فدرال رزرو 2.4 میلیون دلار برای باروری ابرها برای رودخانه کلرادو هزینه می کند

بر اساس اسناد اداره آب جنوب نوادا برای جلسه هیئت مدیره، بودجه فدرال برای ارتقای ژنراتورهای دستی به ژنراتورهایی که می توانند از راه دور کار کنند و از هواپیماها برای بارور کردن ابرها در بخش های کلیدی حوضه رودخانه کلرادو بالا استفاده می شود.

کاترین سورنسون از اندیشکده مرکز Kyl برای سیاست آب گفت: با چنین رودخانه ای که بیش از حد تخصیص داده شده است، همه باید کمتر از بخش کشاورزی استفاده کنند.

سازمان آب نوادای جنوبی گفت که این کمک مالی، در حالی که توسط نوادا اداره می شود، منحصراً به نفع ایالت نیست. کوری انوس، افسر اطلاع رسانی عمومی از طریق ایمیل نوشت: «همه برای انجام بارورسازی ابرها در حوضه بالا به نفع همه کاربران رودخانه استفاده خواهد شد.

اداره احیا از اظهار نظر در مورد تصمیم بودجه خودداری کرد.

از سال 2007، گروه های مختلفی در بودجه کلی بارورسازی ابرها در این ایالت ها مشارکت کرده اند. در سال 2018، چندین نهاد، از جمله سازمان آب نوادای جنوبی، متعهد به تأمین مالی بلندمدت برای این تلاش‌ها شدند و مجموعاً سالانه حدود 1.5 میلیون دلار کمک کردند.

ریکرت گفت که ایمن سازی ژنراتورهای کافی می تواند یک چالش باشد. او گفت: «تولیدکننده‌های زیادی برای تولید مولدهای بارورسازی ابر وجود ندارد. نه تنها باید مطمئن شویم که می‌توانیم آن را پیدا کنیم، بلکه آنها می‌توانند هر تعداد که ما نیاز داریم بسازند.»

کمک مالی از سوی دفتر احیاء طی دو سال توزیع خواهد شد و به طور موقت حمایت مالی برای بارورسازی ابر حوضه بالایی از طرف‌های خارجی را دو برابر می‌کند.

هفت ایالت حوضه رودخانه کلرادو هنوز در حال مذاکره با اداره احیاء در مورد چگونگی صرفه جویی 2 تا 4 میلیون هکتاری آب هستند – یا تا حدود یک سوم. انتظار می‌رود دفتر پیش‌نویس پیشنهادی را در این ماه منتشر کند و انتظار دارد تا اواسط آگوست، زمانی که معمولاً میزان آب موجود از رودخانه کلرادو را برای سال بعد اعلام می‌کند، برنامه‌ها را نهایی کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم جذابیت این نوع برنامه‌ها این است که راحت‌تر در مورد اینکه چگونه می‌توانیم بیشتر به دست آوریم صحبت کنیم تا اینکه در مورد اینکه چه کسی باید کمتر استفاده کند، صحبت کنیم.

___

اندرو ریکرت، که باروری ابرهای کلرادو را برای هیئت حفاظت از آب کلرادو هماهنگ می کند، گفت: “این پول از Reclamation فوق العاده است، ما فقط باید تصمیم بگیریم که دقیقاً چه سودی برای ما دارد.”

کلرادو، یوتا و وایومینگ هر یک بین 1 تا 1.5 میلیون دلار در سال برای باروری ابرها هزینه می کنند. قانونگذار یوتا اخیراً سرمایه گذاری خود را در برنامه های باروری ابرها در بودجه ایالتی سال آینده گسترش داده و بیش از 14 میلیون دلار اختصاص داده است.

آسوشیتدپرس از بنیاد خانواده والتون برای پوشش سیاست های آب و محیط زیست حمایت می کند. AP تنها مسئول تمام محتوا است. برای همه پوشش های زیست محیطی AP، به https://apnews.com/hub/climate-and-environment مراجعه کنید.



منبع

روش اصلاح آب و هوا از هواپیماها و توپ‌های زمینی برای پرتاب کریستال‌های یدید نقره به ابرها استفاده می‌کند و رطوبت را به ذرات جذب می‌کند که به عنوان برف و باران اضافی می‌بارند.

دنور (AP) – سازمان آب نوادای جنوبی روز پنجشنبه به پذیرش کمک مالی 2.4 میلیون دلاری از سوی اداره احیای ایالات متحده برای تأمین بودجه بارورسازی ابرها در سایر ایالت‌های غربی که رودخانه‌های آنها منطقه بیابانی خشک را تغذیه می‌کنند، رأی داد.

این بودجه در حالی به دست می‌آید که مخازن کلیدی رودخانه کلرادو به پایین‌ترین حد خود رسیده است و شهرها و صنایع رو به رشد غربی نمی‌توانند مصرف آب خود را با کاهش روزافزون منابع تنظیم کنند.

در حوضه رودخانه کلرادو بالا، یوتا و کلرادو چندین دهه است که ابرها را بارور می کنند. وایومینگ تقریباً یک دهه تجربه دارد و نیومکزیکو اخیراً مجوزهایی را برای کاشت در هوای گرم در بخش شرقی این ایالت تأیید کرده است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که بارورسازی ابرها می تواند 5 تا 15 درصد بارندگی بیشتری از ابرهای طوفانی ایجاد کند.