2024 رقبای جمهوری خواه ترامپ را مورد توجه قرار دادند

دو جمهوری خواه از سخنرانی های خود برای کنایه زدن نامزدهای خود استفاده کردند. هیلی به جمعیت گفت که او “هیچ وقت در انتخاباتی شکست نخورده است و من هم اکنون شروع نمی کنم.” و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا – سرسخت‌ترین رقیب بالقوه ترامپ در حال حاضر – سخنرانی کلیدی عصر شنبه خود را با این جمله به پایان رساند: «می‌توانم این را به شما بگویم: ما کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم و من تازه شروع به مبارزه کرده‌ام.»

بروکس افزود: “من فکر می کنم مردم واقعاً در حال خرید ویترین هستند.” از نظر مردم اینجا، فکر می‌کنم زمینه برای جلب حمایت در سال 2024 باز است.»

DeSantis بیشترین توجه را در جریان رویداد به خود جلب کرد. پس از برخاستن از تریبون، حاضران به سمت صحنه شتافتند تا از فرماندار تازه انتخاب شده عکس بگیرند.

او همچنین پیشنهاد کرد که ترامپ در قبال شکست میان‌دوره‌ای سزاوار مسئولیت است و استدلال کرد: «شخصیت و سلبریتی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. ما می توانیم آن را ببینیم. مردم آمریکا نمی خواستند به عقب نگاه کنند، آنها می خواستند به جلو بروند. آنها به اتفاقات فردا اهمیت می دهند، نه اتفاقات دیروز.

سونونو که روز شنبه دادگاه را در یک اتاق کنفرانس طبقه چهارم برگزار کرد، گفت که رای دهندگان در نیوهمپشایر به روی گزینه های جایگزین برای ترامپ باز هستند – و اینکه دیسانتیس “می تواند” پیشتاز در ایالت باشد.

با این حال، غیبت یک اهداکننده بزرگ بود که گویاتر بود. میریام ادلسون، محبوب‌ترین مشارکت‌کننده حزب و برجسته‌ترین حامی RJC، اعلام کرده است که قصد ندارد در انتخابات مقدماتی شرکت کند – برای ترامپ یا هر کس دیگری. ادلسون – که به همراه همسر فقیدش، میلیاردر کازینو، شلدون ادلسون، بزرگترین خیرین ترامپ در طول انتخابات 2020 بودند – مراسم امسال را نادیده گرفت تا در عوض به اسرائیل سفر کند.

در حالی که پمپئو چند سال گذشته را صرف حضور در برابر مخاطبان جمهوری خواه برای آماده شدن برای مناقصه 2024 کرده است، اظهارات او در کنفرانس آخر هفته شاید دورترین سخنانی بود که او رفته بود. پمپئو خاطرنشان کرد که در طول دوران تصدی خود در دولت «وفادار» بوده است، اما گفت که وفاداری او «به یک شخص، یک حزب یا یک جناح نبود» – اشاره ای نه چندان پنهان به ترامپ.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و مدیر سیا که توسط ترامپ انتخاب شده است، هشدار داد که برای پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات، آنها نمی‌توانند به سادگی «به فاکس نیوز بروند یا توییت بفرستند». کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، که مدیریت انتقال ترامپ را برعهده داشت، گفت که جمهوری خواهان در حال شکست هستند زیرا «دونالد ترامپ خود را بر دیگران ترجیح داده است».

ترامپ البته قبلاً بارها از نظر سیاسی مرده رها شده است. و علیرغم آتشی که او با آن مواجه است، بسیاری از جمهوری خواهان او را به عنوان گزینه اولیه برای برنده شدن نامزدی می دانند. برخی می گویند که تمایل دیگران برای ورود به رقابت می تواند شانس او ​​را تقویت کند و به طور بالقوه تکرار انتخابات مقدماتی 2016 را ایجاد کند، زمانی که او بر میدان پراکنده مخالفان جمهوری خواه پیروز شد.

لاس وگاس – اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا فکر می کرد که اعلامیه اوایل سال 2024 رقبای احتمالی جمهوری خواه را تسلیم می کند، آشکارا اشتباه محاسباتی کرده است.

“این یک فراری نیست، و او رئیس جمهور سابق است. چطور ممکن است؟» سونونو درباره ترامپ گفت. “اگر رئیس جمهور سابق هستید و میدان را پاک نمی کنید، لعنتی چه کار می کنید؟”



منبع

در همین حال، لری هوگان، فرماندار کریستی و مریلند، از حضور در درهای بسته عصر پنجشنبه خود در برابر گروهی از اهداکنندگان اصلی برای وحشیانه کردن رئیس جمهور سابق استفاده کرد. و در طول سخنرانی‌های عمومی خود در صبح شنبه، هوگان استدلال کرد که رای‌دهندگان «پیام واضحی ارسال کرده‌اند که می‌خواهند صفحه را ورق بزنند»، در حالی که کریستی از حزب خواست «ترس از هر شخص را متوقف کند».

کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر، که ایالتش میزبان اولین انتخابات مقدماتی GOP در کشور است، گفت: «او دیگر از حمایت مالی که داشت، حمایت داخلی که قبلاً داشت، نخواهد داشت. بنابراین، فرصت وجود دارد. این ضعف سیاسی برای برخی افراد خون در آب است.»

در همان زمان، کمک‌کنندگان، فعالان و استراتژیست‌های جمهوری‌خواه گفتند که انتخابات میان‌دوره‌ای ترامپ را زخمی و آسیب‌پذیر کرده است – دعوتی برای جانشینان احتمالی او.

ترامپ که روز شنبه از طریق ویدئو در کنفرانس صحبت می کرد، با تشویق شدید روبرو شد. بسیاری از مخاطبان حامی اسرائیل، رئیس‌جمهور سابق را به دلیل تصمیم وی برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، در میان دیگر اقدامات، قهرمان می‌دانند.

سونونو افزود: “اکنون، او همچنان یک بازیکن خواهد بود، اما او فقط یکی از این دوجین خواهد بود.” او به هیچ وجه زمین را پاک نمی‌کند.»

در کنفرانس آخر هفته ائتلاف یهودیان جمهوری خواه، رژه جمهوری خواهان جاه طلب تمام نکاتی را که سیاستمدارانی که به کمپین های آینده برای کاخ سفید چشم دوخته اند، نشان دادند. لحن‌ها و پیام‌های آن‌ها متفاوت بود – تعداد کمی از ترامپ را به نام صدا می‌زدند – اما در مجموع آنها به صراحت اعلام کردند که پس از سومین انتخابات ضعیف متوالی با رئیس‌جمهور سابق، عقب‌نشینی نمی‌کنند.

این به عنوان نشانه ای ضمنی از عدم علاقه او به شرکت در مسابقه تلقی می شد.

ترامپ فقط با مقاومت جمهوری خواهانی که به دنبال نامزدی هستند مواجه نیست. چندین کمک کننده بزرگ که این آخر هفته در لاس وگاس استریپ گرد هم آمدند، نشان دادند که آماده حمایت مجدد از ترامپ نیز نیستند. بسیاری گفتند که می خواهند از مخالفان احتمالی او بشنوند. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، از زمان خود در این مراسم برای دیدار با برخی از آن‌ها استفاده کرد، بین سخنرانی‌اش و امضای کتاب.

در حالی که سفیر سابق سازمان ملل و فرماندار کارولینای جنوبی گفت که هیچ “یک نفر” سزاوار سرزنش برای انتخابات میان دوره ای نیست، او خاطرنشان کرد که “ما به سیاستمداران بیشتری نیاز نداریم که فقط بخواهند به تلویزیون بروند درباره مشکلاتمان صحبت کنیم.»

مت بروکس، مدیر اجرایی RJC، که مدت‌هاست به بسیاری از اهداکنندگان ارشد حزب نزدیک بوده، گفت: «هنوز هیچ‌کس در سال 2024 انحصار ندارد. همه می‌خواهند ببینند اوضاع به کجا می‌رود. من فکر می کنم همه در نقطه ای هستند که نمی خواهند به عقب نگاه کنند، بلکه می خواهند به آینده نگاه کنند.

نیکی هیلی، سفیر ترامپ در سازمان ملل که سال گذشته گفته بود اگر رئیس سابقش نامزد شود، ظاهراً نظرش تغییر کرده است. او از سخنرانی عصر شنبه‌اش در اینجا استفاده کرد تا بگوید که به دویدن به شیوه‌ای «جدی» نگاه می‌کند و از «نسل جوان‌تر برای رهبری سراسری» دعوت کرد.

سخنرانی‌های نامزدهای 2024 در هتل ونیزی توچال نشان می‌دهد که ترامپ در پی اعلام کمپین انتخاباتی خود در هفته گذشته تا چه اندازه از احترام کمی برخوردار است. آنها به طور فزاینده ای او را شکست پذیر می بینند. و راه اندازی او دو سال مانده به انتخابات بعدی – با یک بازپرس ویژه که اکنون بر سر او شناور است – یک هدف بزرگ و پایدار برای فهرست گزینه های جایگزین ایجاد کرده است.