کاخ سفید از پاسخ به سوالات کلیدی در مورد اسناد محرمانه بایدن خودداری می کند

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه زمانی که بایدن از وجود این اسناد مطلع شد، فاش نکرد. او همچنین از گفتن اینکه چرا کاخ سفید این کشف را زمانی که وکلای شخصی بایدن در 2 نوامبر، چند روز قبل از انتخابات میاندوره ای این مواد را یافتند، اعلام نکرد.

واشنگتن – کاخ سفید با استناد به بررسی مداوم وزارت دادگستری درباره این موضوع، از پاسخ به سؤالات کلیدی در مورد اسناد طبقه بندی شده که در دفتر خصوصی سابق رئیس جمهور جو بایدن یافت شد، خودداری کرد.

بیشتر: پرزیدنت جو بایدن اسناد طبقه بندی شده: آنچه ما می دانیم و چگونه کشف با ترامپ مقایسه می شود

جمهوری خواهان آنچه را که جیمز کومر، نماینده جمهوری خواه، رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان در اکثریت جمهوری خواه جدید، «سیستم عدالت دو لایه» نامید، به کار گرفتند. کامر قول داد که کمیته او این موضوع را بررسی خواهد کرد.

او افزود: “او آنچه را که می دانست، زمانی که آن را می دانست، ارائه کرد.”

بایدن گفت: وکلای من به من پیشنهاد نداده اند که بپرسم چه اسنادی هستند. آنها جعبه ها را به آرشیو تحویل داده اند و ما به طور کامل با هم همکاری می کنیم.

در حین بسته بندی پرونده ها، وکلای رئیس جمهور “تعداد کمی” از اسناد دولت اوباما-بایدن را پیدا کردند. به گفته کاخ سفید، که پس از اولین بار افشاگری روز دوشنبه CBS News وجود این اسناد را تایید کرد. کاخ سفید هیچ جزئیاتی در مورد محتوای اسناد ارائه نکرده است.

بایدن در مورد اسناد محرمانه ای که در ماه نوامبر در دفتر خصوصی سابقش در مرکز پن بایدن یافت شده بود، که بایدن پس از پایان دولت اوباما در سال 2017 تا زمان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود در سال 2020 از آنها استفاده کرد، با سوالاتی مواجه شده است.

رئیس جمهور جو بایدن هنگام خروج از کاخ سفید در 11 ژانویه 2023 در واشنگتن دی سی در مورد قطعی کامپیوتر FAA صحبت می کند.

در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: اسناد طبقه بندی شده بایدن: کاخ سفید به سوالات کلیدی پاسخ نمی دهد





منبع

وزارت دادگستری جان لاوش جونیور، دادستان ارشد فدرال در شیکاگو را که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا منصوب شده بود، به عنوان رهبری بازبینی انتخاب کرد. به گفته یک فرد آشنا، بررسی اولیه Lausch در حال تکمیل شدن است. سپس گزارش به مریک گارلند دادستان کل ارجاع داده می شود.

رئیس جمهور جو بایدن هنگام خروج از کاخ سفید در 11 ژانویه 2023 در واشنگتن دی سی در مورد قطعی کامپیوتر FAA صحبت می کند.

ژان پیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اظهاراتی که بایدن روز سه شنبه در مکزیکوسیتی برای خبرنگاران بیان کرد، گفت: «من از آنچه رئیس جمهور دیروز گفت فراتر نمی روم. “این یک روند مداوم است. ما به این روند احترام خواهیم گذاشت.”

بیشتر: بایدن می‌گوید «تعجب» بود که پرونده‌های دولتی در یک دفتر خصوصی پیدا شده بود، اما نمی‌دانست در آن‌ها چیست.

بایدن روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که از دانستن این اسناد “تعجب” کرده است و نمی‌داند حاوی چه چیزی است، اما نگفت چه زمانی از آنها مطلع شد.

ژان پیر گفت که چگونه این اسناد به دفتر مرکز پن بایدن رسیده است، بخشی از بررسی وزارت دادگستری است.

دولت برای به دست آوردن حکم بازرسی مار-آلاگو به شواهدی مبنی بر نقض قانون جاسوسی و ممانعت از اجرای عدالت اشاره کرد. اسناد ترامپ موضوع تحقیقات گسترده تر وزارت دادگستری درباره نقش رئیس جمهور سابق در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا است.

به گفته کاخ سفید، وکلای بایدن داوطلبانه این اسناد را به آرشیو ملی اطلاع دادند. اف‌بی‌آی در ماه اوت حکم بازرسی املاک مار-آ-لاگو را برای توقیف بیش از 100 سند از ترامپ دریافت کرد، زیرا او در برابر درخواست‌های مکرر آرشیو ملی بر اساس قانون سوابق ریاست‌جمهوری مقاومت کرد.

با این حال چندین تفاوت مهم وجود دارد، از جمله اسناد بسیار کمتری که در دفتر بایدن یافت شده است.

کشف اسناد بایدن بلافاصله با صدها سند محرمانه ای که دفتر تحقیقات فدرال در خانه ترامپ کشف کرده بود مقایسه کرد.