ترامپ ناامید ادعای «خطر مضاعف» استیضاح علیه کیفرخواست‌ها را مطرح می‌کند

مریک گارلند، دادستان کل، روز جمعه یک بازرس ویژه را برای نظارت بر تحقیقات وزارت دادگستری در مورد اسناد طبقه بندی شده پنهان شده در اقامتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو که در پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ از کاخ سفید به آنجا منتقل شده بود، معرفی کرد.

اوایل روز، ترامپ خشمگین به فاکس نیوز گفت که در هیچ تحقیقی که توسط بازپرس ویژه انجام می شود، شرکت نخواهد کرد و این انتصاب را به عنوان «بدترین سیاست زدگی عدالت در کشور ما» محکوم کرد.

مربوط…



منبع

اولین نکته کلیدی ترامپ در مورد خودش این بود که نمی توان او را به خاطر هیچ چیزی متهم کرد، زیرا او «یکی از صادق ترین و بی گناه ترین افراد در کشور ما است».

ادامه پیدا کرد و ادامه داد، و بسیاری از آنچه او می گفت گمراه کننده بود. برمن گفت که برخی از آنها کاملاً نادرست بود.

ترامپ تصمیم برای انتصاب یک بازپرس ویژه را «وحشتناک»، دولت بایدن را «به شدت فاسد» و وزارت دادگستری را «سلاح» خواند. او اسمیت را «چپ فوق رادیکال» نامید.

ترامپ همچنین تاکید کرد که تحقیقات وزارت دادگستری درباره اسناد محرمانه کاخ سفید که او در مار-آ-لاگو مخفی کرده بود «در حال مرگ یا مرده یا تمام شده است».

بازپرس ویژه – جک اسمیت از مقامات سابق وزارت دادگستری – همچنین بر ادامه تحقیقات در مورد نقش ترامپ در قیام 6 ژانویه سال گذشته و تلاش برای بیرون انداختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری نظارت خواهد کرد.

او گفت: «هیچ چیزی نمی توان گفت که این یک تحقیق مرده بود یا اینکه در حال رها شدن بود. پرز توضیح داد. در روزهای اخیر به اطرافیانش احضاریه می‌شود. بنابراین هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد این در حال از بین رفتن است.»

وقتی این موضوع به طور کامل همه چیز را روشن نکرد، ترامپ پیشنهاد کرد که هرگونه کیفرخواست علیه او را می‌توان یک خطر مضاعف تلقی کرد، زیرا او در دو استیضاح از جمله برای نقشش در شورش سال گذشته تبرئه شد. “آیا این مانند یک خطر مضاعف نیست؟” از هوادارانش پرسید.

پرز از سی ان ان به جان برمن، راستی‌بین شبکه گفت: «رئیس‌جمهور سابق در حال ساختن آن است.

خطر مضاعف – که افراد را از محاکمه مجدد در پرونده هایی که کتک زده اند منع می کند – در مورد استیضاح صدق نمی کند.

اوایل همان روز، جرالدو ریورا، مجری فاکس نیوز، همین نظریه را مطرح کرد.

اوان پرز، خبرنگار ارشد دادگستری سی ان ان، در مقطعی پس از گوش دادن به سخنرانی ترامپ گفت که او «فقط آن را درست می کند».

دونالد ترامپ جمعه شب در مار-آ-لاگو به دنبال هر گونه پاسخ ممکن به انتصاب یک بازرس ویژه برای تحقیق درباره او بود – از اعلام اینکه او یکی از «صادق‌ترین و بی‌گناه‌ترین افراد» است تا پیشنهاد اینکه هرگونه کیفرخواست جدید ممکن است “خطر مضاعف.”