یک یوتیوبر به نام Baked Alaska که در جریان شورش خود را به صورت زنده در داخل ساختمان کنگره پخش می کرد و از دیگران می خواست که ساختمان را “تسخیر” کنند، به اتهام جنحه ای اعتراف کرد.

بر اساس بیانیه حقایق اف‌بی‌آی، این ویدئو نشان می‌دهد که او وارد دفتری در ساختمان کنگره می‌شود و در حالی که پاهایش را روی میز گذاشته است، روی یک کاناپه دراز می‌کشد. وقتی مأموران نیروی انتظامی از راه می‌رسند و از او می‌خواهند حرکت کند، ادعا می‌کند که یکی از رسانه‌ها است و راهنمایی می‌پرسد.

شورش کنگره پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند. اعضای پسران مغرور که توسط مرکز حقوقی فقر جنوب به عنوان گروه نفرت‌انگیز طبقه‌بندی شده‌اند نیز حضور داشتند.

یکی از ماموران FBI که در مورد دخالت او تحقیق می‌کند، در سوابق گفت: در پخش زنده، فریاد «وطن‌پرستان کنترل هستند» و «خانه کی؟ خانه ما» شنیده می‌شود.

بر اساس سوابق، “مداوم شنیده می شود که متهم دیگر معترضان را تشویق به ترک نکردن می کند.”

چند دقیقه بعد، او شروع به حمله لفظی به یک افسر مجری قانون می کند.

طبق بیانیه اف بی آی به افسر گفت: “تو یک قسم‌شکنی لعنتی هستی.” “شما سوگند خود را به قانون اساسی زیر پا گذاشتید.”

بر اساس گزارش های وزارت دادگستری، آلاسکای پخته شده، که نام اصلی آن Anthime Gionet است، در 6 ژانویه سال گذشته به ساختمان کنگره هجوم برد و به مدت 27 دقیقه به طور زنده از دیگران خواست تا به داخل ساختمان بیایند.

سوابق فدرال می‌گویند که در این ویدئو شنیده می‌شود که او از دیگران می‌خواهد تا ساختمان را “تسخیر” کنند.

پس از شورش، شورشیان تلاش کردند تا عکس‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی را که مشارکت آن‌ها در شورش کنگره را اثبات می‌کرد، پاک کنند. برخی تلفن‌های همراه خود را شکستند، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را پاک کردند و سعی کردند دیسک‌های سختی را که ممکن است حاوی عکس‌ها و سایر شواهد دال بر دخالت آنها باشد پاک کنند.

یوتیوبر، Baked Alaska، خود را در ساختمان کنگره به مدت 27 دقیقه ضبط کرد.

  • او گفت: “کاپیتول را اشغال کنید، بیایید برویم. ما این عوضی را ترک نمی کنیم.”

    تیم تردستون با نام مستعار Baked Alaska

    یوتیوبر معروف به Baked Alaska روز جمعه به اتهام جنحه ای در ارتباط با شورش کنگره در 6 ژانویه 2021 اعتراف کرد.

    آلاسکای تنوری.پخته آلاسکا/پریسکوپ

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    یوتیوبری که سال گذشته به کاپیتول یورش برد، روز جمعه به جرم جنحه ای اعتراف کرد.

  • سازمان‌دهندگان از اصرارهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق برای اعتراض به نتایج انتخابات 2020 با او، علی‌رغم پیروزی جو بایدن در انتخابات، جسور شدند. در حالی که اعضای کنگره در داخل ساختمان کنگره برای تأیید نتایج و تأیید پیروزی بایدن در انتخابات جلسه داشتند، حامیان ترامپ یک کودتا را سازماندهی کردند و به ساختمان کنگره یورش بردند.

    اما دیگران به دخالت خود می بالیدند و شناسایی و بعداً طرح اتهام علیه آنها برای اف بی آی آسان تر می شد. به گفته پایگاه اینسایدر، تاکنون بیش از 882 نفر در ارتباط با این قیام متهم شده اند.