یک هواپیمای VIP بوئینگ 747 جامبو که فقط 42 ساعت در هوا گذرانده بود در حال اسقاط است.

این هواپیما با هزینه حدود 280 میلیون دلار به سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد سعودی سفارش داده شد، اما او در اکتبر 2011، یک سال قبل از تحویل، به طور غیرمنتظره ای درگذشت.

با این حال، هیچ خریدار برای جت ظاهر نشد و اکنون در “بنیارد” آریزونا اسقاط شده است.

بوئینگ این هواپیما را در ماه آوریل خریداری کرد، اما خریدار جدیدی پیدا نکرد و تصمیم گرفت آن را از بین ببرد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

این جت تنها 42 ساعت پرواز کرده است و وضعیت “به سختی استفاده شده” آن می تواند نقطه فروش برای خریداران بالقوه باشد. یک بوئینگ 747 معمولاً حدود 30 سال عمر می کند.

اما زمانی که ولیعهد درگذشت، هیچ یک از اعضای خانواده سلطنتی عربستان تمایلی به سوار شدن بر جت نشان ندادند. در نتیجه به مدت یک دهه در فرودگاه سوئیس بدون استفاده ماند، در حالی که به دنبال خریدار بود.

آئرو تلگراف آلمان گزارش داد که بوئینگ 747-8 در پارک هوایی پینال در آریزونا پس از پیدا نشدن خریدار برای هواپیما با وجود کاهش قیمت درخواستی به 95 میلیون دلار، در حال برچیده شدن است.

بوئینگ ۷۴۷-۸ به مدت یک دهه در سوئیس بیکار مانده بود.dreamcatcher-68/Flickr

  • این جت 280 میلیون دلاری برای یک شاهزاده سعودی سفارش داده شد که قبل از تحویل جان خود را از دست داد.

  • در گزارشی آمده است که یک بوئینگ 747-8 که تنها 42 ساعت در هوا گذرانده بود در حال برچیده شدن است.

  • 747-8 همچنان برای بار و جت های مسافربری توسط خطوط هوایی از جمله لوفت هانزا استفاده می شود، اگرچه چهار موتور آن به این معنی است که کارکرد آن از هواپیماهای دو موتوره جدیدتر مانند 787 Dreamliner یا Airbus A350 گران تر است.

    در گزارشی آمده است که یک هواپیمای بوئینگ جامبو که تنها 42 ساعت در هوا گذرانده بود، پس از مرگ غیرمنتظره شاهزاده سعودی که برای آن خریداری شده بود، از بین رفت.

    داده‌های planespotters.net نشان می‌دهد که این هواپیما در سال 2012 از سن آنتونیو به بازل، سوئیس پرواز کرد، جایی که میل آنلاین گزارش داد که قرار است با یک فضای داخلی لوکس مجهز شود.

    عکس خارجی بوئینگ 747-8 که طبق گزارش ها برچیده شده است

    در اوایل ماه جاری، آخرین 747 بوئینگ پس از نیم قرن تولید، از کارخانه خود در ایالت واشنگتن خارج شد.

    به گزارش میل، بوئینگ سه روز قبل از آخرین پرواز آن به آریزونا در ماه آوریل، هواپیما را به مبلغ نامشخصی خریداری کرد و این انتظارات را تقویت کرد که جت می‌توانست نجات یابد.