دیسانتیس در تلاش است تا بزرگترین برد ترامپ را به یک بدهی تبدیل کند

هامبل گفت: “اگر یک چیز در مورد همه گیری وجود داشت که ترامپ به درستی انجام داد، آن واکسن بود و رای دهندگانش او را به خاطر آن مجازات خواهند کرد.”

کتی شپرد، یک جمهوری‌خواه 59 ساله و پرستار ثبت‌نام شده از بارنزویل، اوهایو، واکسن را فقط به این دلیل دریافت کرد که کارفرمایش به آن نیاز داشت. او یکی از حامیان ترامپ بود، اما برای یک نامزد دیگر باز است، و او گفت که مخالفت دیسانتیس با اختیارات او را جذاب می کند.

سوزان مک مانوس، استاد بازنشسته علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا، می‌گوید: «این موضوع می‌تواند آخرین فشار حامیان متزلزل ترامپ به سمت دیسانتیس باشد».

بسیاری از کارشناسان بهداشت توافق دارند که ساخت واکسن کووید در عرض چند ماه یکی از بزرگترین دستاوردهای رئیس جمهور سابق بوده است. دولت ترامپ به سرعت به سمت شرکت‌هایی که می‌توانند تولید واکسن‌ها و داروها را مطالعه و افزایش دهند تا شیوع این بیماری را کاهش داده و اقتصاد را به مسیر اصلی بازگردانند، به سرعت حرکت کرد.

جیگر جمعیت

از زمان به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان در ژانویه، جمهوری‌خواهان در کنگره همچنین تحقیقاتی را در مورد فرآیند تولید واکسن‌های کووید آغاز کرده‌اند و عمدتاً بر اساس خطوط حزبی رای داده‌اند تا دولت فدرال را از الزام دولت فدرال به واکسینه شدن کارکنان مراقبت‌های بهداشتی جلوگیری کند.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ بیزینس ویک

در حالی که دیسانتیس در سال 2022 مجدداً انتخاب شد، اما در مورد ایمن‌سازی، ایالت او دور از دسترس نیست. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، 69 درصد از ساکنان فلوریدا دو دوز واکسن کووید دریافت کرده اند که نزدیک به میانگین ملی است. این امر آن را تقریباً در وسط بسته برای ایالت ها قرار می دهد، با نرخ های متفاوت از 53٪ در وایومینگ تا 88٪ در رود آیلند. کارشناسان بهداشت عمومی می گویند شواهد کمی برای برخی از ادعاهای منتشر شده درباره واکسن کووید در رسانه های اجتماعی وجود دارد.

ویل هامبل، مدیر اجرایی انجمن بهداشت عمومی آریزونا، که در حال پیگیری قوانین ضد واکسن در آنجا است، گفت: در واقع، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد تردید در مورد واکسن در میان برخی از قوی‌ترین حامیان ترامپ وجود دارد و موقعیت او را به ضعفی در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواه تبدیل می‌کند.

© 2023 بلومبرگ LP



منبع

ترامپ همچنین در جریان یک سفر کمپین انتخاباتی در 28 ژانویه به خبرنگاران گفت که دیسانتیس “لحن خود را در مورد واکسن ها تغییر زیادی داده است”.

به نظر می رسد ترامپ مشکل را تشخیص داده است و شروع به حمله به پاسخ DeSantis به کووید کرده است. او دیسانتیس را در پستی در 29 ژانویه در پلتفرم رسانه اجتماعی خود متهم کرد که “به مراتب بدتر از بسیاری از فرمانداران جمهوری خواه دیگر، از جمله اینکه فلوریدا و سواحل آن را بدون عذرخواهی تعطیل کرده است.”

برد کوکر، مدیر عامل Mason-Dixon Polling & Strategy در فلوریدا، گفت که فکر نمی‌کند حملات ترامپ مؤثر باشد. کوکر گفت: “ترامپ همچنان می خواهد به آنجا برود، خوب، اما فکر نمی کنم جایی باشد که او امتیازهای زیادی کسب کند.”

مانور دیسانتیس بدون خطر نیست. مخالفت جمهوری‌خواهان با واکسن‌ها به اتفاق آرا نیست، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که اکثریت در این حزب به کووید-19 واکنش نشان داده‌اند و آن را موضوع اصلی خود نمی‌دانند. جذب واکسن در فلوریدا، با جمعیت بزرگتر آن، علیرغم سخنان فرماندار، نسبتاً قوی بوده است.

او در ژانویه به خبرنگاران گفت: “خوشحالم که بگویم، در مورد من، نه تنها در انتخابات مجدد پیروز شدیم، بلکه با بالاترین درصد آرایی که هر نامزد فرمانداری جمهوری خواه در تاریخ ایالت فلوریدا کسب کرده بود، برنده شدیم.” 31. “چیزی که من فقط می گویم این است که این حکم توسط مردم ایالت فلوریدا صادر شده است.”

نظرسنجی ها نشان می دهد بسیاری از رای دهندگانی که در سال 2016 از ترامپ حمایت کردند اما از انتخاب مجدد او حمایت نکردند، نسبت به مدیریت او با این همه گیری انتقاد داشتند. نظرسنجی رویترز نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که با واکنش ترامپ به کووید موافق نبودند، از 47 درصد در آوریل 2020 به 59 درصد در ژانویه 2021، کمی قبل از ترک پست او افزایش یافت. (علی رغم موفقیت ترامپ در واکسن، او همچنین به دلیل استقبال از درمان های اثبات نشده مانند هیدروکسی کلروکین و پیشنهاد تزریق سفید کننده برای مبارزه با ویروس مقصر بود.)

ترامپ علیرغم مقاومت حامیانش، در راهپیمایی های خود از این واکسن ها تبلیغ کرده است. در همین حال، دیسانتیس با توجه به نگرانی طولانی مدت در مورد سرعت سریع توسعه نماها، از قدرت خود به عنوان فرماندار برای ایجاد شک و تردید استفاده کرده است. او دادگاه عالی فلوریدا را متقاعد کرد که تحقیقات هیئت منصفه بزرگ را در مورد اشتباهات احتمالی در طول توسعه واکسن‌ها باز کند و دستور پایان دادن به دستورات در ایالت خود را صادر کرده است.

ترامپ گفت: من کاملاً به آزادی های شما اعتقاد دارم. اما، من توصیه می کنم: واکسن ها را مصرف کنید. من انجام دادم. خوبه. واکسن ها را بردارید،» او با تمسخر جمعیت اضافه کرد.

DeSantis در 17 مارس 2020 فرمان اجرایی را امضا کرد که بارها و کلوپ های شبانه را بسته و دسترسی عمومی به سواحل را محدود می کند. اما او گفت که از دستورالعمل‌های دولت ترامپ پیروی می‌کند و یکی از اولین فرمانداران ایالات متحده بود که مشاغل و جاذبه‌های ایالتی را بازگشایی کرد.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ

بخش اعظم ظهور دسانتیس به شهرت ملی بر اساس مدیریت وی در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا بوده است. این ستاره جمهوری خواه به دنبال این است که ایالت خود را به عنوان “فلوریدا آزاد” به تصویر بکشد – مکانی که بچه ها را به مدارس باز می گرداند و به مشاغلی مانند بارها و رستوران ها اجازه می دهد خیلی زودتر از جاهای دیگر بازگشایی شوند. او همچنین با دستورات واکسنی که کارگران یا دانش‌آموزان را بر خلاف میل خود آستین بالا بزنند، مخالفت کرده است.

بی اعتمادی و اطلاعات غلط

Moderna Inc.، Pfizer Inc. و Johnson and Johnson، با حمایت از عملیات Warp Speed ​​دولت ترامپ، عکس‌هایی را برای محافظت در برابر ویروس در زمان بی‌سابقه توسعه دادند و دولت ایالات متحده زیرساخت وسیعی را برای توزیع آنها ایجاد کرد. اما پس از موفقیت موج اول واکسیناسیون، آمریکایی‌ها در پذیرش واکسن‌های تقویتی که پاییز گذشته در دسترس قرار گرفت، کندتر عمل کردند.

دیسانتیس رسماً اعلام نکرده است که به دنبال نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است، اما موضع او در مورد واکسن‌ها با صفوف رو به رشد رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه که نسبت به واکسن‌های کووید و سایر تلقیح‌ها محتاط هستند، طنین‌انداز شده است. این امر به او کمک کرد تا حامیانی را فراتر از ایالت خود جلب کند و او را از ترامپ که سومین بار در حال افزایش دادن به کاخ سفید است متمایز کند.

به طور کلی، آمریکایی‌ها واکسن‌های کووید را تأیید می‌کنند، به این معنی که مبارزه اولیه GOP در مورد آنها می‌تواند برای نامزد نهایی بازگردد.

حسن نیت دیسانتیس به عنوان یک نابخردان همه گیر باعث می شود از نارضایتی هایی که از انتخابات گذشته در حال جوشیدن است استفاده کند. مدیریت ترامپ با ویروس به قیمت رقابت در سال 2020 به او کمک کرد و نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد خشم مداوم نسبت به قرنطینه ها و اختیارات جمهوری خواهان می تواند به رئیس جمهور سابق در سال 2024 آسیب برساند.

استیون چونگ، سخنگوی ترامپ گفت که دولت رئیس‌جمهور سابق برای تأمین تجهیزات پزشکی و توسعه واکسن‌ها و داروهای درمانی برای افرادی که آنها را می‌خواستند «خست‌ناپذیر کار کرد» و ترامپ «با هر گونه تلاشی برای فدرال‌سازی پاسخ همه‌گیری با محافظت از حق هر ایالت برای تصمیم‌گیری در نهایت مبارزه کرد. برای مردمشان بهترین است.»

(بلومبرگ) – ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا شرط می‌بندد که می‌تواند از یکی از بزرگترین موفقیت‌های دونالد ترامپ برای برگرداندن رأی‌دهندگان علیه رئیس‌جمهور سابق استفاده کند.

احساسات ضد واکسیناسیون در میان جمهوریخواهان افزایش یافته است که ناشی از بی اعتمادی به دولت و اطلاعات نادرست در رسانه های اجتماعی است. نظرسنجی بنیاد خانواده کایزر در دسامبر نشان داد که 44 درصد از جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند که والدین باید اجازه داشته باشند از واکسن‌های سنتی دوران کودکی برای بیماری‌هایی مانند سرخک و اوریون صرفنظر کنند، در مقایسه با 20 درصد در سال 2019. در میان دموکرات‌ها، این تعداد اساساً بدون تغییر بوده و تنها 11 نفر بوده است. دیسانتیس اخیراً حملات خود را علیه سازندگان واکسن تشدید کرده است، به‌ویژه مدرننا و فایزر را هدف قرار داده است، و در ماه دسامبر از دادگاه عالی ایالت درخواست کرد تا هیئت منصفه بزرگ را برای بررسی ادعاهای ادعایی مبنی بر تخلف در ساخت واکسن‌ها به خدمت بگیرد. دیسانتیس گفت که او این کار را انجام خواهد داد. یک بار دیگر برای دفاع از “آزادی بیان” پزشکان مراقبت های بهداشتی در طول دوره قانونگذاری بعدی، فشار دهید، در حالی که یک کمیته سلامت عمومی در فلوریدا برای “ارائه ارزیابی انتقادی” دستورالعمل های صادر شده توسط سایر مقامات بهداشتی ایجاد می شود.

شپرد می‌گوید: «وقتی واکسنی را به این سرعت می‌سازید، فکر می‌کنم مردم باید این حق را داشته باشند که آن را داشته باشند یا نداشته باشند – و فکر نمی‌کنم کار شما باید بر اساس آن باشد.» من هنوز روی حصار می نشینم که فکر می کنم آنها کمک کردند یا نه یا واقعاً صدمه دیده اند یا نه.»

کونانت گفت که ترامپ در تلاش است تا تردیدهایی را در مورد سابقه دیسانتیس ایجاد کند، که “با توجه به اهمیتی که برای داستان کلی او دارد، واقعا می تواند فرماندار را تضعیف کند.”

این اعداد نشان می‌دهند که دیسانتیس فضایی برای تبدیل دستاورد ترامپ به یک بدهی دارد

سخنگوی دیسانتیس از اظهار نظر درباره حملات ترامپ خودداری کرد. دیسانتیس گفته است که رای دهندگان در مورد نحوه مدیریت بحران توسط یک مدیر اجرایی هنگام رفتن به پای صندوق های رای قضاوت می کنند.

الکس کانانت، استراتژیست جمهوری خواه، که روی کمپین های ریاست جمهوری از جمله پیشنهاد سناتور مارکو روبیو در سال 2016 کار می کرد، گفت: «کووید یک مسئله تعیین کننده برای دیسانتیس است و او نمی تواند آن را از دست بدهد. من همچنین فکر می‌کنم کووید مسئله‌ای است که ترامپ به طور غیرعادی در مقابل محافظه‌کاران آسیب‌پذیر است.»

نشانه‌های هشدار اولیه وجود داشت که نشان می‌داد در صورت انتخاب مجدد ترامپ، این موضوع می‌تواند دامنگیر ترامپ شود. رئیس جمهور سابق در یک راهپیمایی در سال 2021 در آلاباما توسط هواداران معمولی حنایی خود به دلیل تشویق مردم به واکسینه شدن هو شد.