دونالد ترامپ تلاش می کند انکار کند که بالن های جاسوسی در دوران ریاست جمهوری او نیز بر فراز ایالات متحده پرواز می کردند

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

گائلن مورس/ رویترز

ویدئویی که بالون چینی را در حال سقوط بر فراز اقیانوس اطلس نشان می دهد

با این حال، این امر ترامپ را از به کارگیری خط دفاعی آزمایش شده و واقعی خود باز نداشت: برچسب زدن به حقایقی که به آنها اهمیتی نمی دهد به عنوان اخبار جعلی.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

و اکنون آنها می گویند که یک بالون توسط چین در زمان دولت ترامپ نصب شده بود تا “گرما” را از احمق های کند بایدن بگیرد. چین برای «ترامپ» احترام زیادی قائل بود تا این اتفاق بیفتد، و هرگز چنین نکرد.

دونالد ترامپ روز یکشنبه تلاش کرد تا گزارش‌ها مبنی بر پرتاب بالن‌های جاسوسی چین بر فراز آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری خود را تکذیب کند و گفت که این ادعاها تلاشی برای منحرف کردن شرمساری ناشی از ناکامی نیم هفته‌ای بوده است.

“فقط اطلاعات نادرست جعلی!” او نوشت.

مقامات به آسوشیتدپرس گفتند، سه بالن جاسوسی دیگر در گذشته بر فراز قاره آمریکا سفر کرده اند، از جمله دو بار در دوران دولت ترامپ. این امر ترامپ و همراهانش مانند سناتور تام کاتن (R-AR) و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا را از ادعای خلاف آن منع نکرده است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

اما مقامات آمریکایی روز شنبه گفتند که بالون جاسوسی چین – که پربیننده ترین رویداد خبری از زمان سوپربول سال گذشته بود – اولین در نوع خود نبود.

گائلن مورس/ رویترز

«وضعیت بالون چینی، درست مانند نمایش وحشتناک افغانستان و هر چیز دیگری که در اطراف دولت بی‌کفایت بایدن است، شرم‌آور است. ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی Truth Social خود گفت: آنها فقط در تقلب در انتخابات و اطلاعات نادرست خوب هستند.