چرا الی کرین با کوین مک کارتی مخالفت کرد؟

کرین قبل از ورود به سیاست، پنج خدمت در زمان جنگ و 13 سال در ارتش خدمت کرد. او سپس Bottle Breacher را راه‌اندازی کرد، شرکتی که در برنامه واقعیت‌نمای “Shark Tank” نمایش داده می‌شد، که محصول مشخص آن گلوله‌ای با کالیبر 50 بود که به شکل درب بازکن ساخته شده بود و به عنوان هدیه برای مردان و دامادها به بازار عرضه می‌شد. او سفیر برند Sig Sauer، سازنده سلاح گرم شد.

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی کرین را تایید کرده بود و به او کمک کرد تا در انتخابات مقدماتی پرجمعیت جمهوری خواهان پیروز شود. صندوق رهبری کنگره، یک کمیته اقدام سیاسی همسو با مک کارتی، به کمپین او کمک مالی کرده بود. کرین گفت که فشار برای قرار گرفتن در صف بسیار زیاد بود.

کرین در طول مبارزات انتخاباتی خود گفت که از عدم تایید انتخابات 2020 حمایت می کند، موضعی که به نظر نمی رسد به او در ناحیه تازه محافظه کار آسیب برساند. او در دوره مقدماتی خود به هیچ وجه از سمت راست دورتر نبود. یکی دیگر از نامزدها ران واتکینز، یک نظریه پرداز برجسته توطئه بود که مظنون به پشت سر تئوری توطئه QAnon بود.

© 2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

کرین چیزی شبیه یک کارت وحشی بود، زیرا او در طول این فرآیند، اصلاً چیزی گفته بود. و او تنها دانشجوی سال اول گروه بود.

کرین با دست‌های خالکوبی‌شده و موهای تیره و صاف، در دریای کت و شلوار که کنفرانس جمهوری‌خواهان است، خودنمایی می‌کند، جایی که او اکنون برای برهم زدن وضعیت موجود صرفاً به‌خاطر ایجاد اختلال در تلاش است.

اواخر جمعه شب گذشته پس از رای گیری چهاردهم، باقی مانده ها بیگز، نمایندگان باب گود از ویرجینیا و مت روزندل از مونتانا و کرین بودند. نمایندگان لورن بوبرت از کلرادو و مت گیتز از فلوریدا، دو تن از سرسخت‌ترین مخالفان روزهای پایانی، سرانجام تسلیم شدند و رای خود را به «حضور» در رأی‌گیری دوم به آخر تغییر دادند.

او گفت در مقطعی بعد از رای ناموفق سیزدهم، همه چیز شخصی و داغ شد. مک کارتی که نمی توانست حتی یک حامی خود را حفظ کند، یک جفت قانونگذار جمهوری خواه را برای رای گیری اواخر شب به واشنگتن فراخوانده بود و یک قانونگذار در صحن مجلس به سراغ کرین رفت تا او را به خاطر ناسازگاری اش مورد سرزنش قرار دهد.

کرین، 43 ساله، یکی از اعضای سابق نیروی دریایی و یکی از رقبای «شرک تانک»، هفته گذشته تنها نماینده تازه منتخب کنگره بود که علیه مک کارتی رای داد تا پایان تلخ و طاقت فرسا – معمولاً موقعیتی خطرناک برای دانشجوی سال اولی که پناهنده است. هر گونه جاه طلبی برای خدمت در یک کمیته قدرتمند یا ایفای نقش در قانونگذاری.

کرین گفت: «انتظار دارم»، اگرچه مک کارتی هفته گذشته به برخی از فراریان اطمینان داد که هیچ تلافی‌ای علیه اعضایی که علیه او رای داده‌اند انجام نخواهد شد. “ما خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد. ممکن است در کمد جارو بیفتم.»

در واقع، کرین در مورد موضع خود در مورد رقابت گوینده ساکت بود تا اینکه نامه 8 دسامبر را امضا کرد که در آن از سخنران ورودی امتیاز می خواست. برخی از متحدان مک کارتی تصور می کردند که او تحت نفوذ یکی از قانونگذاران آریزونا، نماینده اندی بیگز، که در حال پیشنهاد اعتراض برای سخنگویی علیه مک کارتی بود، قرار داشت.

هانت واشنگتن را ترک کرده بود تا در کنار همسرش باشد که اوایل هفته زایمان کرده بود و پسرشان را زودتر از موعد به دنیا آورده بود و با عوارض پس از زایمان به بیمارستان بازگشت.

استیو بنن، مشاور سابق ترامپ که با کرین نزدیک است، گفت: «او نژاد جدیدی از MAGA است. “هوشمند، سخت، کشنده.”

همه اینها دنیای جدیدی برای کرین است که در ماه نوامبر صندلی خود را تغییر داد و تام اوهالران، رئیس دموکرات را شکست داد، در منطقه ای عمدتاً روستایی در شمال شرقی آریزونا که خطوط آن دوباره ترسیم شده بود تا جمهوری خواهان بیشتری را شامل شود.

کرین در مصاحبه ای در دفتر جدید خود در این هفته، تنها چند روز پس از رای مخالف خود به یاد آورد: «این همیشه یک موقعیت سخت است، زمانی که شما احترام و تحسین زیادی برای کسی قائل هستید، و تعهداتی که به رأی دهندگان خود داده اید. مک کارتی 14 بار متوالی.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

کرین گفت که برای خدمت در کمیته های منابع طبیعی، امنیت داخلی و امور خارجه ابراز علاقه کرده است، اما کاملا آماده است که به خاطر رای خود مجازات شود.

او درباره اولین روزهای اقامتش در واشنگتن گفت: «نیمی از وقت‌ها، سعی می‌کنم پیدا کنم حمام کجاست و باشگاه ورزشی کجاست. “بالاخره ورزشگاه را پیدا کردیم.”

با این حال، این یک راه خیره کننده برای ورود به کنگره بود، جایی که کرین همچنان در راهروها گم می شد و در عین حال یکی از معدود نگهبانانی بود که بین مک کارتی و سخنران ایستاده بودند.

طی پنج روزی که مک کارتی پس از شکست تحقیرآمیز متحمل شکست شد، کرین گفت که بسیاری از همپیمانان سخنران را شنیده است “چه چیزی قرار است طول بکشد” در حالی که آنها سعی می کردند آرای لازم را برای پیروزی در مسابقه جمع آوری کنند. او کمیته خاصی نمی خواست. هیچ تغییری در قوانینی که او دنبال می کرد ایجاد نشد. او گفت که به دنبال بدنامی نیست. او به سادگی آنجا بود تا علیه مک کارتی رای دهد.

او گفت: “من از طریق بسیاری از موقعیت های بسیار سخت گذرانده ام و برای آنها بسیار سپاسگزارم.”

در تماس دسامبر با ترامپ، کرین گفت که به رئیس جمهور سابق گفته است: “آقا، متاسفم، ما شما را در آریزونا دوست داریم، اما من به حرف های رای دهندگانم گوش داده ام.”

اما کرین گفت که رای دهندگانش مک کارتی را بخشی از تشکیلاتی می‌دانستند که او را به واشنگتن فرستاده بودند تا او را سرنگون کند – و او نمی‌خواست آنها را به عنوان اولین اقدام رسمی خود در کاپیتول هیل ناامید کند.

کرین در مورد همکارش که در آن زمان نمی‌شناخت و نامش را نمی‌برد، گفت: «از این که این حرف را به من زد، خیلی از او ناراحت شدم. “من این را به او اطلاع دادم.”

کرین گفت: «همه تحت فشار بودند. او گفت که وقتی گروه فراریان از 20 نفر به چهار نفر کاهش یافت، “فشار همچنان بالا می‌رفت.”

کرین گفت: یکی از همکارانش به او گفته است: “مهم نیست که این موضوع چقدر به هم می خورد، مطمئن شوید که از وسلی هانت و همه بچه های دیگری که این آخر هفته به سرشان می زنید و نمی توانند در کنار خانواده خود باشند عذرخواهی کنید.”

اما کرین گفت که مخالفت تزلزل ناپذیر او بیشتر منعکس کننده سوابق نظامی او بود که به او آموخت که کارهای سخت را انجام دهد.

اجماع بین گروه این بود: «ما تا اینجا با هم رسیدیم. اگر بیرون برویم، با هم بیرون می‌رویم.» “وقتی پیشنهاد شد که این چیز را در حالی که می‌دانستیم نمی‌توانیم برنده شویم، کنار بگذاریم، می‌خواستم مطمئن شوم که کسانی را که تا آخر ایستاده بودند ترک نمی‌کنم.”

واشنگتن – الی کرین، نماینده آریز، هنوز چند هفته از سوگند یاد کردن در کنگره برای اولین بار فاصله داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با تماس تلفنی تلاش کرد تا او را متقاعد کند که از کوین مک کارتی به عنوان سخنران حمایت کند.

کرین گفت: «نمی‌خواستم به اینجا بیایم و نماینده‌ای باشم که حرف‌های رأی‌دهندگانم را شنید و به اینجا آمدم و از فشار تسلیم شدم. “من هیچ چیز دیگری نمی خواستم، به جز انجام کاری که به اینجا فرستاده شده بودم.”

موضع سخت ضد مک کارتی او بسیاری از جمهوری خواهان را غافلگیر کرد. کرین هرگز رأی دادن به مک کارتی را به وعده انتخاباتی تبدیل نکرده بود، همانطور که برخی از نامزدهای راست افراطی در مناطق دیگر انجام داده بودند. او حتی راست افراطی ترین نامزد انتخابات مقدماتی خود نبود.