قبض گاز 907.13 دلار است؟ شوک برچسب برای کالیفرنیایی ها با افزایش قیمت ها

الدریج، ساکن لانگ بیچ با صورتحساب بیش از 900 دلار، گفت که او و همسرش در پنل های خورشیدی سرمایه گذاری کرده اند تا اتکای خود را به سوخت های فسیلی کاهش دهند. آنها کوره گازسوز و خشک کن خود را برای مدل های برقی خاموش کرده اند.

او به کمیسیون گفت، حتی با وجود تخفیف 20 درصدی که از طریق برنامه ای برای مشتریان کم درآمد ارائه شده بود، لیونل مارس، 37 ساله، قبض SoCalGas از 100 دلار داشت. او گفت که این افزایش برای خانواده های کارگری منصفانه نیست.

در جلسه استماع هفته گذشته در PUC، SoCalGas و PG&E افزایش هزینه ها را به هوای سرد غیرمعمول در شمال غربی اقیانوس آرام و محدودیت در خطوط لوله و تأسیسات ذخیره سازی گاز نسبت دادند.

این زوج برای یک برنامه SoCalGas درخواست داده اند که گاز اضافی را با کمترین نرخ برای افراد دارای شرایط پزشکی واجد شرایط فراهم می کند. او گفت که آنها زیر خط فقر نیستند، “اما اگر این روند هر ماه ادامه یابد، ما خواهیم بود.”

هر دو شرکت آب و برق می گویند که از قبوض بالاتر سود نمی برند زیرا هزینه خرید گاز بدون هیچ نشانه گذاری به مصرف کنندگان منتقل می شود.

مارس گفت که پس از خواندن چاپ دقیق صورتحساب خود ناامید شده است، که گفته می شد به ازای هر ترم (یک واحد گاز طبیعی) 3.45 دلار دریافت می کند، در حالی که در همان زمان سال گذشته 84 سنت بود.

شرکت گاز کالیفرنیای جنوبی و گاز اند الکتریک اقیانوس آرام در ژانویه شروع به هشدار به مشتریان کردند که پس از اینکه قیمت عمده فروشی گاز طبیعی به بالاترین حد خود رسید، قبوض بالاتری خواهند داشت. اما واقعیت برای بسیاری از مشتریان غرق نشد تا اینکه صورتحساب‌هایشان در اواخر ماه شروع شد.

الدریج گفت: «اینطور نیست که یک جکوزی 20 نفره باشد، و گرم کردن آن زیاد لازم نیست.»

لومان تحت فشار هزینه مراقبت های پزشکی و داروهای تجویزی، بی رحمانه بودجه خانواده را کاهش داده است، وعده های غذایی رستوران، سفر به استارباکس – حتی راحتی سس سالاد خریداری شده در فروشگاه را حذف کرده است. او خودش نان می پزد و کاهو می کارد.

زوج تاستین بازنشسته هستند و هر دو مشکلات سلامتی دارند که ممکن است در اثر سرما تشدید شود. لومان که فیبرومیالژیا دارد شروع به پوشیدن زیرپیراهن های ابریشمی کرده است. او گفت که ترموستات سه درجه پایین تر از حد معمول تنظیم شده است و زن و شوهر در حال کشیدن پرده ها هستند تا در گرما باقی بمانند.

لانگ بیچ، که شرکت گاز خود را دارد که به سیگنال هیل نیز خدمات می‌دهد، در پرسش‌های متداول اخیر آمده است: “چگونه متوجه شوم که نشت گاز ندارم؟” پاسخ توضیح داد که قیمت بنزین در “بالاترین قیمت های تاریخی” بوده و افزود: اما همیشه خوب است که بررسی شود!

SoCalGas گفت که میانگین قبض در ژانویه برای 21.8 میلیون مشتری خود حدود 300 دلار است، که بیش از دو برابر میانگین ژانویه 2022 است – و صاحبان خانه هایی که استخر یا اتاق های زیادی برای گرم کردن دارند، گزارش کرده اند که هزینه شمالی آنها 2000 دلار است. PG&E پیش بینی کرده است که قبوض در کالیفرنیای مرکزی و شمالی 32 درصد در زمستان امسال بالاتر خواهد بود.

کورت گفت: «آنها کنترل های موجودی خود را به اشتباه مدیریت کردند و این به ضرر مشتریان تمام شد.

وقتی پاکت را از بخش خدمات لانگ بیچ باز کرد، نمی توانست کل آن را باور کند: 907.13 دلار، تقریباً هشت برابر بیشتر از صورتحساب او در همان زمان در سال گذشته.

مارس یک کارگر کمکی پاره وقت برای CicLAvia است و با عمه بازنشسته خود در Sun Valley زندگی می کند. او در مصاحبه‌ای گفت که در پاکویما و سایر محله‌های مجاور، ساکنان سالخورده با انتخاب سختی روبرو هستند که در خانه سرد باشند یا صدها دلار برای راه‌اندازی کوره بپردازند.

کمتر از یک هفته قبل از بسته شدن چرخه صورت‌حساب‌اش، او هشداری از SoCalGas دریافت کرد که نرخ‌ها در حال افزایش است. تا آن زمان، استخر بیش از یک هفته گرم شده بود. وقتی صورت حساب رسید، 2770 دلار بود.

او گفت که صورتحساب او، هشت برابر بیشتر از ژانویه گذشته، یادآوری ناخوشایندی بود که خانواده اش بیش از آنچه او ترجیح می دهد به گاز متکی است. او مشکوک است که مقصر آبگرم گرداب است که در زمستان هفته ای چند بار آن را اجرا می کنند.

او گفت: «من از استخر استفاده نمی کردم. “من آبگرمکنم را کم می‌کردم. حرارتم را به این اندازه زیاد نمی‌کردم. همه کارهای بالا را انجام می‌دادم.”

ریچاردسون گفت، صورت‌حساب‌ها به سطوحی رسیده‌اند که در 20 سال گذشته ندیده‌ایم. ما می دانیم که خانواده ها برای گذران زندگی با مشکل مواجه هستند.»

این اتهامات به ویژه برای کالیفرنیایی‌ها با درآمد ثابت و کسانی که شرایط سلامتی دارند که تحت تأثیر دمای پایین قرار دارند، زشت بوده است. برخی از مشتریان صورت‌حساب‌های خود را روی کارت اعتباری قرار داده‌اند یا تنها بخشی از کل مبلغ را پرداخت کرده‌اند.

قیمت‌های تکان‌دهنده برخی از خانوارها را به این فکر واداشته است که آیا اشتباهی در قبوض آنها رخ داده است.

Doering با خدمات مشتری تماس گرفت تا ببیند آیا اشتباهی رخ داده است یا خیر. او گفت که یکی از نمایندگان SoCalGas توضیح داد که هزینه های گاز طبیعی در غرب افزایش یافته است، سپس گفت که می تواند با بررسی بازار کالا، میزان صورتحساب خود را پیش بینی کند.

اعداد بسیار بالا باعث ایجاد مشاجره در میزهای آشپزخانه در سرتاسر کالیفرنیا شده است، زیرا خانواده ها از هم جدا می شوند که آیا بخاری را زیاد کار کرده اند یا زیاد دوش آب گرم می گیرند. برخی دیگر با عصبانیت مشاهده کرده اند که صورت حساب های تکان دهنده به دنبال یک ماه زندگی رهبانی با ترموستات خاموش و پتوهای اضافی روی تخت رخ داده است.

رکس ریچاردسون، شهردار لانگ بیچ، که جلسه اضطراری شورای شهر را در ماه جاری برای تصویب کمک های اضافی به مشتریان فراخوان داد، گفت: هزینه های انرژی یک “بحران” است که خانواده هایی را که قبلاً تحت فشار تورم و اثرات ماندگار بیماری همه گیر کووید-19 قرار گرفته اند، تحت فشار قرار داده است. که نمی تواند پرداخت کند

لیونل مارس در آشپزخانه خانه خود در لس آنجلس ایستاده است.  قبض گاز مادیان نسبت به زمستان گذشته دو برابر شده است.

رایت گفت: «اولین پیام این است: نترسید. “ما مشتریان را قطع نمی کنیم. ما برنامه ای برای از سرگیری قطع ارتباط مشتریان تا مدت ها بعد نداریم. و دوم اینکه گزینه هایی وجود دارد و ما می توانیم راه حل هایی پیدا کنیم.”

او مشتریانی را که نمی توانند آخرین صورتحساب خود را پرداخت کنند تشویق کرد تا از زمان انتظار تلفنی خودداری کنند و در وب سایت SoCalGas شروع به کار کنند، جایی که می توانند یک برنامه پرداخت 12 ماهه تنظیم کنند یا واجد شرایط تخفیف های مبتنی بر درآمد باشند.

دورینگ پاسخ داد: “بله، درست است، مثل اینکه همه ما برای آن وقت داریم.”

گاز طبیعی در میلیون واحد حرارتی بریتانیا یا MMBtu فروخته می شود. رایت گفت، برداشت از ذخایر ذخیره شده به SoCalGas کمک کرد تا هزینه 34 دلار MMBtu را به مشتریان منتقل کند، حتی در حالی که بازار در اواخر دسامبر به 50 دلار افزایش یافت، در حالی که شرکت برق در حال خرید گاز برای استفاده در ژانویه بود.

Gillian Wright، معاون ارشد و مدیر ارشد مشتریان گفت: خطوط خدمات مشتریان SoCalGas در سال جاری بیش از 1 میلیون تماس دریافت کرده اند که افزایش 15 درصدی را نشان می دهد.

لس آنجلس، کالیفرنیا  - فوریه  6، 2023. برنت الدریج، ساکن لانگ بیچ، 48 ساله، یک قبض گاز 907.13 دلاری در ژانویه دریافت کرد.  او مشکوک است که از راه اندازی جکوزی او بوده است.  (لوئیس سینکو / لس آنجلس تایمز)

قیمت عمده فروشی گاز طبیعی در غرب در ماه دسامبر 300 درصد بیشتر از ژانویه 2022 بود. از دسامبر، قیمت ها به شدت کاهش یافته است، اما مشتریان تا اواخر فوریه یا اوایل مارس این را در قبوض خود مشاهده نخواهند کرد.

او گفت که این تجربه مانند پر کردن پمپ بنزین بدون اطلاع از قیمت هر گالن بود. او گفت که اگر SoCalGas به محض شروع افزایش قیمت ها در دسامبر به مشتریان اطلاع می داد، او به گونه ای دیگر عمل می کرد.

او گفت: “من برای پرداخت آن چیزهایی را در اطراف خود جابجا می کنم.”

بودجه خانوارها در ایالت گلدن که در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها برای همه چیز از اجاره بها گرفته تا تخم‌مرغ کاهش یافته است، توسط قبض‌های گاز هیولا تحت فشار قرار گرفته است.

Bev Laumann، 71 ساله، و همسرش یک اسکناس 301.49 دلاری برای ژانویه دریافت کردند.

شرکت های آب و برق معمولاً در تابستان، زمانی که قیمت ها پایین تر است، بنزین را خریداری و ذخیره می کنند، سپس در زمستان که قیمت عمده فروشی افزایش می یابد، از ذخایر خود استفاده می کنند.

برنت الدریج شنیده بود که قیمت گاز طبیعی در زمستان امسال بالاست، اما هیچ چیز او را برای وضعیت بدی آماده نکرد.

کالیفرنیا حدود 90 درصد گاز طبیعی خود را وارد می کند. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اخیراً به کاهش ظرفیت در یک خط لوله غرب تگزاس اشاره کرد که باعث کاهش جریان گاز به غرب شد. این گزارش همچنین نشان داد که ذخیره گاز طبیعی در ماه دسامبر در منطقه اقیانوس آرام 30 درصد کمتر از میانگین پنج ساله بوده است.

داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می دهد که موجودی روزانه SoCalGas در ماه نوامبر شروع به کاهش کرد، با سرعتی تندتر از میانگین پنج سال گذشته. جیمی کورت، رئیس Consumer Watchdog، یک سازمان غیرانتفاعی سانتا مونیکا، گفت که اگر SoCalGas آن ذخایر را برای اواخر زمستان ذخیره می کرد، این شرکت می توانست برخی از هزینه ها را برای مشتریان جبران کند.

فرماندار گاوین نیوسام خواستار تحقیقات فدرال در مورد قیمت عمده فروشی گاز طبیعی شده است و از کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال خواسته است تا بررسی کند که آیا دستکاری در بازار، رفتار ضد رقابتی یا سایر فعالیت های غیرعادی باعث افزایش قیمت های مداوم در غرب می شود یا خیر. .

داگ دورینگ، 61 ساله، از سانتا کروز می‌دانست که گرم کردن استخر روباز خانه تعطیلاتش در پالم اسپرینگز برایش هزینه دارد، اما تصمیم گرفت گلوله را گاز بگیرد. زمستان گذشته، صورتحساب ماهانه او حدود 980 دلار بود، هزینه ای که او فکر می کرد می تواند از عهده آن بربیاید. بالاخره فکر کرد، استخر 25000 گالنی چه فایده ای دارد اگر در آن شنا نکنی؟

الدریج، 48 ساله، یک کشیش، گفت: «این باعث شد که بخواهم چروک شوم.

او گفت که مارس این صورت حساب را پرداخت کرد، زیرا او “در واقع انتخابی نداشت”. اما برای صرفه جویی در هزینه، او شروع به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه سواری برای سفرهای کوتاهتر از سه مایل کرده است و به سایر موارد بودجه خود، از جمله خلاص شدن از تلویزیون کابلی، توجه دارد.

لیونل مارس در آشپزخانه خانه خود در لس آنجلس ایستاده است. قبض گاز مادیان نسبت به زمستان گذشته دو برابر شده است. (برایان ون در بروگ/لس آنجلس تایمز)

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

هفته گذشته به کمیسیون خدمات عمومی اعلام کرد که ذخایر ذخیره شده SoCalGas در ماه نوامبر به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسید. رایت گفت که ماه نوامبر معمولاً ملایم‌تر است و گاز این شرکت در انبار در 1 نوامبر مطابق با الزامات PUC است.

برنت الدریج 48 ساله در ژانویه 907.13 دلار قبض گاز دریافت کرد. او مشکوک است که از اداره آبگرم او بوده است. (لوئیس سینکو/لس آنجلس تایمز)

خاویر پانزار سردبیر تعامل مخاطبان تایمز در این گزارش مشارکت داشت.