شکلات Toblerone ممکن است لوگوی نمادین کوه سوئیس خود را از دست بدهد زیرا نمی تواند استاندارد این کشور “سوئیس” را برآورده کند.

این قانون همچنین استفاده از نمادهای سوئیسی، از جمله نمادهایی را که قلمرو جغرافیایی را نشان می دهد، پوشش می دهد.

به این دلیل که Mondelez، شرکت مادر آمریکایی خود، بخشی از تولید Toblerone را به اسلواکی منتقل می کند.

  • بر اساس Aargauer Zeitung، نام تجاری جدید Toblerone به جای طرح برجسته Matterhorn، دارای یک لوگوی “مدرن شده و کارآمد” خواهد بود. Matterhorn در بسته بندی Toblerone در سال 1970 با توجه به صفحه نام تجاری آن عرضه شد.

    تغییر قریب‌الوقوع بسته‌بندی Toblerone پس از اقدام بحث‌برانگیز آن در سال 2016 برای کاهش وزن میله‌ها در بریتانیا با برجسته‌تر کردن شکاف‌های بین هر “قله” شکلات مثلثی برای کاهش هزینه‌ها صورت می‌گیرد. کمتر از دو سال بعد این حرکت را معکوس کرد.

    شکلات Toblerone در نمایشگاه.

    Mondelez بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر ارسال شده خارج از ساعات کاری عادی پاسخ نداد.

    شش سال پس از یک تغییر فاجعه بار در شکل شکلات‌هایش، Toblerone قرار است تغییر دیگری ایجاد کند – این بار، به دنبال حذف تصویر نمادین کوه Matterhorn از بسته‌بندی شکلات خود است.

    طبق گفته Aargauer Zeitung، یک رسانه سوئیسی که برای اولین بار گزارش داد، Mondelez International Inc.، شرکت مادر آمریکایی صاحب نام تجاری شکلات، بخشی از تولیدات Toblerone را به اسلواکی منتقل می کند – به این معنی که شکلات ممکن است با تعریف قانونی سوئیس از “سوئیس” مطابقت نداشته باشد. اخبار روز جمعه

    سوئیس قوانینی در مورد استفاده از نمادهای ملی و محصولاتی که ادعا می کنند ساخت سوئیس هستند را تنظیم می کند.

  • Toblerone قرار است تصویر نمادین کوه Matterhorn سوئیس را از بسته بندی خود حذف کند.

  • همچنین “ساخت سوئیس” را از بسته بندی خود حذف می کند. لیویا کولمیتز، سخنگوی Mondelez به رویترز گفت: «ما بسته‌بندی Toblerone را از تابستان امسال مجدداً راه‌اندازی می‌کنیم و می‌گوییم که این برند در سوئیس تأسیس شده است».

    طرح دندانه دار Matterhorn در بسته بندی Toblerone با طراحی مدرن تر و ساده تر جایگزین می شود.بن گبه / گتی ایماژ

    • شیر و فرآورده های لبنی با برچسب “ساخت سوئیس” باید 100٪ مواد خام خود را از این کشور تهیه کنند – اگرچه استثناهایی برای مواد خامی وجود دارد که نمی توان در سوئیس تولید کرد – مانند کاکائو که بیشتر آن از آفریقا می آید.

      در سال 2017، قانونی برای حمایت از «سوئیس» به اجرا درآمد که به موجب آن هر ماده غذایی که خود را «ساخت سوئیس» می‌فروشد، ملزم می‌کند 80 درصد مواد خام خود را از این کشور تامین کند.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع