وکیل دموکرات به دلیل دروغ گفتن به اف بی آی به دلیل ارتباط ادعایی ترامپ و روسیه گناهکار شناخته شد

این پرونده، که اولین دورهم به محاکمه می‌شود، روایت‌های دوئلی درباره ماه‌های ابتدایی تحقیقات FBI درباره روابط ترامپ با روسیه و نقشی که کمپین هیلاری کلینتون در دامن زدن به اتهامات – برخی از آنها بی‌اساس یا بی‌اعتبار بود – به مردم ارائه کرد. دفتر

شاهد کلیدی تیم دادستان دورهام، جیمز بیکر، دوست شخصی قدیمی ساسمن بود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 به عنوان مشاور عمومی یا وکیل ارشد FBI خدمت می کرد. بیکر در دادگاه شهادت داد که ساسمن در جلسه ای در سپتامبر 2016 در مقر FBI به او درباره این ادعا گفته است.

بیکر و دادستان هیچ یادداشت کتبی از این جلسه که محور کیفرخواست دورهم است، ارائه نکردند. در گفتگوی پس از ملاقات با بیل پریستاپ، رئیس ضد جاسوسی اف بی آی، بیکر شهادت داد که به پریستاپ گفته بود که موضوعی که ساسمن مطرح کرده بود فوری است و ساسمن نماینده مشتری خاصی نیست.

هیأت منصفه، ساسمن را از دروغ گفتن به اف بی آی در مورد اینکه چه کسی وکالت می کرد، تبرئه کرد.

رئیس هیئت منصفه به قاضی دادگاه منطقه دی سی، کریستوفر کوپر گفت که اعضای هیئت منصفه به اتفاق آرا با تبرئه ساسمن از اتهام جنایی موافقت کردند. دادگاه به آرامی به این اعلامیه واکنش نشان داد و قاضی سپس هیئت منصفه را اخراج کرد.

مایکل ساسمن، وکیل دادگستری ایالات متحده، دادگاه فدرال ایالات متحده را پس از باز کردن بحث در محاکمه خود ترک می کند، جایی که بازرس ویژه جان دورهام، ساسمن را به اتهام دروغ گفتن به اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) در حالی که اطلاعاتی در مورد اتهامات بی اعتبار بعدی در مورد ارتباطات بین ریاست جمهوری سال 2016 ارائه می دهد، تحت تعقیب قرار می دهد. مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ و روسیه، در واشنگتن، ایالات متحده، 17 مه 2022. (جولیا نیکینسون/رویترز)

دادستان ها گفتند که ساسمن عمداً دروغ گفته است که از طرف هیچ مشتری عمل نمی کند، در حالی که در واقع در خدمت منافع کمپین کلینتون و یکی دیگر از مشتریان شرکت حقوقی، محقق امنیت سایبری رادنی جوفه بوده است.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌های ریاست‌جمهوری، در یک راهپیمایی نیمه شب در رینولدز کولیسئوم 8 نوامبر 2016 در موریسویل، کارولینای شمالی سخنرانی می‌کند.  (برندان اسمیالوفسکی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

به گفته دادستان ها، ساسمن، وکیل امنیت سایبری کمپین کلینتون، در سپتامبر 2016، در تلاش برای انجام تحقیقات FBI که می تواند یک الگوی فرضی پیام های رایانه ای بین آلفا بانک و سازمان ترامپ را به مشاور ارشد دفتر ارائه کند. به عنوان یک “غافلگیری اکتبر” عمل می کند که به ترامپ آسیب می رساند.

از سمت چپ، آدام هیکی، معاون دستیار دادستان کل در بخش امنیت ملی، بیل پریستپ، دستیار بخش ضد جاسوسی FBI، و مایکل هوروویتز، بازرس کل وزارت دادگستری، در برابر کمیته قضایی سنا در ساختمان هارت با عنوان “نظارت” شهادت می دهند. قانون ثبت نام ماموران خارجی و تلاش‌ها برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده: درس‌های آموخته‌شده از دولت‌های فعلی و قبلی، در 26 ژوئیه 2017. (تام ویلیامز/CQ Roll Call از طریق گتی ایماژ)

در این جلسه، ساسمن مموری استیک‌ها و مواد چاپی به بیکر را که ظاهراً ارتباط بین سازمان ترامپ و آلفا بانک را مستند می‌کردند، تحویل داد. با این حال، بیکر شهادت داد که “100 درصد مطمئن بود” که در جلسه ساسمن به او گفت که این اتهامات را از طرف یک مشتری شرکت حقوقی ارائه نمی کند.

مایکل ساسمن، وکیل دادگستری ایالات متحده، دادگاه فدرال ایالات متحده را پس از باز کردن بحث در محاکمه خود ترک می کند، جایی که بازرس ویژه جان دورهام، ساسمن را به اتهام دروغ گفتن به اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) در حالی که اطلاعاتی در مورد اتهامات بی اعتبار بعدی در مورد ارتباطات بین ریاست جمهوری سال 2016 ارائه می دهد، تحت تعقیب قرار می دهد. مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ و روسیه، در واشنگتن، ایالات متحده، 17 مه 2022. (جولیا نیکینسون/رویترز)

در یادداشت‌های مکالمه پریستاپ که به شواهد وارد شد، آمده است که از یک طرف، ساسمن به پریستاپ گفت که «این کار را برای هیچ مشتری انجام نمی‌دهد». اما پریستاپ سپس اشاره کرد که ساسمن “نماینده DNC، بنیاد کلینتون و غیره است.”

اما دفاع اصرار داشت که ساسمن به عنوان یک شهروند با روحیه عمومی که واقعاً نگران پیامدهای امنیت ملی ارتباطات احتمالی بین روس ها و تجارت ترامپ بود، به FBI رفت. (اف بی آی به این نتیجه رسید که هیچ چیز شرورانه ای در مورد الگوی ادعایی پیام ها وجود ندارد و ممکن است چیزی بیش از هرزنامه رایانه ای نباشد.)

در پی ملاقات ساسمن و مکالمه بیکر با پریستپ، اف بی آی به زودی تحقیقات گسترده ای را درباره اتهاماتی که ساسمن به بیکر ارائه کرده بود، آغاز کرد، که در آن یک گروه سایبری FBI مستقر در شیکاگو نقش مهمی را ایفا کرد. ماموران میدانی که به بررسی اتهامات می‌پرداختند به سرعت به این نتیجه رسیدند که اتهامات مربوط به ارتباط جدی بین سازمان ترامپ و بانک روسیه فاقد شواهد پشتیبان است.



Source link

هیئت منصفه فدرال روز سه شنبه مایکل ساسمن، وکیل سابق شرکتی را که به نمایندگی از ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و کمیته ملی دموکرات ها در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 برعهده داشت، به دلیل دروغ گفتن به یکی از مقامات ارشد FBI به دلیل ارتباط ادعایی بین دونالد ترامپ و یک روسی بی گناه تشخیص داد. بانک مرتبط با کرملین

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌های ریاست‌جمهوری، در یک راهپیمایی نیمه شب در رینولدز کولیسئوم 8 نوامبر 2016 در موریسویل، کارولینای شمالی سخنرانی می‌کند. (برندان اسمیالوفسکی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

با این استدلال که ساسمن در واقع به نمایندگی از کمپین کلینتون و مشتری امنیت سایبری خصوصی وی فعالیت می کرد، دادستان ها سوابقی از Perkins Coie، شرکت حقوقی که ساسمن در آن در سال 2016 در آن کار می کرد، به هیئت منصفه ارائه کردند که نشان می داد این شرکت برای جلسات و موارد دیگر، صورت حساب کمپین کلینتون را دریافت کرده است. ارتباطات مربوط به ساسمن در طول تابستان و پاییز 2016 که به آنچه که سوابق صورت‌حساب به عنوان یک “پروژه محرمانه” توصیف می‌کرد، مرتبط بود.

از سمت چپ، آدام هیکی، معاون دستیار دادستان کل در بخش امنیت ملی، بیل پریستپ، دستیار بخش ضد جاسوسی FBI و مایکل هوروویتز، بازرس کل وزارت دادگستری، در مقابل کمیته قضایی سنا در ساختمان هارت با عنوان شهادت می دهند.

این حکم شکست بزرگی برای جان دورهام، دادستان ویژه منصوب شده توسط ویلیام بار، دادستان کل ترامپ، برای بررسی ریشه های تحقیقات فدرال در مورد مداخله ادعایی روسیه در سیاست ایالات متحده است.