برخی از پزشکان از چت ربات های هوش مصنوعی برای کمک به رساندن اخبار بد به بیماران استفاده می کنند

Zernicka-Goetz به CNN گفت که هدف از تحقیق او جلوگیری از تلفات انسانی است نه ایجاد آن. به گزارش سی ان ان، اما همچنان سوالات حقوقی و اخلاقی را برای کشورهایی از جمله ایالات متحده ایجاد می کند که “قوانینی برای ایجاد یا درمان جنین های مصنوعی” ندارند.



منبع

در یک مطالعه کوچک روی 68 نوزاد، محققان دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژو، چین، از روشی به نام “بذر واژینال” استفاده کردند – دهان و بدن هر کودک را با یک گاز آغشته به مایع واژن مادر نوزاد یا یک ماده کنترل پاکسازی کردند. شش هفته بعد، پس از مطالعه میکروب‌های مدفوع نوزادان، محققان دریافتند نوزادانی که در معرض مایع واژن مادرشان قرار می‌گیرند، باکتری‌های «بالغ» روده بیشتری نسبت به نوزادانی که از طریق واژینال به دنیا آمده‌اند، دارند. بر اساس سؤالاتی در مورد نقاط عطف رشد، والدین نوزادانی که در معرض مایعات واژن قرار داشتند نیز گزارش دادند که نوزادان آنها در 3 ماهگی و 6 ماهگی مهارت های حرکتی و ارتباطی کمی پیشرفته تر از گروه کنترل داشتند.

مطالعه‌ای که در روز پنج‌شنبه، ۱۵ ژوئن در مجله Cell Host & Microbe منتشر شد، نشان داد که قرار دادن نوزادانی که از طریق سزارین به دنیا می‌آیند در معرض مایعات واژن مادرشان در مدت کوتاهی پس از تولد ممکن است به بازیابی برخی از باکتری‌های خوب به‌دست‌آمده توسط نوزادانی که از طریق واژینال به دنیا می‌آیند، کمک کند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد سلامت روده و مزایای احتمالی رشد عصبی.

به گفته نیویورک تایمز، برخی از پزشکان از چت ربات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای برقراری ارتباط با بیماران استفاده می‌کنند – حتی به پزشکان کمک می‌کنند اخبار پزشکی بد را به شیوه‌ای همدلانه‌تر ارائه دهند یا متن‌هایی بنویسند تا دلسوزانه‌تر با بیماران صحبت کنند.

با این حال، کارشناسان دیگر ادعا کردند که ChatGPT می تواند مزایای واقعی را برای تعامل پزشکان با بیماران از طریق کمک به آنها در ساده سازی اصطلاحات پزشکی و تجزیه مفاهیم پیچیده تر هنگام صحبت با بیماران، ارائه دهد.

سازمان پزشکان خط مشی جدیدی را در مورد BMI اتخاذ می‌کند و به «حذف نژادپرستانه» و «آسیب تاریخی» اذعان می‌کند.

iStock / Getty Images Plus

به جای تشخیص و توصیه صرفاً بر اساس BMI، AMA به پزشکان توصیه کرد که سایر معیارهای خطر، مانند اندازه گیری چربی احشایی، شاخص چاقی بدن، ترکیب بدن، توده چربی نسبی، دور کمر و عوامل ژنتیکی/متابولیک را در نظر بگیرند. ”

محققان می گویند که استفاده از مایع واژن روی نوزادان سزارین می تواند به بازیابی باکتری های سالم کمک کند

iStock / Getty Images Plus

“بر اساس سیاست جدید اتخاذ شده، AMA به دلیل آسیب تاریخی، استفاده از آن برای طرد نژادپرستانه، و از آنجایی که BMI اساسا بر داده های جمع آوری شده از نسل های قبلی جمعیت های سفید پوست غیر اسپانیایی است، مشکلات استفاده از BMI را به عنوان یک اندازه گیری تشخیص می دهد.” AMA در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت.

iStock / Getty Images Plus

پیتر لی، معاون شرکت مایکروسافت، گفت که او پیش بینی کرده بود که بسیاری از پزشکان از فناوری جدید برای کمک به حذف برخی از کارهای پیش پا افتاده ای که ممکن است وقت پزشکان را می گیرد، استفاده کنند، مانند نوشتن درخواست برای شرکت های بیمه یا خلاصه ویزیت بیماران. اما Futurism که در مورد داستان نیویورک تایمز گزارش کرد، گفت که لی در مورد استفاده از ChatGPT برای ارائه اخبار بد تردید داشت.

این تحقیق هنوز منتشر نشده است اما در نشست سالانه انجمن بین المللی تحقیقات سلول های بنیادی در بوستون توسط Magdalena Zernicka-Goetz، استاد زیست شناسی و مهندسی بیولوژیک در CalTech و دانشگاه کمبریج ارائه شد. Zernicka-Goetz تاکید کرد که ساختارهای جنین مانندی که تیم او ایجاد کرده اند “جنین انسان نیستند”. اما این مدل‌ها که برخی از ویژگی‌های یک جنین طبیعی انسان را در مراحل اولیه رشد قبل از وجود ضربان قلب تقلید می‌کنند، می‌توانند برای درک بیماری‌های ژنتیکی یا علت سقط جنین در اوایل بارداری ارزشمند باشند.

از جنین های مصنوعی گرفته تا یک سیاست جامع تر BMI، تا مزایای احتمالی مایعات واژن – در اینجا برخی از بهترین داستان های سلامتی این هفته از شرکای Yahoo News آورده شده است.

برخی از پزشکان از چت ربات های هوش مصنوعی برای کمک به رساندن اخبار بد به بیماران استفاده می کنند

iStock / Getty Images Plus

او به نیویورک تایمز گفت: «به عنوان یک بیمار، شخصاً در مورد آن احساس کمی عجیب دارم.

محققان آمریکایی و بریتانیایی روز چهارشنبه اعلام کردند که اولین ساختارهای مصنوعی شبیه جنین انسان را از سلول های بنیادی بدون استفاده از تخمک یا اسپرم انسان ساخته اند. CNN گزارش داد.

iStock / Getty Images Plus