اریک آدامز، شهردار نیویورک “بسیار ناامید” از کاخ سفید درخواست کمک بیشتر در مورد بحران مهاجران کرد.

لایت فوت در یک کنفرانس مطبوعاتی در اواخر سال گذشته گفت: «دولت فدرال باید قدم بردارد. او چند لحظه بعد اضافه کرد: “می دانم که آنها تحت فشارهای عظیمی هستند.” این یک چالش جدید در مرز نیست – اما این یک چالش جدید برای ما است. و ما نیاز به حمایت فدرال داریم. منابع، ارتباطات، همکاری. و این باید در کوتاه مدت انجام شود.»

مهاجرانی که از زمانی که با اتوبوس از مرز جنوبی در هتل واتسون نیویورک اقامت داشتند، روز دوشنبه پس از اینکه از ورود به هتل منع شدند، با فعالان صحبت می کنند. (سارا ینسل/EPA-EFE/Shutterstock)

اکثر مردم موافقند که اصلاحات جامع مهاجرت تنها راه حل پایدار برای بحران است. اکثر آنها همچنین موافق هستند که اصلاحات جامع مهاجرت به این زودی غیرممکن است، زیرا جمهوری خواهان مسئولیت مجلس نمایندگان و انتخابات ریاست جمهوری را در پیش دارند.

حدود 60 مهاجر تازه وارد از ونزوئلا در 12 اکتبر 2022 در پناهگاهی در بیمارستان Bellevue در نیویورک رها می شوند. (Luiz C. Ribeiro برای NY Daily News از طریق Getty Images)

دولت بایدن می گوید از زمان اجرای این برنامه، تعداد مهاجران کمتری از این چهار کشور در مرز دستگیر شده اند. اما این ارقام، هرچند دلگرم‌کننده، درباره هزاران مهاجر از مکزیک، هندوراس، کلمبیا، برزیل، پرو و ​​اخیراً اوکراین چیزی نمی‌گویند.

با این حال، تا کنون، کاخ سفید با اشتیاق زیادی به درخواست نیویورک یا سایر شهرها پاسخ نداده است. این کشور به برنامه جدید «آزادی مشروط» خود اشاره کرده است که به مهاجران از کوبا، ونزوئلا، هائیتی و نیکاراگوئه اجازه می‌دهد برای ورود قانونی به ایالات متحده درخواست دهند، مشروط بر اینکه از خانه، از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند، بدون سفر به مرز درخواست ورود کنند.

آدامز و دیگر شهرداران تشخیص می دهند که بحران از بین نمی رود. در هر صورت، به نظر می رسد که با گذشت زمان عمیق تر می شود. آدامز و دیگر شهرداران دموکرات از زمانی که سال گذشته، فرماندار کلرادو – جرد پولیس، دموکرات – شروع به انتقال مهاجران به شهرهایی مانند نیویورک کرد، پس از اعتراض مقامات دنور مبنی بر ناتوانی در مدیریت هجوم مهاجران، خشمگین شدند.

تعداد زیادی از مهاجران با لباس های زمستانی، برخی از آنها ماسک به صورت در حال گفتگو در خارج از هتل واتسون، که در داربست پوشانده شده است.

با این حال، مهاجران به خاطر مشکلات اقتصادی، خشونت گروه‌ها و رژیم‌های سرکوبگر به سفری پرخطر ادامه دادند.

سپس، ماه گذشته، دولت او شروع به کار بر روی ایجاد یک پناهگاه جدید در ترمینال کروز بروکلین کرد. در جریان انتقال مهاجران به آنجا بود که تنش ها در هتل واتسون عصر یکشنبه گسترش یافت.

در یک روز زمستانی، مجسمه آزادی را می توان از ترمینال 12 کروز بروکلین به صورت ایستاده دید.

پاییز گذشته، او یک پناهگاه برای مهاجران در جزیره راندالز، محل تعدادی از زمین های ورزشی باز کرد، اما ظرف چند هفته آن را تعطیل کرد. مهاجران مدام می آمدند، و آدامز تصمیم گرفت – با هزینه 275 میلیون دلار – آنها را در هتل های میدتاون منهتن که در تلاش برای بهبودی از همه گیری ویروس کرونا بودند، اسکان داد، و این امر تعداد گردشگرانی را که از شهر نیویورک بازدید می کردند بسیار کاهش داد.

یکی از دستیاران ارشد آدامز اذعان کرد که دولت بایدن «گام‌های اساسی برای کاهش جریان مهاجران از مرز برداشته است». اما او افزود: «مهاجرانی که قبلاً در ایالات متحده بودند در تعداد زیادی به شهر نیویورک راه می یابند.»

اریک آدامز، شهردار نیویورک، در یک تریبون با مهر شهر نیویورک، توسط ده ها مقام احاطه شده است.

نمایی از مجسمه آزادی از ترمینال کروز بروکلین در 25 ژانویه. (آنجلا وایس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

یکی از دستیاران دوسی به آریزونا سان توضیح داد: «در مقایسه با استرس بر منابع محلی کمرنگ است. “جوامع ما در بند هستند.”

سه مهاجر با نقاب و کیسه های خرید از اتوبوس آبی پیاده می شوند.

از آن زمان تاکنون هزاران مهاجر با اتوبوس به شهرهای شمالی رفته اند. در واشنگتن دی سی، اغلب آنها را در مقابل ساختمان معاونت ریاست جمهوری در خیابان ماساچوست رها کرده اند، منطقه ای شبه حومه ای آرام و بدون هیچ منبعی برای تازه واردان – و حمل و نقل عمومی کمی.

در شیکاگو، شهردار لوری لایت فوت، نزدیک به 12 پناهگاه برای 5000 مهاجری که از تگزاس وارد شده بودند، ایجاد کرد. اما فشار بر منابع شهر مشهود بوده است و به نظر می رسد صبر در برابر بحران پایان ناپذیر رو به اتمام است. لایت فوت با هدایت ناامیدی رای دهندگان خود، به ابوت – و همچنین کاخ سفید – که در نهایت احتمال شنیدن درخواست های یکی از دموکرات ها بسیار بیشتر از فرماندار جمهوری خواه یک ایالت دوردست بود، انتقاد کرد.

در حالی که مهاجران بیرون کلیسا جمع می‌شوند و صفی از ساکنان به آن نگاه می‌کنند، یک مهاجر ونزوئلایی که کوله‌پشتی به سر دارد لبخندی خجالتی می‌زند در حالی که یک زن مسن‌تر دستش را دور شانه‌اش می‌گیرد و دیگری با او صحبت می‌کند.

آدامز به یاهو نیوز گفت: «من یک فرماندار جمهوری خواه دارم که شهر من را تخلیه می کند. من یک فرماندار دموکرات دارم که شهر من را می ریزد. اینجاست که دولت ملی باید وارد عمل می شد و می گفت: «یک لحظه صبر کنید، بیایید این تلاش را هماهنگ کنیم».

دستیار ارشد آدامز در صحبت با یاهو نیوز گفت: «واقعیت این است که این وضعیت فعلی تقصیر جمهوری‌خواهان کنگره است که دهه‌ها این موضوع را عوام فریبانه و سنگ‌اندازی کرده‌اند، اما دولت‌های فدرال و ایالتی نمی‌توانند فقط به سمت آنها انگشت بگذارند». به شرط ناشناس ماندن

از بهار گذشته، فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، و داگ دوسی، فرماندار وقت آریزونا، شروع به فرستادن اتوبوس‌هایی از مهاجرانی کردند که بدون مجوز از مرز با مکزیک وارد ایالت‌هایشان شده بودند به شهرهایی مانند نیویورک و واشنگتن دی‌سی، که از آنها تبلیغ می‌کردند. وضعیت پناهگاه» در دوران دولت ترامپ. اکنون، جمهوری خواهان استدلال کردند، آنها می توانند حسن نیت مترقی خود را ثابت کنند و در عین حال فشار بر جوامع مرزی در جنوب غربی را کاهش دهند.

یک مهاجر پس از اخراج در روز دوشنبه در مقابل هتل واتسون اردو می زند. (لئوناردو مونوز/VIEWpress از طریق گتی ایماژ)

آدامز در اواخر ماه گذشته به یاهو نیوز گفت: «من بسیار ناامید هستم. او به تازگی از ال پاسو، تگزاس، جایی که حدود 900 مهاجر روزانه وارد ایالات متحده می شوند، بازگشته بود. در ماه دسامبر، شهردار شهر وضعیت فوق العاده اعلام کرد. او استدلال کرد که به سادگی جایی برای اسکان مهاجران وجود ندارد.

ساکنان تاکستان مارتا، 16 سپتامبر 2022، از مهاجران ونزوئلا استقبال می کنند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که مانند ابوت، نامزد احتمالی ریاست جمهوری جمهوری خواهان است، نیز به این مبارزه پیوست. فلوریدا یک ایالت مرزی نیست، اما دیسانتیس در ماه سپتامبر با استفاده از بودجه ایالتی برای جذب مهاجران به پروازهایی از تگزاس به مارتا وینیار، جزیره ماساچوست که ظرفیت کمی برای اسکان آنها دارد، توجه ملی را به خود جلب کرد.

دولت بایدن از پیشنهاد آدامز مبنی بر اینکه به اندازه کافی کار نمی کند، مخالفت کرد. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی هفته گذشته، در پاسخ به سوالی درباره درخواست شهردار، به یاهو نیوز گفت: «ببینید، ما به انجام کار ادامه خواهیم داد. او استدلال کرد که برنامه جدید آزادی مشروط دولت، در کنار «اقدامات اجرایی هیئت مدیره، تعداد افرادی را که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی وارد کشور شوند، به طرز چشمگیری کاهش داده است».

نیویورک تا کنون بزرگترین پذیرنده مهاجر بوده است و در مجموع 36000 نفر از بهار 2022 وارد این کشور شده اند. دو سوم آنها در محل اقامت خود باقی مانده اند و خدمات شهرداری که قبلاً تحت فشار قرار گرفته بود را تحت فشار قرار داده است. آدامز، که امیدوار بود یک نرمال جدید پس از همه گیری را در پنج منطقه معرفی کند، ناگهان با مشکلی کاملاً جدید دست و پنجه نرم کرد.

واشنگتن – روز یکشنبه، اتوبوس‌هایی به هتل واتسون در غرب منهتن رسیدند تا مهاجرانی را که در آنجا اسکان داده شده بودند به پناهگاهی که اریک آدامز، شهردار نیویورک، در اسکله بروکلین باز می‌کرد، منتقل کنند.

اکنون مشکلات ال پاسو به مشکلات منهتن نیز تبدیل شده است. فرمانداران مرزی جمهوری خواه اخیراً صادرات این موضوع را آغاز کرده اند و مهاجران را در اتوبوس به شهرهایی مانند نیویورک، واشنگتن، دی سی و شیکاگو سوار کرده اند. شهرها قبلاً مقصدی جذاب برای بسیاری از مهاجران بودند که علاقه چندانی به اقامت در ال پاسو و سایر شهرهای مرزی ندارند. اتوبوس ها برای فشار دادن نقطه به گونه ای کار می کردند که جلب توجه می کرد.

هفت نفر روی زمین می‌خوابند، چمدان‌هایی در آن نزدیکی، زیر تابلویی که می‌گوید: سیگار ممنوع، این ملک بدون دود است.

مهاجران پس از اینکه از انتقال از هتل به ترمینال کشتی بروکلین خودداری کردند، روز یکشنبه بیرون از هتل واتسون می خوابند. (Selcuk Acar/Anadolu Agency از طریق گتی ایماژ)

ژان پیر همچنین «بدلکاری‌هایی» را که به جمهوری‌خواهان نسبت داد که بحران مهاجرت را بدتر می‌کردند، محکوم کرد.

آدامز همچنان به بررسی پرونده خود ادامه می دهد، حتی اگر ممکن است با رئیس جمهوری که قبلاً رابطه گرمی با او داشته است، اصطکاک ایجاد کند. او روز دوشنبه در یک حضور در CNN گفت: «ما به کمک بیشتری از دولت ملی نیاز داریم.

او افزود: “من مستقیماً با دولت صحبت می کنم.”

و از آنجا که مهاجرت با فصول کاهش می یابد، آدامز و دیگر شهرداران معتقدند که دولت بایدن باید از ماه های زمستان برای آماده سازی بیشتر برای موج بهاری که مورد انتظار است استفاده کند.

اریک آدامز، شهردار نیویورک، یک تجمع در تالار شهر نیویورک در 1 ژانویه رهبری می کند و خواستار حمایت فدرال برای کمک به پناهجویان است. (John Nacion/STAR MAX/IPx از طریق AP)

در یک فضای آزاد برای همه که فرمانداران بسیاری از تصمیمات را در مورد مهاجران می‌گیرند، شهردارانی مانند آدامز معتقدند که شهرهایشان ضرر خواهند کرد.

مشخص نیست که دولت چقدر گوش می داد.



منبع

ماه گذشته لایت فوت مجبور شد طرح تبدیل یک مدرسه بلااستفاده را به پناهگاهی برای مهاجران پس از اعتراض ساکنان محلی به تعویق بیندازد.

آدامز می گوید: «کاخ سفید باید یک استراتژی کاهش فشار واقعی داشته باشد. از جمله درخواست‌های اصلی او این است که کاخ سفید به جای سپردن این کار به فرمانداران جمهوری‌خواه که ممکن است نگرانی‌های اصلی سیاسی و نه بشردوستانه باشد، یک هماهنگ کننده واحد برای رسیدگی به سفر مهاجران تعیین کند.

مرد جوانی با کاپشن کلاهدار با ملحفه‌ای آبی روی پاهایش روی داربست در کنار 12 کیسه و سطل پلاستیکی مملو از وسایل نشسته است.

این بسیار محقق شده است، اگرچه – به گفته منتقدانی مانند آدامز – چیزهای دیگری محقق نشده است. اکنون او و دیگر شهرداران برای کمک به دولت بایدن مراجعه می کنند. آدامز به Yahoo News گفت: «ما با کاخ سفید ارتباط برقرار کرده‌ایم. “ما به بیشتر نیاز داریم.”

موریل بوسر، شهردار منطقه، از گارد ملی برای کمک به مقابله با حدود 8000 مهاجری که به واشنگتن رسیده بودند درخواست کمک کرد. بنا بر گزارش ها، این درخواست کاخ سفید را آزار می دهد – و به وضوح توسط وزارت دفاع رد شد.

پولیس به برنامه اتوبوسرانی خود پایان داده است، اما بحران گسترده تر همچنان ادامه دارد.

اما برخی از مهاجران از رفتن خودداری کردند که منجر به درگیری با اداره پلیس نیویورک شد که تا روز دوشنبه ادامه داشت. گروه های حقوق مهاجران از آدامز انتقاد کردند و استدلال کردند که این جابجایی غیرانسانی است. تالار شهر خشمگین شد و نیویورکی ها متعجب بودند، نه برای اولین بار، که چگونه چنین بن بست در نهایت حل خواهد شد.