بن بست مهاجرت لایحه بودجه 1.66 تریلیون دلاری مجلس سنای ایالات متحده را متوقف می کند

میچ مک کانل، جمهوری خواه ارشد سنا، گفته است که اگر لایحه 1.66 تریلیون دلاری شکست بخورد، گروه او برای ادامه قطعنامه تا سال آینده، زمانی که جمهوری خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند، تلاش خواهند کرد.

او گفت: “امیدوارم امروز بتوانیم همه چیز را به پایان برسانیم.” “دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم.”

(گزارش توسط گرام اسلاتری و سوزان هیوی؛ ویرایش توسط اسکات مالون و جاناتان اوتیس)



منبع

این سیاست قرار بود در اوایل هفته منقضی شود، اما دادگاه عالی برای پایان عنوان 42 ترمز کرد، زیرا دعوی قضایی توسط ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان را بررسی می کند.

این می تواند مذاکره مجدد در مورد لایحه گسترده را مجبور کند.

واشنگتن (رویترز) – بن بست بر سر سیاست مهاجرتی ایالات متحده، حرکت لایحه بودجه 1.66 تریلیون دلاری دولت در سنا را در روز پنجشنبه متوقف کرد و خطر تعطیلی نسبی آژانس های فدرال را چند روز قبل از تعطیلات کریسمس افزایش داد.

مسیر پیش رو پر است.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، روز پنجشنبه گفت که هنوز به تصویب لایحه هزینه ها امیدوار است.

اگر قانونگذاران نتوانند به توافق برسند، باید به یک راه حل ادامه دار کوتاه مدت متوسل شوند که اساساً بدون افزایش بودجه، دولت را باز نگه می دارد. اگر آنها همچنین نتوانند یک قطعنامه ادامه دار را تا شنبه تصویب کنند، دولت تا حدی تعطیل خواهد شد.

لی با اشاره به این لایحه هزینه‌ها در توییتر نوشت: «همه‌ی اتوبوس هیچ چیزی برای تأمین امنیت مرزها ندارد و در واقع حاوی زبانی است که امنیت مرزها را تضعیف می‌کند». “بدون رای گیری بالا یا پایین در مورد عنوان 42، هر جمهوری خواه سنا باید مخالفت کند.”

مشخص نیست که آیا سنا به رهبری دموکرات ها رای به این اصلاحیه را خواهد پذیرفت یا خیر. چنین اصلاحیه‌ای می‌تواند با کمک دموکرات‌های میانه‌رو به تصویب برسد، اما حتی در این صورت، لایحه به دست آمده با مخالفت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان مواجه خواهد شد، که آنها نیز باید بسته هزینه‌ها را قبل از ارسال آن به جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات برای امضای وی، به تصویب برسانند.

نوشته گرام اسلاتری و سوزان هیوی

پیشرفت در این لایحه – که شامل کمک 44.9 میلیارد دلاری در زمان جنگ به اوکراین و ممنوعیت استفاده از برنامه رسانه های اجتماعی متعلق به چینی TikTok در دستگاه های دولت فدرال است – پس از آنکه سناتور محافظه کار جمهوری خواه مایک لی اصلاحیه ای را برای کند کردن مهاجرت ارائه کرد متوقف شد.

این اصلاحیه ایالات متحده را ملزم به حفظ سیاستی به نام عنوان 42 می کند، سیاستی که در زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق جمهوری خواه در آغاز همه گیری کووید-19 اجرا شد و مانع از درخواست پناهندگی صدها هزار مهاجر شد. این به مقامات مرزی این امکان را می دهد که بدون فرصتی برای پناهندگی در مواقع اضطراری بهداشت عمومی، مهاجران را به سرعت به مکزیک اخراج کنند.