چگونه از خود در برابر دود آتش سوزی محافظت کنیم؟

در نیمه غربی کشور، جایی که دود آتش سوزی به دلیل تغییرات آب و هوایی یک مشکل رایج تابستانی است، بسیاری از ساکنان شاهد بوده اند که فعالیت های تابستانی مورد علاقه آنها اغلب قطع می شود.

تنها چند هفته پس از آنکه آتش سوزی های جنگلی کانادا شمال شرق ایالات متحده را زیر دود غلیظ پوشاند، آتش سوزی های مداوم هوای بیشتری را به سراسر غرب میانه می فرستد که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ناسالم تلقی می شود.

KN95 همچنین از دود آتش‌سوزی محافظت می‌کند، اما ماسک‌های جراحی و پارچه‌ای کمتر فیلتر می‌شوند و محکم نمی‌شوند.

سلامت روان نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد

“تصفیه کننده های هوا با HEPA [high efficiency particulate air] دکتر ریموند کاسیاری، متخصص ریه در بیمارستان پراویدنس سنت جوزف در اورنج، کالیفرنیا، به یاهو لایف گفت.

دیترویت و کلیولند در حال حاضر با هوای “بسیار ناسالم” مواجه هستند و شاخص کیفیت هوا (AQI) بیش از 200 است.

یک مطالعه در سال 2022 که در مجله BMC Public Health منتشر شد و به بررسی افراد آسیب‌دیده از آتش‌سوزی‌های جنگلی در ساحل غربی پرداخت، نشان داد که “45.3٪ اضطراب ناشی از دود و 21.4٪ احساس افسردگی به دلیل دود را گزارش کردند.”

دستگاه های تصفیه هوا می توانند به بهبود شرایط داخلی کمک کنند.

در طول رویدادهای دود آتش سوزی، شما همچنین باید هوای داخل خانه را تمیز نگه دارید، به این معنی که پنجره ها را ببندید و در صورت لزوم از سیستم فیلتر هوا یا تصفیه کننده هوای یک اتاق استفاده کنید. کارشناسان همچنین توصیه می کنند که به جای وارد کردن هوا از بیرون، یک کولر گازی را با گردش هوا در داخل خانه راه اندازی کنید.

مردی با ماسک N-95 در 8 ژوئن در امتداد ساحل رودخانه هادسون در غرب نیویورک، نیوجرسی، با دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی کانادا، افق منهتن را پوشانده است. (لئوناردو مونوز/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

خطی از شعله های آتش در بالای تپه، با دود از بالای آن.

شعله‌های آتش لبه آتش‌سوزی جنگلی را فرا می‌گیرد، همانطور که از هلیکوپتر نیروهای کانادایی در حال بررسی منطقه نزدیک میستیسینی، کبک، در 12 ژوئن دیده می‌شود.

اگر نمی‌توانید فوراً یک دستگاه تصفیه هوا تهیه کنید، EPA می‌گوید که می‌توانید «با اتصال یک فیلتر کوره به فن جعبه‌ای با نوار، براکت یا سیم بانجی» یک پاک‌کننده هوا بسازید، اگرچه کارایی آنها تضمین نشده است، زیرا تحقیقات انجام شده است. فاقد آژانس توصیه می کند در صورت کثیف شدن فیلترها یا بوی دود آنها را تعویض کنید.

بیرون ماسک بزنید

مردی با ماسک و کلاه بیسبال در مقابل افق کفن پوش منهتن.

هوای داخل خانه خود را تمیز نگه دارید

شخصی تنظیماتی را روی دستگاه تصفیه هوا انتخاب می کند.



منبع

دود بسته به الگوهای باد می تواند به سرعت حرکت کند، بنابراین وقتی در منطقه شما دود وجود دارد، ممکن است بخواهید چند بار در طول روز بررسی کنید، به خصوص قبل از برنامه ریزی برای فعالیت های شدید در فضای باز. اگر کیفیت هوا در ناحیه قرمز باشد، یعنی AQI بین 150 تا 200 باشد، هوا برای تنفس ناسالم در نظر گرفته می شود. برای هر چیزی بالاتر (بنفش برای 200-300 و قهوه ای برای 300-500)، به همه توصیه می شود که در خانه بمانند.

برای میلیون‌ها آمریکایی در نیمه شرقی ایالات متحده، شرایط فعلی کیفیت هوا اولین مواجهه آنها با دود شدید آتش‌سوزی است. در اینجا توصیه های مقامات بهداشت عمومی در مورد نحوه محافظت از خود آمده است:

مراقب AQI باشید

دود شدید یک شریان اصلی در ونکوور را پوشانده و چراغ‌های راهنمایی تاریکی را درنوردیده است.