جیم کلیبرن می گوید که او و بایدن هر دو فکر می کنند رهبری نتانیاهو برای اسرائیل “خوب” نیست

نماینده جیم کلیبرن (DS.C.) پیشنهاد کرد که هم او و هم رئیس جمهور جو بایدن احساس کنند که رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای اسرائیل خوب نیست.

من با رئیس جمهور در این مورد صحبت کرده ام. و البته، او قرار نیست همه چیزهایی را که به نتانیاهو می‌گوید علنی کند.» “اما من این را می دانم. وقتی صحبت از نتانیاهو به میان می‌آید، او نسبت به احساس من احساس می‌کند. او است – رهبری او برای اسرائیل خوب نبوده است.»

او گفت: «ما قاطعانه در کنار مردم اسرائیل ایستاده‌ایم، اما من همیشه با نتانیاهو مشکل واقعی داشته‌ام و این مشکل امروز هم ادامه دارد.»

وقتی کاستا از نماینده کنگره خواست توضیح دهد که آیا بایدن با ارزیابی او از نتانیاهو موافق است یا خیر، کلیبرن گفت: «خب، او ارزیابی من را پذیرفته است. من از او نپرسیده ام که آیا با من موافق است یا نه.»

“در واقع، من فقط به آنها اطلاع دادم، “این احساسی است که من دارم. من کشور را اداره نمی کنم. شما کاری را انجام می دهید که فکر می کنید به نفع کشور است.

کلایبرن که قبلاً دموکرات رتبه سوم مجلس نمایندگان بود، به بایدن در انتخابات قبلی حمایت بسیاری از رای دهندگان سیاه پوست را جلب کرد. به گزارش تایم، کلیبرن اخیراً از سمت دستیار رهبر دموکرات خود در مجلس استعفا داد تا به بایدن در کمپین انتخاب مجدد خود کمک کند.

به گفته منابع آگاه، بایدن در گزارشی از NBC News که روز دوشنبه منتشر شد، نتانیاهو را در محافل خصوصی محکوم کرد و او را “احمق” خواند و گفت که او “جهنم” می کند. بایدن همچنین نتانیاهو را “آدم بدی” خوانده است. با این حال، رئیس جمهور تنها اندکی از نخست وزیر علنا ​​انتقاد کرده است.

اسرائیل از ماه اکتبر، زمانی که رهبران شبه نظامی حماس به اسرائیل حمله کردند، به بمباران مداوم غزه ادامه داده است. بر اساس گزارش سازمان عفو ​​بین الملل، حملات اسرائیل به غزه منجر به کشته شدن بیش از 28000 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 60000 نفر و همچنین آواره شدن حداقل 1.8 میلیون نفر از مردم این کشور به نقل از نیویورک تایمز شده است.

دیوان بین المللی دادگستری گفته است که اسرائیل در حال ارتکاب نسل کشی قابل قبول است.

مربوط…

منبع