فروشندگان خودرو 9 سوالی را که همیشه باید قبل از خرید بپرسید را بیان می کنند

چمون گفت: «نمایندگان زمان زیادی را صرف درک بهترین نرخ‌های بهره و گزینه‌های مختلف می‌کنند. حتی بر اساس خودروی خاص، یک بانک ممکن است نرخ بهره کمتری را برای نوع خاصی از برند و مدل ارائه دهد.

آیا بازار خودروهای دست دوم چیزی دارد که من به آن علاقه مند باشم؟

میانگین قیمت تراکنش برای یک وسیله نقلیه دست دوم در آوریل 2022 به 31300 دلار به ازای هر JD Power رسید. این در ماه گذشته 29226 دلار بود.

جزر و مد برای خریدارانی که به دنبال برندها و مدل‌های خاص وسایل نقلیه هستند، بهتر شده است.

خودروسازان علاقه زیادی به خرید وسایل نقلیه در طول همه گیری داشتند. این به این معنی بود که انواع مشوق ها و فروش فوران پایان سال توسط نمایندگی ها دیگر وجود نداشت.

کمبود تراشه، پیامد همه‌گیری و مسائل عرضه و تقاضا، سال‌هاست که تولید خودرو صنعت خودرو را با مشکل مواجه کرده است.

برندهای داخلی مانند فورد و جنرال موتورز معمولاً در ماه‌های اخیر عرضه روز بالاتری نسبت به سایر خودروسازان داشته‌اند، فورد با 60 روز، جنرال موتورز با 52 روز و Stellantis (ادغام فیات کرایسلر و گروه فرانسوی PSA) با 68 روز در ژانویه. بر اساس یادداشت دویچه بانک. برندهای دیگر هنوز به این سطح نزدیک نیستند.

این بیماری همه گیر باعث شد که قیمت خودروهای جدید (و کارکرده) در چند سال گذشته به شدت افزایش یابد.

جورج: “نقش یک فروشنده فقط این نیست که به آنها یک ماشین بفروشد، بلکه کمک به آنها برای یافتن کمترین نرخ بهره ممکن است، و این هم دلالان خودروهای جدید و هم فروشندگان خودروهای دست دوم است. آنها توانایی کار با چندین بانک را دارند.” Chamoun، مدیر عامل بازار دیجیتال ACV، گفت.

قیمت خودروهای دست دوم به ویژه نوسان داشته است.جاستین سالیوان/گتی ایماژ

آیا باید معامله ای انجام دهم؟

اما این بحران زنجیره تامین که بر 11 میلیون خودرو در سراسر جهان در سال 2021 و 4.38 میلیون خودرو در سال 2022 تأثیر گذاشت، در حال بهبود است.

اگر خریدار دقیقا بداند که در یک وسیله نقلیه به چه چیزی نیاز دارد و چه می خواهد، این می تواند آسان باشد. اما اگر تا حدودی انعطاف‌پذیر هستید یا به نکاتی در مورد نوع خودروی بعدی نیاز دارید، نام تجاری، نوع وسیله نقلیه و موجودی کالا احتمالاً بر تصمیم نهایی شما تأثیر می‌گذارند. در بازار امروز، تفاوت های ظریف زیادی برای پیگیری وجود دارد.

ممکن است بازار خودروهای دست دوم برای خریداران خودرو پیچیده‌تر از بازار جدید در حال حاضر باشد.

انگیزه ها هنوز از نظر تاریخی پایین هستند، اما طبق Kelley Blue Book، آنها به 3٪ از میانگین قیمت تراکنش در ماه گذشته افزایش یافتند که بالاترین میزان در 10 ماه گذشته است. (این در مقایسه با 8.3 درصد از ATP فقط دو سال قبل کمتر است.)

اما خریداران می توانند با نکات و ترفندهای خاصی از آن عبور کنند.

  • اما مشوق ها و سایر معاملات کم کم به بازار خرید خودرو باز می گردند.

    نگرانی‌ها در مورد کمبود تراشه همچنان ادامه دارد، حتی اگر خودروسازان در عوض سایر اختلالات در صنعت را به‌عنوان دلایل تاخیر مقصر معرفی کنند.

    با توجه به بحران عرضه و تقاضای صنعت خودرو در چند سال گذشته، صاحبان خودرو می توانند ارزش مبادلاتی بسیار بالایی داشته باشند.

    در ماه فوریه، قیمت‌های عمده‌فروشی خودروهای دست دوم نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش یافت، اما بر اساس شاخص ارزش خودروی کارکرده Manheim کاکس، 4.3 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت – بزرگترین افزایش بین دو ماه از سال 2009.

    اما هنوز هم ممکن است بتوانید خودروهای دست دومی را با بیشترین کاهش قیمت پیدا کنید.

    ماشین دست دوم

    خودروهای بزرگتر معمولاً تقاضای بیشتری دارند و هزینه بیشتری دارند.دیوید زالوبوفسکی/AP

    قیمت خودروهای جدید امسال چه خبر است؟

    از مکالمات با فروشندگان و تحلیلگران صنعت از Edmunds، JD Power، Kelley Blue Book، TrueCar، Cox و موارد دیگر در چند ماه گذشته، ما سوالاتی را که ممکن است مصرف کنندگان بخواهند قبل از انجام یکی از بزرگترین خریدهای خود بپرسند جمع آوری کرده ایم.

    در حال حاضر به دنبال چه نوع ماشینی باشم؟

    چندین ماه انتظار برای یک وسیله نقلیه جدید یک امر عادی در صنعت خرید خودرو است.Maskot/Getty Images

    چقدر باید صبر کنم تا ماشینم را بگیرم؟

    در بیشتر موارد، قیمت خودروهای جدید به اندازه دوران اوج کووید ترسناک نیستند، اما با سرعت بالایی نیز کاهش نمی‌یابند.

    اما این یک امر عادی جدید در دنیای خرید خودرو است. خودروسازان در طول همه گیری همه گیر یاد گرفتند که مشتریان مایلند منتظر بمانند و برای به دست آوردن خودروهایی که واقعاً می خواهند، هزینه بیشتری بپردازند. سفارش دادن یک وسیله نقلیه جدید و داشتن زمان تخمینی تحویل بیش از شش ماه غیرمعمول نیست – اگرچه این بدان معناست که برخی از مشتریان شرط های خود را پوشش می دهند.

    نمایندگی خودرو

    آیا باید نگران کمبود تراشه باشم؟

    در همین حال، موجودی در یک سواری صخره ای است. (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)

    وانت در نمایندگی خودرو.

    در حال حاضر چه مشوق ها یا پیشنهادهای دیگری در دسترس است؟

    براساس Kelley Blue Book، میانگین قیمت معامله برای یک وسیله نقلیه جدید در ماه گذشته 48763 دلار بود.

    خرید ماشین

    ویتنی یتس وودز، مدیر فروشنده Yates Buick GMC در گودیر، آریزونا، به اینسایدر گفت: «سعی کنید از نرخ‌های مشوقی که تولیدکنندگان ارائه می‌دهند استفاده کنید. مطمئن شوید که می‌خواهید ببینید آیا می‌توانید واجد شرایط آن شوید، زیرا تقریباً همه چیزی را ارائه می‌دهند و همچنین، می‌توانید با یک معامله خوب مذاکره کنید.»

    در مورد نرخ بهره و تامین مالی چطور؟

    انواع خاصی از وسایل نقلیه، مانند SUV ها و پیکاپ ها، گران تر هستند، در حالی که سدان ها و مینی ون های کم تقاضا، گران نیستند.

    در همین حال، ارزش معاملات در ژوئن 2022 به بالاترین سطح 25556 دلار رسید، اما در ژانویه با کاهش 14 درصدی به 21984 دلار رسید.

    اگر خریداران بهترین معامله را می خواهند، ممکن است بخواهند از مدل های خاصی اجتناب کنند. آنها همچنین ممکن است بخواهند بهترین خودروها را با هر بودجه ای بررسی کنند.

    شخصی که از نمایندگی خرید ماشین می کند
  • اما افزایش سرسام آور نرخ های بهره مانع جدیدی برای بسیاری از خریداران بالقوه خودرو است. این به ویژه می تواند مشتریانی را که امتیازات اعتباری کمتری دارند جریمه کند.

    متأسفانه برای خریداران امروزی، آن روزها ممکن است به پایان برسد.

    در اینجا 9 سوالی وجود دارد که همیشه باید هنگام خرید خودرو بپرسید.Kekyalyaynen / Shutterstock.com

    خریداران باید مراقب هشدارهایی باشند که ممکن است با داشتن موجودی همراه باشد. بسیاری از برندهای خودرویی که دارای موجودی بیشتری نسبت به سایرین هستند، ممکن است وام بیشتری نیز داشته باشند.

    نمایندگی خودرو



    منبع

    اما نگران نباشید: فروشندگان همچنان به دنبال معاملات خاصی هستند که متناسب با نیازهای مشتریان خودروهای دست دوم آنها باشد. ممکن است روی خودرویی با ارزش فروش مجدد بالا نشسته باشید.

    این پویایی ها به طور مستقیم بر انواع وسایل نقلیه موجود در بازار خودروهای دست دوم امروزی تأثیر گذاشته است. خودروهای جدیدتر و کم مسافت کمتری در دسترس هستند و قیمت آن متغیر است.

    اما تأثیرات آن ممکن است کمتر از سایر محدودیت‌های زنجیره تأمین باشد که بر توانایی خودروسازان برای تحویل تأثیر می‌گذارد.

    چه چیز دیگری در مورد موجودی می گذرد؟

    موجودی در حال بهبود است – به این معنی که یک فروشنده ممکن است یک وسیله نقلیه را در همان روزی که به بازار عرضه می شود نفروشد – اما بسیاری از برندها همچنان با عرضه کم سابقه ای ادامه می دهند.