دموکرات ها حمله ای ساده به سقط جنین می کنند: دونالد ترامپ این کار را انجام داد

کامالا هریس معاون رئیس جمهور هفته گذشته در جلسه ای با کارکنان خود پیش بینی کرد: رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ از ممنوعیت ملی سقط جنین حمایت نمی کند. در عوض، او گفت، او موضعی اتخاذ می‌کند که آب‌ها را در مورد موضوعی که به اعتقاد او می‌تواند به شدت برای مبارزات انتخاباتی وی آسیب‌رسان باشد، گل آلود کند.

او به دستیارانش گفت، باید کاری کنیم که او صاحب این باشد.

به گفته سه مقام دموکرات آشنا با این موضوع، چند روز بعد، با انتشار شایعاتی مبنی بر صدور حکم دادگاه در مورد ممنوعیت سقط جنین در آریزونا، هریس دستور داد که رویدادی در توسان، آریزونا، در مورد وام های دانشجویی باید بر حقوق سقط جنین متمرکز شود. شرط ناشناس ماندن برای بحث در مورد مذاکرات داخلی.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

روز سه شنبه، دادگاه عالی آریزونا قانون 1864 را تأیید کرد که تقریباً همه سقط جنین ها را ممنوع می کند. و روز جمعه، در برابر بیش از 100 فعال و حامی حقوق سقط جنین، هریس قصد دارد یک پیام ساده ارائه دهد: دونالد ترامپ را سرزنش کنید.

از مبارزات انتخاباتی برای نمایندگان ایالتی گرفته تا رقابت برای کاخ سفید، دموکرات‌ها حول یک پیام اصلی محافظت از آنچه از دسترسی به سقط جنین در ایالات متحده باقی مانده است، همراه با در دسترس بودن اقدامات قدیمی سلامت باروری مانند پیشگیری از بارداری و درمان‌های باروری متحد شده‌اند.

تلاش دموکرات ها نشان می دهد که چگونه تصمیم دادگاه عالی در سال 2022 برای پایان دادن به حقوق فدرال سقط جنین، سیاست آمریکا را بازسازی کرد. چهار سال پیش، جو بایدن در مبارزات انتخاباتی عمومی خود به ندرت از حقوق سقط جنین نام می برد، زیرا می ترسید که این موضوع بتواند رأی دهندگان میانه رو را از خود دور کند و به اندازه کافی به پایگاه او انرژی ندهد. اکنون، پس از سقوط Roe v. Wade، حقوق سقط جنین محوری برای انتخاب مجدد اوست، اولین باری که یک کمپین ریاست جمهوری آمریکا به شدت بر سلامت باروری زنان تمرکز کرده است.

تیم رئیس‌جمهور پس از کنار گذاشتن عمده تلاش‌ها برای علامت‌گذاری پیشرفت اقتصادی تحت عنوان Bidenomics، شعاری ساده‌تر و قابل درک‌تر برای استفاده در هر جایی که ایالت‌ها سقط جنین را محدود می‌کنند، پیدا کرده‌اند.

در تصویر پایانی یکی از تبلیغات جدید کمپین در مورد سقط جنین آمده است: «دونالد ترامپ این کار را کرد.

دموکرات‌ها می‌گویند که این پیام با تصمیم سقط جنین آریزونا افزایش یافته است. این ایالت تنها از میان ده‌ها کشوری است که احتمالاً سقط جنین در ماه نوامبر، بین ادامه ممنوعیت این عمل، ضرب و شتم مداوم احکام قانونی و داستان‌های شخصی دردناک زنانی که تحت تأثیر محدودیت‌ها قرار گرفته‌اند، و اقدامات رای‌دهی که از رای‌دهندگان خواسته می‌شود، در کانون توجه قرار گیرد. آیا برای گسترش حقوق و دسترسی.

هر چه بیشتر و بیشتر این نمونه ها را می بینیم، مردم بیشتر و بیشتر می گویند: «خدایا، این ممکن است برای خانواده من اتفاق بیفتد. جنیفر اومالی دیلون، رئیس ستاد انتخاباتی بایدن، می‌گوید این ممکن است برای کسی که دوستش دارم بیفتد. ما معتقدیم که اکنون وقتی حقوق اساسی سلب می‌شود، این موضوعی نیست که مردم فراموش کنند.»

این هفته، دموکرات‌ها در رقابت‌های ساحلی به ساحل پیرامون حقوق سقط جنین تجمع کرده‌اند. در فلوریدا، نماینده سابق دبی موکارسل پاول، که برای مجلس سنا نامزد شده است، پس از تصمیم دادگاه عالی فلوریدا در هفته گذشته مبنی بر ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین، “تور آزادی فلوریدا” را آغاز کرد. در کارولینای شمالی، دو زن که پس از محرومیت از سقط جنین در ایالت‌های خود، عوارض تهدیدکننده‌ای را تجربه کردند، در رویدادهای مبارزات انتخاباتی بایدن ظاهر شدند.

تابلوهایی به زبان اسپانیایی که در فینیکس و تمپ نصب شده بودند، ترامپ را مقصر ممنوعیت آریزونا می دانستند و بیلبوردهای تبلیغاتی در نواحی خانه سوئینگ از کالیفرنیا تا تگزاس، جمهوری خواهان را به رای مخالف به درمان هایی مانند لقاح آزمایشگاهی متهم می کردند. و در آریزونا، کمپین بایدن یک “سرمایه گذاری هفت رقمی” در تبلیغات متمرکز بر حقوق باروری را اعلام کرد.

خیلی بیشتر برای هفته های آینده برنامه ریزی شده است. کمپین بایدن در حال ترسیم برنامه هایی است که در دو ماه آینده در مورد سالگردهای قابل توجه – و برخی کمتر شناخته شده- کمپین تبلیغاتی انجام دهد.

در ماه مه، این سازمان قصد دارد به نشت پیش نویس تصمیم دادگاه عالی در مورد لغو رو و سالگرد ممنوعیت سقط جنین در نبراسکا در هفته دوازدهم اشاره کند. ژوئن سالگرد تصمیم دادگاه عالی در سال 1965 در گریسولد علیه کانکتیکات است که پیشگیری از بارداری را برای زوج‌های متاهل قانونی می‌کرد، و حکمی که در سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون که به حق قانونی سقط جنین پایان داد.

دستیاران کمپین بایدن بر این باورند که این موضوع می تواند رقابت ریاست جمهوری را نه تنها در آریزونا بلکه در کارولینای شمالی که آخرین بار در سال 2008 یک دموکرات پیروز شد، به نفع آنها تغییر دهد. آنها پیشنهاد می کنند که حتی فلوریدا نیز ممکن است در بازی باشد، با وجود تغییر اخیر آن به راست. .

دستیاران کمپین بایدن می گویند ممنوعیت سقط جنین در مکان هایی مانند فلوریدا می تواند پیامدهای ملی داشته باشد. این دستیاران استدلال می کنند که فلوریدا و آریزونا به اندازه برخی از ایالت های جنوبی که پیش از حکم دادگاه عالی ممنوعیت هایی را بر روی این روند اعمال کرده اند، از نظر اجتماعی محافظه کار نیستند و محدودیت های سخت تر آنها به نشان دادن تأثیر گسترده تصمیم دادگاه کمک می کند.

ستوان فرماندار آستین دیویس از پنسیلوانیا، یک دموکرات، گفت: “مردم به خوبی می دانند که ممکن است امروز آریزونا باشد، اما در یکی دو انتخابات، ممکن است به محله شما بیاید.” “این چیزی است که من در جاده می شنوم و مردم می آیند و در مورد آن صحبت می کنند.”

همه موافق نیستند: برخی از اعضای کمپین بایدن نگران هستند که تمرکز بر سقط جنین می تواند منجر به نادیده گرفتن سایر موضوعاتی شود که رئیس جمهور بیشتر برای تایید آنها تلاش می کند، از جمله تورم، مهاجرت و – این هفته – بدهی وام دانشجویی.

مولی مورفی، یک نظرسنجی بایدن، گفت که حقوق سقط جنین به ویژه برای رای دهندگان جوان تر، که بایدن تلاش کرده است به آنها انرژی بدهد، انگیزه بخش است. اما او گفت که این موضوع بسیار فراتر از آنها طنین انداز شد و به بسیاری از پایه های رای حزب، از جمله زنان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی، زنان لاتین تبار و رای دهندگان نوسان در حومه شهر رسید.

او گفت: «فکر می‌کنم در واقع نمی‌توانیم به اندازه کافی در مورد آن صحبت کنیم. من در واقع هیچ گروهی را ندیده‌ام که در آن سقوط کند.»

نظرسنجی ها نشان داده است که اکثریت وسیعی از رای دهندگان معتقدند سقط جنین باید کاملا یا بیشتر قانونی باشد و رای دهندگان بیشتری نسبت به ترامپ در این موضوع به بایدن اعتماد دارند. 12 درصد از رای دهندگان در نظرسنجی اخیر توسط KFF، یک گروه غیرانتفاعی متمرکز بر سیاست های بهداشتی، گفتند که سقط جنین “مهم ترین موضوع” در رای 2024 آنها بود. این تغییر قابل توجهی نسبت به سال 2020 است، زمانی که سهم بیشتری از رای دهندگانی که خود را “طرفدار زندگی” توصیف می کنند، احتمال بیشتری داشت که بگویند این موضوع برای رای آنها مهم است تا رای دهندگانی که خود را “طرفدار انتخاب” توصیف می کنند.

روز چهارشنبه، ترامپ از قانون آریزونا فاصله گرفت و حدس زد که ممنوعیت شش هفته ای فلوریدا «احتمالاً ممکن است تغییر کند». او به دفاع از موضعی که روز دوشنبه در یک بیانیه ویدئویی اتخاذ کرده بود، ادامه داد و گفت که قوانین سقط جنین باید به ایالت ها واگذار شود.

با این حال دموکرات‌ها بر این باورند که ترامپ نمی‌تواند از سرزنش برای انتصاب سه قاضی دیوان عالی که به سرنگونی رو کمک کردند، غلبه کند – حکمی که او اغلب به عنوان یک موفقیت بزرگ در دوران ریاست‌جمهوری خود برجسته می‌کند. دموکرات ها همچنین با اشاره به حمایت قبلی خود از قانونی که حقوق سقط جنین را محدود یا حتی ریشه کن می کند، از این استراتژی علیه سایر نامزدهای جمهوری خواه استفاده می کنند.

جاش استاین، نامزد دموکرات‌ها برای فرمانداری در کارولینای شمالی، که سقط جنین 12 هفته‌ای را تصویب کرد، گفت: «این نگرانی انتزاعی در مورد اینکه زنان ممکن است حق خود را برای تصمیم‌گیری در مورد مراقبت‌های بهداشتی خود از دست بدهند به واقعیت تبدیل شده است» که قبلاً آن را از دست داده‌اند. ممنوعیت سال گذشته زمانی که شما آن را با این واقعیت ترکیب کنید که ما اکنون جنوبی ترین ایالتی هستیم که در آن سقط جنین قانونی باقی مانده است، این موضوع بیش از پیش نگران کننده می شود.

کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره، 18 رقابت رقابتی را در ایالت‌هایی که احتمالاً اقداماتی برای گسترش حقوق سقط جنین در ماه نوامبر در رای‌گیری ظاهر می‌شود، شناسایی کرده است. همچنین حداقل پنج رقابت رقابتی در سنا در ایالت‌هایی وجود دارد که مدافعان آن در تلاش هستند تا سؤالات مربوط به سقط جنین را در برگه رأی‌گیری نوامبر بگذارند – از جمله فلوریدا، جایی که ترامپ در آن زندگی می‌کند. او روز چهارشنبه از سوالی در مورد نحوه رای دادن به این موضوع طفره رفت.

بن ویکلر، رئیس حزب دموکرات ویسکانسین که سال گذشته به لیبرال‌ها در پیروزی در انتخابات دادگاه عالی ایالتی کمک کرد، گفت: «دموکرات‌ها می‌توانند پیامی وحدت‌بخش از رقابت‌های قانون‌گذاری ایالتی به سنا و کمپین ریاست‌جمهوری داشته باشند». “این امکان یک کمپین صدای فراگیر را ایجاد می کند.”

بسیاری از دموکرات ها بر این باورند که قدرتمندترین پیام آنها از سوی زنانی است که مستقیماً تحت تأثیر تحریم های ایالتی قرار گرفته اند. استراتژیست‌های دموکرات از کمپین بایدن و نامزدهای کنگره پیش‌بینی می‌کنند که گزارش‌های بیشتری از زنانی که گزارش‌های دلخراش از دست دادن بارداری خود را ارائه می‌دهند و با عواقب پزشکی وخیم وقتی که از مراقبت از سقط جنین محروم می‌شوند، ارائه شود.

حتی برخی از نامزدهای دموکرات شروع به به اشتراک گذاشتن داستان‌هایی در مورد سقط جنین‌های خود کرده‌اند که حتی همین دو سال پیش به نظر می‌رسید که از نظر سیاسی بیش از حد مورد اتهام قرار می‌گرفت. روز پنجشنبه، لوسیا باز گلر، یک دموکرات که در یکی از مناطق فلوریدا جنوبی که تحت کنترل یک جمهوری‌خواه است، نامزد کنگره است، در مقاله‌ای که در میامی هرالد منتشر شد، درباره تصمیم خود برای پایان دادن به بارداری غیرقابل تحمل در هفته دوازدهم نوشت. تحت ممنوعیت شش هفته‌ای که انتظار می‌رود تا اول ماه مه اجرایی شود، دریافت چنین رویه‌ای سخت‌تر و حتی غیرممکن خواهد شد.

باز گلر در مصاحبه‌ای گفت: «مطمئناً توجه زیادی به این موضوع وجود دارد، و من فقط احساس می‌کنم که داستان من یکی از داستان‌های بسیاری است. و من فکر می‌کنم داستان من در مقایسه با داستان‌هایی که با اجرایی شدن این ممنوعیت می‌شنویم کمرنگ خواهد شد.»

c.2024 شرکت نیویورک تایمز

منبع