OAN، یک مروج قابل اعتماد ترامپ، با یک “ضربه مرگبار” روبرو می شود


دفتر مرکزی One America News در سن دیگو در روز دوشنبه، 5 آوریل 2021. (نیویورک تایمز)

دفتر مرکزی One America News در سن دیگو در روز دوشنبه، 5 آوریل 2021. (نیویورک تایمز)

آینده One America News که خود را به عنوان صدایی قدرتمند در رسانه‌های محافظه‌کار با تبلیغ برخی از عجیب‌ترین دروغ‌ها در مورد انتخابات ۲۰۲۰ معرفی کرد، با تردید جدی مواجه است زیرا اپراتورهای اصلی آن را از صفوف خود کنار می‌گذارند و شکایت‌های افترا تهدید می‌کنند که مالی آن را تمام کند. .

تا پایان این هفته، شبکه کابلی حضور خود را در حدود 20 میلیون خانه در سال جاری از دست خواهد داد. آخرین ضربه از سوی Verizon وارد شد که از روز شنبه انتقال OAN را در سرویس تلویزیونی Fios خود متوقف خواهد کرد. این باعث گرسنگی شبکه یک جریان عمده درآمد می شود: هزینه هایی که از Verizon جمع آوری می کند، که تقریباً 3.5 میلیون مشترک کابلی دارد. در ماه آوریل، OAN توسط DirecTV AT&T که حدود 15 میلیون مشترک دارد، حذف شد.

مخاطبان باقیمانده OAN اندک خواهند بود. اسکات رابسون، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در S&P Global Market Intelligence، گفت: این شبکه به زودی فقط برای چند صد هزار نفر که مشترک ارائه دهندگان کابل کوچکتر مانند Frontier و GCI Liberty هستند، در دسترس خواهد بود. OAN همچنین برنامه های خود را مستقیماً از طریق پلتفرم های پخش OAN Live و KlowdTV به کاربران می فروشد، اما این محصولات به احتمال زیاد کسری از درآمد تولید شده توسط ارائه دهندگان تلویزیون سنتی را فراهم می کنند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

رابسون گفت: “من واقعا فکر می کنم این ضربه مرگبار برای شبکه است.”

ورایزون در بیانیه خود مبنی بر اعلام فسخ قرارداد OAN خود تنها گفت که “نتوانسته به توافقی برای ادامه انتشار اخبار One America دست یابد” و هیچ اشاره ای به کمپین های فشار عمومی که از سوی گروه های فعالی مانند Media Matters با آن روبرو شده است، نکرد. از ارائه دهندگان کابل خواسته بود تا شبکه را حذف کنند. سخنگوی شرکت روز سه شنبه از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

DirecTV همچنین در مورد دلایل خود برای کنار گذاشتن OAN توضیحی نداد و در ژانویه گفت که این اقدام بخشی از “بازبینی داخلی معمول” است. روز سه شنبه، این شرکت به بیانیه ژانویه اشاره کرد.

در حالی که OAN از نفوذ فاکس نیوز، شبکه خبری کابلی با رتبه برتر برخوردار نیست، کارمزدهای حاصل از معاملات آن با Verizon و AT&T جریان قابل توجهی از درآمد را فراهم می کند – طبق برخی برآوردها حدود 36 میلیون دلار در سال. و هنگامی که از میلیون ها دستگاه تلویزیون حذف شد، OAN در موقعیت چانه زنی ضعیف تری با تبلیغ کنندگان قرار خواهد گرفت. تعداد بینندگان بالقوه کمتر به احتمال زیاد به معنای شرکت های کمتری است که مایل به پرداخت هزینه برای تبلیغ محصولات خود در شبکه هستند.

همه اینها در زمان بدی برای OAN، که در سن دیگو مستقر است، رخ می دهد. این شرکت و خانواده هرینگ که از آن حمایت می کنند، به دلیل ادعاهای این شبکه مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ریاست جمهوری 2020 از دونالد ترامپ، با شکایت افترا روبرو هستند.

در آن پوشش، داستان‌های وحشیانه‌ای درباره توطئه‌های احتمالی برای سرقت آرا از ترامپ منتشر شد. شرکت‌های فناوری رأی‌گیری Smartmatic و Dominion از OAN به دلیل ادعاهای نادرست مبنی بر اینکه ماشین‌های آنها به دشمنان ترامپ امکان داده است تا رأی‌هایی را که به او داده شده است را به رئیس جمهور جو بایدن تغییر دهند، شکایت کرده‌اند. یکی از کارمندان Dominion به نام اریک کومر نیز از این شبکه شکایت کرده است. کومر پس از آنکه OAN در گزارشی از او به عنوان همکار ادعایی آنتیفا، جنبش چپ افراطی نام برد، تهدید به مرگ شد.

دو کارمند انتخاباتی از جورجیا از OAN شکایت کردند زیرا گزارش دادند که آنها بخشی از یک توطئه غیرقانونی برای اضافه کردن آرای تقلبی به مجموع آرای بایدن در این ایالت بودند که با اختلاف اندکی برنده شد. OAN این پرونده را در آوریل حل و فصل کرد.

این پرونده‌ها از جمله پرونده‌های افترا علیه رسانه‌های محافظه‌کار و متحدان ترامپ است که نزد قضات در سراسر کشور در حال رسیدگی است. Dominion و Smartmatic همچنین از Newsmax، یکی از رقبای OAN، و Fox News شکایت کرده اند.

برای OAN، دعوی قضایی تاکنون به خوبی پیش نرفت، زیرا قضات تلاش های آن را برای رد پرونده ها رد کرده اند. در یکی از حکم‌ها، یک قاضی به این نتیجه رسید که OAN “بدخواهانه و آگاهانه” در تداوم دروغ‌پردازی‌ها در مورد Dominion عمل کرده و گزارشگر ارشد آن در کاخ سفید، Chanel Rion، حتی از حداقل‌ترین بررسی‌های روزنامه‌نگاری کوتاهی کرده است.

ریون در گزارش خود به یک پادکستر و فعال محافظه کار به نام جو اولتمن اشاره کرد که مدعی بود قبل از انتخابات از یک کنفرانس خبری آنتیفا استراق سمع کرده است و گزارش داده است که “مهندسین ضد فاجعه می خواهند نیمی از صدای آمریکا را حذف کنند” و به کومر اشاره کرد. .

سال گذشته، چارلز هرینگ، رئیس مالک OAN، شبکه هرینگ، در اظهاراتی به نیویورک تایمز از این پوشش دفاع کرد و گفت که این شبکه یک فرآیند بررسی با بررسی های متعدد برای اطمینان از اینکه پوشش خبری مطابق با استانداردهای شرکت است، دارد.

او گفت: «بر اساس بررسی‌های ما، تخلفات رأی‌دهندگان به وضوح در انتخابات نوامبر 2020 رخ داده است. “سوال واقعی این است که تا چه حد.”

OAN که در سال 2013 توسط پدر هرینگ، رابرت هرینگ، کارآفرین فناوری آغاز شد، برای سال‌ها یک شبکه کابلی راست‌گرا بود که داستان‌هایی درباره تلاش جمهوری‌خواهان برای استیضاح رئیس‌جمهور باراک اوباما و پیوستن مسلمانان آمریکایی به گروه دولت اسلامی منتشر می‌کرد.

تسلط محافظه‌کارانه واشنگتن در سال 2017 جان تازه‌ای به آن بخشید. در آن سال، DirecTV قراردادی را برای انتقال این کانال منعقد کرد و به طور قابل توجهی بینندگان بالقوه آن را افزایش داد. ترامپ در مورد پوشش چاپلوسانه اش از او، تحسین و تمجیدهایی را که معمولاً برای فاکس نیوز در نظر گرفته بود، تمجید کرد و OAN را “شبکه ای عالی” نامید.

OAN نه تنها به یک تامین کننده قابل اعتماد برای پوشش خبری حنایی از ترامپ، بلکه به تعقیب سرسخت مخالفان سیاسی او نیز تبدیل شد. تمایل آن به خم کردن حقیقت و ارائه نظریه‌های توطئه در موضوعات مختلف – واکسن، کووید-19، هویت شورش‌گران در ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 – فراتر از هر یک از رقبای خود در حامیان این حزب بود. حوزه رسانه ای ترامپ

ترامپ به وفاداری این شبکه پاداش داد. در تابستان 2020، به دلیل نارضایتی از پوشش ناکافی مثبت فاکس نیوز، از فالوورهایش خواست در عوض OAN و Newsmax را تماشا کنند و آنها را “بسیار بهتر” دانست. او پس از انتخابات دوباره این کار را انجام داد، زمانی که خبرنگاران OAN بیش از بسیاری از روزنامه نگاران فاکس مایل بودند که به ادعاهای تقلب در رأی دهندگان اعتبار بدهند.

بیش از برخی از رقبای خود، OAN برای ماه‌ها به این ایده چسبیده بود که انتخابات حل نشده باقی مانده است. در برخی مواقع، این شبکه طوری رفتار می کرد که گویی بایدن رئیس جمهور نیست. این کانال پوشش زنده مراسم تحلیف او را پخش نکرد. در گزارشی در اواخر مارس 2021، یکی از خبرنگاران آن ادعا کرد: «هنوز تردیدهای جدی در مورد اینکه چه کسی واقعاً رئیس جمهور است وجود دارد».

اکنون OAN در تلاش است تا بینندگان خود را تقویت کند. در روزهای اخیر، تبلیغی در وب‌سایت آن به مشترکان جدید دسترسی رایگان به سرویس OAN Live تا 31 اکتبر ارائه می‌دهد.

مجریان آن اختلاف شبکه خود با ورایزون را به عنوان تلاش دیگری از سوی یک نهاد رسانه ای شرکتی برای خاموش کردن صداهای محافظه کار معرفی کرده اند. یکی از مجریان، دن بال، اخیراً از بینندگان درخواست کرد که با Verizon تماس بگیرند و از آن درخواست کنند که به خدمات OAN ادامه دهد. “با آن شماره تماس بگیرید. شما می خواهید به آنها بگویید، OAN را نگه دارید. OAN را نگه دارید.» او گفت. «ورایزن» بعدی است که تلاش می‌کند اخبار One America را سانسور کند.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع