هیلی اکنون آخرین مانع برای ادعای ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری خواه است

نیکی هیلی اکنون آخرین نامزدی است که بین آنها ایستاده است دونالد ترامپ و سومین نامزدی متوالی او در جمهوری خواهان و تسلط کامل او بر حزب جمهوریخواه.

اگر فرماندار سابق کارولینای جنوبی نتواند در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه در نیوهمپشایر پیروز شود، رقابت نامزدی حزب جمهوری‌خواه می‌تواند قبل از شروع واقعی به پایان برسد.

درگیری آنها در ایالت گرانیت زمانی که فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، بعدازظهر یکشنبه از رقابت خارج شد و از ترامپ حمایت کرد، پس از اینکه نتوانست او را در رقابت های انتخاباتی آیووا شکست دهد، بحرانی تر شد و مشخص شد که او هیچ راهی به جلو ندارد.

کناره گیری او در حالی صورت گرفت که ترامپ تمام توجه خود را به هیلی معطوف کرده و از رای دهندگان جمهوری خواه می خواهد که پیروزی مقدماتی در نیوهمپشایر را برای او به ارمغان بیاورند که آنقدر جامع باشد که رقابت سراسری نامزدی را به پایان برساند.

اگر هیلی ترامپ را شکست ندهد، یا حداقل به او نزدیک نشود، ممکن است در طرح یک دلیل منطقی برای ادامه در برابر رئیس جمهور سابق و متقاعد کردن کمک‌کنندگان مالی تلاش کند که او همچنان یک سرمایه‌گذاری مالی خوب است.

هیلی بعدازظهر یکشنبه به دانا باش خبرنگار سی‌ان‌ان گفت که اکنون در جایی است که همیشه می‌خواسته باشد، در مبارزه مستقیم با ترامپ.

دو نفر در این مسابقه حضور دارند. این همان چیزی بود که ما در تمام مدت می خواستیم. ما به راه خود ادامه می دهیم.»

ترامپ در حال حاضر از ماشین سیاسی بی‌امان خود استفاده می‌کند تا تلاش کند رویاهای هیلی در کاخ سفید را در کارولینای جنوبی، ایالت اصلی بعدی بزرگ، جایی که او به عنوان فرماندار خدمت می‌کرد و امیدوار است که نژاد را متحول کند، درهم بشکند.

رئیس جمهور سابق که در نظرسنجی جدید CNN که یکشنبه منتشر شد با 11 امتیاز از هیلی در نیوهمپشایر پیشتاز است، پس از غوغای هفته گذشته خود در کنگره آیووا در حال حاضر است.

در یک گردهمایی تکان دهنده شنبه شب در منچستر، ترامپ درخواست فرماندار سابق کارولینای جنوبی از رای دهندگان انتقادی اعلام نشده ای را که اجازه رای دادن در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در نیوهمپشایر را دارند، به باد انتقاد گرفت. او گفت که این دلیلی است که او در حزبی که تحت سلطه پوپولیسم «آمریکا دوباره بزرگ شود» او یک فرد پرت است. آنها می خواهند رای دهندگان لیبرال را در حین رای دادن به مدت دو دقیقه به جمهوری خواه تبدیل کنند و سپس به رای دهندگان لیبرال در رای دموکرات ها برگردند. ترامپ گفت این چیز وحشتناکی است.

ترامپ در اقدامی غیرمعمول در ایالتی که می‌تواند در مورد وضعیت اولین کشورش در میان ملت‌ها نگران باشد، سه‌شنبه گذشته به انتخابات مقدماتی حیاتی کارولینای جنوبی در ماه آینده نگاه کرد تا نشان دهد که شانس هیلی برای تغییر نامزدی واقعی بیهوده است. . او نیوهمپشایر سرد را به پاسگاهی از ایالت آرام جنوبی تبدیل کرد – جایی که هیلی دو دوره به عنوان فرماندار برنده شد اما اکنون به سنگر MAGA تبدیل شده است – رهبران حزب جمهوریخواه از جمله فرماندار فعلی و معاون فرماندار را روی صحنه فراخواند تا از او حمایت کنند و او را به عنوان یک سنگر محکوم کنند. یک دموکرات در لباس مبدل

«آن فیلسوفان بزرگ، Spice Girls، به ما بگویید که چه می‌خواهید، چه چیزی واقعاً، واقعاً می‌خواهید. این چیزی است که ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که ما در کارولینای جنوبی چه می خواهیم. مک مستر با اشاره به ترامپی که در حال پرخاشگری بود، گفت: «آنچه ما واقعاً، واقعاً می‌خواهیم، ​​او همین جاست…» راسل فرای، نماینده کارولینای جنوبی، از میرتل بیچ، ادعا کرد که هیلی نسبت به چین، مهاجرت، جنایت نرم بود و ابزاری برای کمک‌کنندگان مالی شرکت‌ها و “در هر موقعیتی” بود. وی افزود: آقای رئیس جمهور، من فکر می کنم انتخاب با این جمعیت کاملاً روشن است. آنها خواهان بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید هستند.

پیام هماهنگ شده شنبه شب ساکنان کارولینای جنوبی به رای دهندگان نیوهمپشایر، یک روز پس از آن بود که ترامپ ضربه قبلی را به روحیه هیلی وارد کرد و تأییدیه تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی را که از نامزدی ریاست جمهوری خود در نوامبر انصراف داد، منتشر کرد. اسکات روز یکشنبه در گفتگو با شبکه سی ان ان در مورد “وضعیت اتحادیه” گفت: “من این سوال را مطرح نمی کنم که … فرد خوب یا بهتری است.” من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قدرتمندی است، دوباره رئیس‌جمهور قدرتمندی خواهد شد.»

مثل اینکه کسی شنبه شب موضوع را از دست داده باشد، ترامپ فکر کرده بود: «تقریباً همه ما را در آنجا حمایت می‌کنند، این یک ویژگی است وقتی کسی در انتخابات حضور داشته باشد که فرماندار بوده است.» رئیس‌جمهور سابق افزود: برای مردم نیوهمپشایر، تنها چیزی که باید در مورد نیکی هیلی بدانید این است که همه جهانی‌گرایان، حامیان لیبرال بایدن و «هرگز ترامپر» در کنار او هستند. تقریباً تک تک رهبران … در ایالت خود کارولینای جنوبی در کنار ما هستند.» در روزهای اخیر، ترامپ همچنین حملات نژادپرستانه به هیلی را در شبکه‌های اجتماعی افزایش داده است و با استفاده از نام تولدی که والدین مهاجر هندی به او داده‌اند، نشان می‌دهد که میراث او در آسیای جنوبی سؤالاتی را در مورد واجد شرایط بودن او برای ریاست‌جمهوری به وجود می‌آورد، علی‌رغم اینکه هیلی طبیعی است. شهروند متولد شده

استراتژی ترامپ نشانه اعتماد به جایگاه او در نیوهمپشایر بود، زیرا او تلاش می کند نشان دهد که نامزد اجتناب ناپذیر است. این همچنین تلاشی آشکار برای ترساندن هیلی بود تا در صورت شکست در روز سه شنبه، قبل از اینکه مسابقه به کارولینای جنوبی برسد، کمپین خود را متوقف کند. اگر هیلی به مبارزات انتخاباتی احتمالی 2028 در انتخابات ریاست جمهوری 2028 نگاه کند، یک دزدی در ایالت خانگی می تواند برند سیاسی هیلی را تضعیف کند. اما جانشین ارشد او در نیوهمپشایر، فرماندار جمهوری خواه، کریس سونونو، اصرار داشت که او فقط به یک عملکرد قوی در روز سه شنبه نیاز دارد تا به طور قابل اعتمادی به جلو حرکت کند. من همیشه گفته‌ام که شما می‌خواهید یک مسابقه انفرادی در سوپر سه‌شنبه برگزار شود. من فکر می‌کنم سوپر سه‌شنبه احتمالاً جایی است که در واقع باید شروع به پیروزی در ایالت‌ها کنید.

اما به سختی می توان دید که اگر هیلی نیوهمپشایر، ایالتی را که برای او مطلوب ترین به نظر می رسد، از دست بدهد و سپس در ایالت زادگاهش با مشکل مواجه شود، چگونه می تواند مسیری معتبر برای نامزدی و جمع آوری کمک های مالی ادامه دهد.

هیلی باید در نیوهمپشایر بیانیه ای بدهد

قایق‌بازی روز شنبه ترامپ در کارولینای جنوبی، نمایش دیگری از عملیات سیاسی بسیار سازمان‌یافته او بود که در آیووا نیز به نمایش درآمد و بسیار مؤثرتر از کمپین‌های پر هرج و مرج او در سال‌های 2016 و 2020 بود.

هیلی در اواخر سال گذشته به سرعت در حال حرکت بود و این انتظار را برانگیخت که بتواند نیروهای ضد ترامپ را در حزب جمهوری خواه به گونه ای دور خود جمع کند که منتقدان رئیس جمهور سابق همیشه می گفتند می تواند او را در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه آسیب پذیر کند. اما رتبه سوم در آیووا پس از یک کمپین تا حد زیادی تأثیرگذار، برخی از سر و صدای هیلی را کاهش داد، در حالی که چندین بحث، از جمله عدم نام بردن برده داری به عنوان علت جنگ داخلی، سؤالاتی را در مورد قدرت ماندن او تحت فشار و دوام تعادل ایجاد کرده است. او تلاش می‌کند بین جلب توجه میانه‌روها در نیوهمپشایر و رای‌دهندگان محافظه‌کارتر مردمی در جاهای دیگر فاصله بگیرد.

در نظرسنجی CNN که توسط دانشگاه نیوهمپشایر انجام شد، ترامپ پیشتازی خود را با 50 درصد حمایت در میان رای دهندگان احتمالی جمهوری خواه افزایش داد در حالی که هیلی 39 درصد است. DeSantis 6 درصد بود. رقابت روز سه‌شنبه بررسی خواهد شد که چگونه این بخش کوچک از رای‌دهندگان می‌تواند بر رقابت بین هیلی و ترامپ تأثیر بگذارد.

با این حال، نیوهمپشایر نیز به دلیل نتایج شوک و براندازی خرد متعارف بدنام است. از رسوایی بیل کلینتون که ثروت خود را به عنوان “بچه بازگشت” با رتبه دوم در سال 1992 احیا کرد، تا پیروزی سناتور جان مک کین بر جورج دبلیو بوش در سال 2000، و افزایش نظرسنجی هیلاری کلینتون برای شکست برنده انتخابات آیووا. باراک اوباما در سال 2008. حتی اگر هیلی دو نامزدی اخیر در کارولینای جنوبی پایه گذاری شوند، حداقل رنگ رقابت را تغییر دادند، همانطور که او به دنبال آن است.

ثروت او سه شنبه شب احتمالاً به تعداد رای دهندگان میانه رو بستگی دارد. در نظرسنجی سی‌ان‌ان، هیلی از حمایت ۵۸ درصدی در میان کسانی که به‌عنوان اعلام‌نشده (به عنوان مستقل‌ها در نیوهمپشایر نامیده می‌شوند) و قصد رای دادن داشتند، داشت. او 71 درصد از کسانی است که خود را از نظر ایدئولوژیک میانه رو می دانند. او همچنین در میان رای دهندگان تحصیل کرده از ترامپ جلوتر است. با این حال، مشکل او این است که چنین حوزه‌هایی اقلیتی از رای‌دهندگان اولیه در نیوهمپشایر را تشکیل می‌دهند.

فرماندار سابق کارولینای جنوبی پس از ماه‌ها تلاش در مورد اینکه چقدر سخت می‌توان به ترامپ به خاطر اتهامات جنایی 91 و حمله به دموکراسی در سال 2021 حمله کرد – سوابقی ناهنجار که او به‌خوبی از آن به‌عنوان هرج و مرج که «او را در اطراف تعقیب می‌کند» توصیف می‌کند – لفاظی‌های خود را افزایش داد. روزهای اخیر او می گوید که افزایش حملات ترامپ به او نشانه نگرانی اوست. او با گفتن اینکه آمریکا نمی تواند بین دو فرد 80 ساله به عنوان رئیس جمهور انتخاب کند، او را با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که با نگرانی هایی در مورد سن خود مواجه است، پیوند می دهد. (بایدن 81 ساله و ترامپ 77 سال دارد.) هیلی، یک شاهین سنتی جمهوری خواه سیاست خارجی، همچنین از ترامپ به خاطر دلبستگی با دیکتاتورهایی مانند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و سلسله مراتب کمونیستی چین انتقاد می کند.

روز شنبه، هیلی حمله جدیدی را آغاز کرد و آمادگی روانی ترامپ را زیر سوال برد، پس از اینکه به نظر می‌رسید او را با نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، هنگام صحبت درباره حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط گروهی از حامیان رئیس‌جمهور سابق، اشتباه گرفته است. هیلی به رای دهندگان در کین، نیوهمپشایر گفت: «آنها می گویند که او گیج شده است. نگرانی من این است – من هیچ چیز تحقیرآمیزی نمی گویم، اما وقتی با فشارهای یک ریاست جمهوری روبرو هستید، نمی توانیم شخص دیگری را داشته باشیم که بپرسیم آیا آنها از نظر ذهنی برای انجام این کار مناسب هستند یا خیر.

هیلی در روز یکشنبه مجموعه‌ای از رویدادها را در سراسر نیوهمپشایر برگزار می‌کند، زیرا او به دنبال جلب مشارکت مردمی است که می‌تواند او را به رقابت با ترامپ تبدیل کند، از جمله رویدادی با جودیت شیندلین، که به‌خاطر نمایش واقعی طولانی‌مدتش «قاضی جودی» شناخته می‌شود.

ترامپ در اولین مراسم تحلیف خود لفاظی تند و تیز را دوباره خلق می کند

دقیقاً هفت سال پس از سخنرانی طوفان خود در مراسم تحلیف “قتل عام آمریکایی” و دقیقاً یک سال از 20 ژانویه 2025 – زمانی که او امیدوار است برای یک دوره دیگر سوگند یاد کند – از راهپیمایی شنبه شب خود برای ترسیم تصویری از کشوری در بحران استفاده کرد. با مرزهای باز، جنایت و باتلاق های خارج از کشور. او با انعکاس استدلال های دادگاه استیناف خود مبنی بر اینکه روسای جمهور مستحق مصونیت کامل از پیگرد قانونی هستند، ترس در مورد ویژگی بالقوه دوره دوم را افزایش داد. او به نادرستی مدعی شد هوادارانی که به خاطر هجوم به ساختمان کنگره در 6 ژانویه زندانی شده بودند، «گروگان» بودند. وی از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که آزادی مطبوعات و دانشگاهی را سرکوب کرده است، تمجید کرد و گفت: “خوب است که یک مرد قدرتمند کشور شما را اداره کند.”

حامیان این رویداد، که بسیاری از آنها ساعت ها در برف و بادهای سرد در صف ایستاده بودند، بیشتر کاسه پایینی را در یک سالن هاکی در مرکز شهر منچستر پر کردند. بر روی تابلوی امتیازات قدیمی در مرکز یخ، اسلات‌هایی که معمولاً برای ثبت گل‌ها استفاده می‌شوند دارای اعداد 45 و 47 هستند که به ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور و چهل و هفتمین رئیس‌جمهور بالقوه اشاره می‌کند.

این شب در یک فضای مهمانی آشوب‌آمیز آغاز شد و طرفداران با آواز «YMCA» توسط مردم دهکده و خروشان جمعیت در حالی که ترامپ در نقش استندآپ کمدین بازی می‌کرد، شروع شد. اما زمانی که ترامپ عوام فریبی را به راه انداخت و در مورد موسیقی پیشگویانه صحبت کرد، در پایان یک چرخش تاریک و دیستوپیایی به خود گرفت. ادوارد یانگ، حامی ترامپ – اهل منچستر که برای شصت و هشتمین گردهمایی ترامپ با کفش‌های ستاره‌دار و راه راه با نام ترامپ از بریک، نیوجرسی سفر کرده بود، گفت: من معتقدم این کشور در خطر مرگ است. در توضیح حمایت خود از رئیس جمهور سابق.

برگزاری انتخابات بر اساس تعداد جمعیت یک بازی احمقانه است. اما رویداد ترامپ نشان دهنده فداکاری حامیان او در سراسر کشور بود. در نظرسنجی سی‌ان‌ان، حدود 46 درصد از رای‌دهندگان احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری نیوهمپشایر گفتند که اگر ترامپ نامزدی را به دست آورد، مشتاق خواهند بود و تنها 25 درصد در مورد هیلی همین را گفتند. فرماندار سابق کارولینای جنوبی در آیووا دچار شکاف شور و شوق مشابهی شد و پس از یکشنبه، تنها یک روز فرصت دارد تا در نیوهمپشایر آن را تغییر دهد.

این داستان با پیشرفت های اضافی به روز شده است.

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر، یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید

منبع