دونچیچ 60-21-10 دارد، ماوس را به پیروزی OT وحشی بر نیکس رساند.

___

نیکس: در سن آنتونیو روز پنجشنبه در حالی که نیویورک به هر سه شهر تگزاس رسید. دیدار هوستون این سفر سه بازی را شنبه به پایان می رساند.

کوئنتین گرایمز 33 امتیاز در دوران حرفه ای خود به دست آورد و جولیوس رندل، بومی دالاس، 29 امتیاز و 18 ریباند برای نیکس به دست آورد، که چهارمین بازی متوالی را پس از 8 برد پیاپی شکست داد، طولانی ترین بازی آنها در 9 سال اخیر.

دونچیچ گفت: “می دانم که دو ثانیه یا چیزی شبیه به آن بود.”

دونچیچ اولین پرتاب آزاد را قبل از از دست دادن در فاصله 4.2 ثانیه ای انجام داد، سپس پس از دفع توپ از چند ست دست به پایان رسید.

ماوریکس با کسب چهارمین پیروزی متوالی سه بازی بالای 0.500 را پشت سر گذاشت که هر دو با بهترین های فصل خود مطابقت داشتند.

پس از اینکه مایلز مک براید یکی از دو پرتاب آزاد را در 11.5 ثانیه از دست داد، اسپنسر دینویدی که 25 امتیاز به دست آورد، یک ضربه 3 امتیازی زد تا دالاس را در 113-112 به دست آورد.

دونچیچ رکورد 60 امتیاز، 21 ریباند و 10 پاس منجر به گل را به ثبت رساند. بستن سبد از پرتاب آزاد عمدا از دست رفته اش در حالی که ماوریکس سه شنبه شب برای پیروزی 126-121 مقابل نیویورک نیکس تجمع کردند.

قهرمان دو دوره NCAA از ویلانووا در اوایل دسامبر در نیویورک مقابل تیم سابقش بازی کرد، زمانی که ماوریکس به پیروزی 121-100 رسید.

نکات

تیم‌ها در مجموع 9 شوت اول وقت اضافه را از دست دادند، تمام امتیازات در پرتاب‌های آزاد به دست آمد تا اینکه دانچیچ با یک جهنده به برتری 122-117 رسید و 1:08 باقی مانده بود.

تام تیبودو، سرمربی نیکز گفت: “من فکر می کردم که ما خوب بازی می کنیم.” 30 ثانیه آخر بازی را تمام نکردم.

دونچیچ 21 از 31 از زمین و 16 از 22 از خط بود، در حالی که رکورد قبلی باشگاه دیرک نویتزکی با 53 بازی از 2 دسامبر 2004 را در اختیار داشت.

دالاس برای کمتر از یک دقیقه قانونی پیش افتاد اما هرگز در وقت اضافه عقب نیفتاد. دونچیچ با دو پرتاب آزاد در اواسط وقت اضافی، ماوس را برای همیشه با نتیجه 118-116 پیش انداخت.

رکورد شب این بازیکن 23 ساله دو روز پس از رونمایی از مجسمه نویتزکی توسط ماوریکس در خارج از زمین مسابقه به ثبت رسید.

برانسون اولین بازی خود در این فصل را در اولین دیدار خود از دالاس از دست داد، جایی که گارد امتیاز چهار فصل اول خود را قبل از امضای قرارداد با نیکس در آژانس آزاد تابستان گذشته گذراند.

AP NBA بیشتر: https://apnews.com/hub/nba و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

پس از گرفتن توپ شل در ریباند و شلیک به پرش 11 فوتی در یک حرکت، این جوان 23 ساله در حالی که دستانش را تکان می‌داد، به اطراف رقصید و جمعیت لاغر شده‌ای که انتظار باخت را داشتند جشن گرفتند.

ماوریکس: راکتس در خانه پنج شنبه در اولین دیدار از دو دیدار در پنج روز. بازی برگشت در هیوستون دوشنبه است.

دونچیچ پس از انجام تمام بازی به جز 12 ثانیه از نیمه دوم و وقت های اضافه و در مجموع 49 دقیقه گفت: “من خسته هستم.” “من به یک آبجو ریکاوری نیاز دارم.”

دالاس (AP) – لوکا دونچیچ فکر می کرد که سبد تساوی غیرمحتمل او در آخرین ثانیه قانونی بازی را برد.

115-115 با 1.0 ثانیه باقی مانده بود.

نیکس: با شروع برای برانسون، امانوئل کوئیکلی 15 پاس گل و 13 امتیاز به دست آورد. … میچل رابینسون 20 امتیاز و 16 ریباند به ثبت رساند.

بعد از اینکه RJ Barrett با بریدگی انگشت در 96 ثانیه از بازی خارج شد، نیویورک اساساً بدون دو شروع کننده بود، اما برای کمتر از یک دقیقه در قاعده بازی عقب افتاد.

نه بزرگ فوق ستاره دالاس به تازگی جدول تریپل دابل را بر خلاف آنچه NBA تا به حال دیده است آماده کرده است.

دالاس در حالی که 33 ثانیه به پایان مسابقه باقی مانده بود، 9 عقب بود و حتی در یک سکانس رفت و برگشت که توسط دانچیچ در حال چریدن لبه و ضربه عمدی به تخته پشتی بود، قرار گرفت.

تا بعدی

مک براید دفعه بعد هر دو پرتاب آزاد را انجام داد تا 7.7 ثانیه مانده به پایان بازی با نتیجه 115-112 پیش بیفتد، سپس گریمز قبل از اینکه فوق ستاره دالاس بتواند یک پرتاب 3 امتیازی بالقوه را به تساوی بکشاند، روی دونچیچ خطا کرد.

Mavericks: F Dorian Finney-Smith حداقل دو هفته دیگر را به دلیل فشار وارد کننده سمت راست که او را در چهار بازی گذشته دور کرده است، از دست خواهد داد. … کریستین وود 19 امتیاز و 9 ریباند داشت.

جالن برانسون به دلیل آسیب دیدگی لگن بازی را از دست داد و نتوانست در بازگشتش به دالاس بازی کند.

اولین بازی 60 امتیازی در تاریخ دالاس همچنین شامل رکورد دانچیچ در ریباند بود و اولین بازی 60-20-10 در تاریخ NBA بود. این جوان اسلوونیایی هفتمین تریپل دابل و پرگل ترین عملکرد لیگ را در این فصل به ثبت رساند.

دونچیچ گفت: «بسیاری از مردم در رختکن از من در مورد این سوال پرسیدند و من گفتم فکر می‌کنم آن را بردیم. «به همین دلیل است که من اینطور به میان جمعیت رفتم. فکر می کردم بازی را بردیم و بعد می بینم که بازی مساوی است. من مثل “اووف” بودم.