنها سیم تیغ نصب کردند و دسترسی به پارک را بستند. در میان بن بست، یک مادر و دو فرزند خردسالش در نزدیکی رودخانه ریو گرانده غرق شدند. مقامات تگزاس و گشت مرزی یکدیگر را مسئول این تراژدی می دانند.

دادگاه عالی به طور موقت به ماموران گشت مرزی اجازه داد تا حصار سیمی نصب شده توسط مقامات تگزاس را بردارند.

منبع