“شرکت گرایی همان شرکت آزاد نیست”

تصویر ماکتی از بیلبورد «SAY GAY» است که فعالان در فلوریدا در واکنش به لایحه موسوم به «نگو همجنسگرا» قرار می دهند.با حسن نیت از Southern Progress PAC

اما همه برنامه های او کار نمی کند

این یک رویکرد شگفت‌انگیز در تجارت برای یک جمهوری‌خواه است که از حمایت بیش از 40 اهداکننده میلیاردر برخوردار است و برخی از منتقدان آن را سخت‌گیرانه و قطبی می‌خوانند. جمهوری‌خواهان از لحاظ تاریخی معافیت‌های مالیاتی عمده‌ای را به شرکت‌ها اختصاص داده‌اند، در حالی که از قوانین و مقررات به نفع موضع‌گیری دست‌کم‌تر دوری می‌کنند.

اما دیسانتیس در سخنرانی یکشنبه شب اقدامات خود را دوچندان کرد و پیش بینی کرد که دولت او در برابر چالش های قانونی پیروز خواهد شد. وی «آمریکا شرکتی» را به داشتن قدرت بیش از حد در آمریکا و «استفاده از قدرت شبه دولتی به منظور استفاده از قدرت اقتصادی خود برای تغییر سیاست در این کشور» متهم کرد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در خلال اجلاس سران مادران برای آزادی در خیابان تامپا ماریوت واتر در 15 ژوئیه 2022 در تامپا، فلوریدا سخنرانی می کند. دسانتیس برای انتخاب مجدد در رقابت فرمانداری سال 2022 در برابر چارلی کریست دموکرات است.اکتاویو جونز/گتی ایماژ

لیست اقدامات DeSantis علیه شرکت ها در حال افزایش است

  • دیسانتیس عصر یکشنبه گفت: «برخی افراد در فلوریدا از ما انتقاد می‌کنند زیرا ما برای مقابله با شرکت‌های بزرگ فناوری اقدام کرده‌ایم. او گفت: “آنها می گویند شما می دانید چیست، این خصوصی است. بگذارید آنها کاری را که می خواهند انجام دهند. اول از همه، نمی توان آنها را به عنوان نهادهای خصوصی در نظر گرفت، زیرا بدون هیچ تردیدی می دانیم که آنها دستورات رژیم را انجام می دهند. سانسور.”

    بگو بیلبورد گی

    و بلافاصله پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، قدرت را ترک کرد و به دلیل نقشش در حمله خشونت آمیز در 6 ژانویه 2021 میلیون نفر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی کنار گذاشته شد، دیسانتیس لایحه ای را برای جلوگیری از سانسور شرکت های فناوری نامزدهای سیاسی امضا کرد.

    سایر قوانین فلوریدا برای پیمایش گیج کننده بوده است. به عنوان مثال، این هفته، یک هیئت مدرسه میامی، اقدامی را برای رعایت ماه تاریخچه LGBTQ رد کرد، حتی اگر دفتر فرماندار گفت که قانون حقوق والدین را نقض نمی کرد.

    و من فکر می کنم که این استفاده کاملاً مناسب از قدرت دولت است.»

    “و دیدگاه من این است – بدیهی است که سرمایه گذاری آزاد بهترین سیستم اقتصادی است – اما این وسیله ای برای رسیدن به هدف است. این وسیله ای برای داشتن یک زندگی کامل خوب و یک جامعه مرفه است. این به خودی خود یک هدف نیست.”

    دیسانتیس به عنوان فرماندار سیاست های بحث برانگیز متعددی را اعمال کرده است که او را در سرفصل های ملی و انتقادات دولت بایدن قرار داده است. با توجه به گمانه زنی ها مبنی بر اینکه او ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شود، به وجود آمده است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

با این حال، ابتدا باید در انتخابات نوامبر در فلوریدا پیروز شود. او با نماینده سابق چارلی کریست، نماینده دموکرات که از سال 2007 تا 2011 فرماندار جمهوری خواه فلوریدا بود، روبرو خواهد شد.

دیسانتیس در جریان سخنرانی اصلی خود در مقابل جمعی از دوستان گفت: «شرکت‌گرایی با سرمایه‌گذاری آزاد یکی نیست، و من فکر می‌کنم بسیاری از جمهوری‌خواهان به دولت محدود نگاه کرده‌اند تا اساساً به این معنا باشد که هر چه برای شرکت‌های بزرگ آمریکا بهترین است، این است که ما چگونه می‌خواهیم اقتصاد را انجام دهیم». شرکت کنندگان در JW Marriott Miami Turnberry Resort.

او در یک کنفرانس محافظه کار در نزدیکی میامی گفت که این الگویی است که جمهوری خواهان باید از آن پیروی کنند.

  • دیسانتیس گفت: «کاری که من انجام می‌دهم استفاده از دولت برای دادن فضایی به شهروندان است تا بتوانند در جامعه مشارکت کنند تا بتوانند نظر خود را بیان کنند.

    دسانتیس اقدامات متعددی را علیه آنچه که او از آن به عنوان “شرکت های بیدار” یاد می کند، انجام داده است. اخیراً، او شورای اداری ایالتی را تحت فشار قرار داد تا در نظر گرفتن «منافع اجتماعی، سیاسی، یا ایدئولوژیک» – مانند ESG – زمانی که تصمیم می‌گیرد چه سرمایه‌گذاری‌هایی برای صندوق بازنشستگی ایالتی انجام دهد را ممنوع کند.

    ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا با دیزنی و بیگ تک وارد دعواهای سرشناس شده است.

  • AVENTURA، فلوریدا – ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، با شرکت‌های بزرگ در همه چیز، از آموزش‌های تنوع گرفته تا سرمایه‌گذاری‌های زیست‌محیطی، اجتماعی، و حاکمیتی مبارزه کرده است. او حتی دیزنی مورد علاقه خانواده را با سلب وضعیت خودگردانی این شرکت پذیرفت.

    اما عصر یکشنبه در یک سخنرانی یک ساعته قبل از کنفرانس ملی محافظه‌کاری، دیسانتیس گفت که رویکرد و تفکر جمهوری‌خواهان در مورد تجارت بزرگ باید تغییر کند، با این استدلال که تجربیات او در فلوریدا «درسی برای افراد راست‌گرا» فراهم می‌کند.

    او گفت: «من فکر می‌کنم این استفاده کاملاً مناسب از قدرت دولت است.

  • ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در خلال اجلاس سران مادران برای آزادی در خیابان تامپا ماریوت واتر در 15 ژوئیه 2022 در تامپا، فلوریدا سخنرانی می کند.  دسانتیس برای انتخاب مجدد در رقابت فرمانداری سال 2022 در برابر چارلی کریست دموکرات است.

    قانون دیگر، «قانون توقف WOKE»، روشی را که شرکت‌های خصوصی آموزش‌های اجباری تنوع، حقوق صاحبان سهام و شمول را انجام می‌دهند، محدود می‌کند. شرکت‌هایی که 15 کارمند یا بیشتر دارند، اگر کارگری آنها را به نقض قانون متهم کند، ممکن است با شکایت مدنی روبرو شوند، که می‌گوید کسب‌وکارها نمی‌توانند آموزش‌هایی را اجرا کنند که اعضای یک گروه قومی خاص ذاتاً نژادپرست هستند یا اینکه مردم باید نسبت به اعمالی که توسط آنها انجام می‌شود احساس گناه کنند. پیشینیان

    فرماندار همچنین پس از درخواست شرکت از فرماندار برای مخالفت با قانون حقوق والدین در آموزش، وضعیت خودگردانی Disney World را لغو کرد. این لایحه بحث در مورد هویت جنسیتی و گرایش جنسی را به گونه ای محدود می کند که منتقدان می گویند بسیار مبهم است و به دانش آموزان، والدین و معلمان LGBTQ آسیب می رساند. منتقدان این قانون را لایحه «نگو گی» نامیده اند.

    برخی از قوانین تجاری در فلوریدا در حال دعوا هستند. بخش تجاری “قانون Stop WOKE” پس از استناد یک قاضی به نقض آزادی بیان متوقف شد. قانون فناوری توسط دادگاه تجدیدنظر مسدود شده است و قاضی منطقه کوین نیوسام در این نظر نوشته است که “دولت نمی تواند به یک شخص یا نهاد خصوصی بگوید چه بگوید یا چگونه بگوید.”