یک مقام سابق که ایمیل‌های هیلاری کلینتون را بررسی کرد، گفت اسنادی که اف‌بی‌آی در مار-آ-لاگو ترامپ به دست آورده بود، به‌ویژه «حیرت‌انگیز» و «وحشتناک» بود.

یکی از بسیاری از دفاعیات ترامپ پس از بازرسی این بود که اسناد کشف شده در خانه او از طبقه بندی خارج شده بود، اما شواهد کمی وجود دارد که این مورد وجود دارد.

بر اساس فرمان اجرایی 13526، انتشار اطلاعات فوق محرمانه می تواند به امنیت ملی “خسارت فوق العاده جدی” وارد کند.

یکی از مقامات سابق وزارت دادگستری که بر ایمیل‌های هیلاری کلینتون نظارت می‌کرد، گفت اسناد بازیابی شده در مار-آ-لاگو “وحشتناک” بودند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    لاوفمن همچنین گفت که کشف این اسناد در جریان جستجوی FBI “به طور کامل تحقیقات دولت” در مورد رئیس جمهور سابق را تایید می کند.

    بر اساس حکم جستجویی که توسط وزارت دادگستری منتشر شد، یکی از این مجموعه‌های اطلاعات محرمانه به عنوان اطلاعات محفظه حساس تعیین شد که بالاترین سطح حساسیتی است که یک سند طبقه‌بندی شده می‌تواند دریافت کند.

    یک مجموعه از اسناد حاوی اطلاعات محفظه حساس بود.

    ماموران اف بی آی ترامپ را با 11 مجموعه اطلاعات بسیار حساس دولتی پیدا کردند.

  • لافمن گفت: «این که آیا این تحقیقات به یک پیگرد کیفری آشکار تبدیل می‌شود یا نه، باید دید.

    دیوید لافمن، رئیس سابق بخش ضد جاسوسی وزارت دادگستری، به مجری ارین برنت در CNN گفت: «این واقعیت که او مواد SCI را در طبیعت در معرض خطر قرار داده بود، به‌ویژه خیره‌کننده و به‌ویژه فاحش است.

    • لافمن به سی‌ان‌ان گفت که ترامپ در طول دوران ریاست‌جمهوری خود «بی‌توجهی آشکار به حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و بی‌اعتنایی به کمیته اطلاعاتی» داشت و از اینکه رئیس‌جمهور سابق اسناد دولتی فوق‌العاده محرمانه را نگه داشت، تعجب نکرد.

      با این حال، با این وجود، برای من شوکه کننده است که بر تعقیب چندین متهم بر اساس مفاد قانون جاسوسی نظارت داشته باشم، که ببینم همان قانون به عنوان پایه ای برای حکم بازرسی در خانه رئیس جمهور سابق ایالات متحده به اجرا درآمده است.» لاوفمن گفت.

      روز دوشنبه، اف‌بی‌آی خانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، فلوریدا، را بازرسی کرد و 11 مجموعه اسناد طبقه‌بندی شده از رئیس‌جمهور سابق را کشف و ضبط کرد. ترامپ در مورد اینکه آیا سه قانون فدرال از جمله قانون جاسوسی را نقض کرده است یا خیر، توسط وزارت دادگستری مورد بررسی قرار گرفته است.

      یکی از مقامات سابق وزارت دادگستری که بر تحقیقات ایمیل‌های هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نظارت می‌کرد، گفت: حساسیت اسنادی که اف‌بی‌آی از مار-آ-لاگو بازیابی کرده بود «به‌ویژه خیره‌کننده و به‌ویژه فاحش بود».