جو بایدن هدیه وحشتناکی به ولیعهد عربستان سعودی می دهد: آسیب ناپذیری

انتخاب بایدن او را متمایز می کند از دموکرات های برتر و ولیعهد را تقویت می کند: مهم ترین جبهه متحد شک و تردید نسبت به او متلاشی شده است، و به نظر می رسد او علناً منتقدان خود را پیشی گرفته و در ازای آن تقریباً چیزی به آنها نداده است.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

با این حال تا پاییز گذشته، آنها قبلا ناامید شده بودند. به نظر می رسید بایدن به مرزهای تمایل خود برای به چالش کشیدن ریاض و سیاست تاریخی آمریکا در نادیده گرفتن سوء استفاده های سعودی ها رسیده باشد. رئیس جمهور با سفر فعلی خود به وضوح نشان داده است که به دنبال تغییر اساسی نیست.

این برای فعالانی در عربستان سعودی، اسرائیل و فلسطین که به بایدن اعتقاد داشتند، کوبنده بوده است. آنها احساس می کنند کاملا رها شده اند.سارا لی ویتسون، مدیر اجرایی DAWN

اگرچه ولیعهد از پیوندهای تجاری، لابی و دیپلماسی با همتایان خودکامه استفاده کرده بود. تا حدودی جایگاه او را در سطح جهانی بازگرداندبه نظر می رسید که او همچنان در برابر انتقاد مهم ترین شریک خود، ایالات متحده، آسیب پذیر است

این برای فعالانی در عربستان سعودی، اسرائیل و فلسطین که به بایدن اعتقاد داشتند، کوبنده بوده است. آن‌ها احساس می‌کنند کاملاً رها شده‌اند.” به نظر من، به دلیل ساختار انگیزشی در کشور ما، آنها نباید او را باور می کردند… تنها پیامی که دولت بایدن برای ما ارسال می کند این است که ممکن است درست شود، پول درست می شود.

اما روز جمعه، رئیس جمهور جو بایدن به شاهزاده هدیه ای حتی بزرگتر از آنچه ترامپ می توانست داد: هاله ای از آسیب ناپذیری.

طبق گزارش‌ها، دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور درباره هدیه‌ای که به محمد بن سلمان، ولیعهد قدرتمند و حاکم واقعی عربستان سعودی داده بود، لاف زد:من الاغش را نجات دادم

در حالی که بایدن به ام بی اس فرصت های عکسی را داد که تحلیلگران معتقدند او بیش از همه از این سفر می خواست، به نظر می رسد تیم او توصیه ناظران را نادیده گرفته است: اینکه رئیس جمهور با منتقدان دولت سعودی جلساتی بلندپایه ترتیب داده تا از اصلاحات در پادشاهی حمایت کند.

با این حال، در میان ناظرانی که نگران این هستند که MBS با احساس جدید معافیت از مجازات چه کند، حرکات بایدن باعث ترس از آینده و ناامیدی عمیق شده است.

بایدن به چمن خانه ولیعهد محمد سفر کرد، با مشتی از او استقبال کرد که بلافاصله به تیتر خبرهای جهانی تبدیل شد و سپس برای دیدار با ولیعهد نشست که ساختاری برای معرفی او به عنوان همتای رئیس جمهور داشت، علیرغم اصرار گذشته کاخ سفید به بایدن. تا حد زیادی فقط با ملک سلمان سروکار دارد. هم مردان و هم تیم هایشان گزارشگری را نادیده گرفتند فریاد زد او گفت: “پرزیدنت بایدن، آیا عربستان سعودی همچنان منحوس است؟”

در همین حال، بایدن به زودی تسلیم خواسته های بیشتری شود. یک منبع کنگره به هاف پست گفت که به نظر می رسد دولت به لغو ممنوعیت یک ساله خود برای فروش تسلیحات تهاجمی به سعودی ها نزدیک است.

اوایل هفته، لینا الحثلول، فعال سعودی گفت یک مخاطب کاپیتول هیل که ایالات متحده دیدگاه خطرناکی از خاورمیانه را تایید می کند. وی افزود: ثبات برای من به عنوان یک شهروند سعودی اینگونه نیست. من کشوری را نمی خواهم که توسط کسی اداره شود که زنان از جمله خواهرم را شکنجه می کند. کسی که روزنامه نگاران را تکه تکه می کند. کسی که شروع کننده جنگ در سراسر منطقه است.»

قانونگذاران، تحلیلگران سیاست خارجی و فعالانی که خواهان اصلاح روابط آمریکا و عربستان بودند، فرصتی بی سابقه برای پیشرفت دیدند. آنها معتقد بودند که دولت بایدن می تواند با محتاط شدن بیشتر در مورد فروش تسلیحات و سایر حمایت های نظامی، تعهدات ملموس عربستان را برای احترام به حقوق بشر و محدود کردن درگیری آمریکا در تنش های خاورمیانه تضمین کند.

رویکرد بایدن به ولیعهد، حس عادی بودن روابط آمریکا و عربستان را منتقل کرد که او از سال 2018 به دنبال آن بود، زمانی که با خشم جهانی و خشم بی‌سابقه واشنگتن پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار توسط عوامل سعودی در مأموریتی که او دستور داده بود، مواجه شد. ترامپ بارها از ولیعهد دفاع کرد، اما فشارهای عمومی او را مجبور کرد به برخی از حمایت های آمریکا از کمپین نظامی عربستان در یمن پایان دهد و سناتورهای هر دو حزب به محکومیت ولیعهد محمد رای دادند.

آغوش جمعه پیامی مبنی بر توانبخشی کامل برای ولیعهد، معروف به MBS، دقیقاً به این دلیل بود که از طرف بایدن آمده بود.

دولت بایدن سعی کرد این دیدار را توجیه کند با یک کمپین روابط عمومی هفته‌ای که تا حد زیادی نتوانست شک‌ها را متقاعد کند که رهبری آمریکا را در منطقه تقویت می‌کند، به رفتار بهتر با مخالفان سعودی یا کاهش قیمت گاز به دلیل افزایش عرضه عربستان منجر می‌شود. رئیس‌جمهور روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پادشاهی عربستان ادعا کرد که به دلیل دیدارش با MBS، قیمت نفت ممکن است «در چند هفته دیگر» کاهش یابد و آنچه را که به‌عنوان دیگر نتایج کلیدی این سفر می‌داند، مانند گرم‌تر شدن توصیف کرد. روابط عربستان و اسرائیل و امیدهای بیشتر برای صلح در یمن.

بایدن و متحدانش، از جمله تقریباً همه دموکرات‌های ارشد، سال‌ها به سرکوب ترامپ برای مقاومت در برابر مسئولیت قتل خاشقجی و نادیده گرفتن سایر رفتارهای نگران‌کننده ام‌بی‌اس، مانند ربودن نخست‌وزیر لبنان و راه‌اندازی یک سرکوب داخلی شرورانه پرداختند. بایدن به عنوان نامزد دموکرات ریاست جمهوری متعهد شد اصرار بر اقدامات مسئولانه عربستان و تحمیل عواقب برای اقدامات بی پروا. و هنگامی که بایدن به قدرت رسید – با همراهی اکثریت دموکرات در هر دو اتاق کنگره – سعودی ها او را به اندازه کافی جدی گرفتند تا امتیازاتی بدهند، تا حدی برخی از مخالفان را آزاد کردند و به سمت پایان دادن به عملیات وحشیانه خود در یمن حرکت کردند.