یک مقام امنیتی سابق ترامپ در کاخ سفید می گوید که اگر ترامپ در 6 ژانویه به ساختمان کنگره می رفت، تبدیل به یک شورش، یک کودتا می شد.

ترامپ قبلاً ادعای هاچینسون مبنی بر اینکه او از مقامات امنیتی خود خواسته است که استفاده از فلزیاب ها را متوقف کنند، با وجود اینکه اقدامات احتیاطی امنیتی برای شناسایی سلاح ها بود، رد کرده بود. هاچینسون تحت سوگند شهادت داد. رئیس جمهور پیشین ادعاهای خود را در شبکه های اجتماعی مطرح کرد.

یک مقام امنیتی سابق ترامپ در کاخ سفید گفت که در 6 ژانویه نگرانی هایی درباره ترامپ وجود دارد.

  • مهمتر از همه، به نظر می رسد که شهادت این مقام امنیتی آنچه را که کسیدی هاچینسون، دستیار سابق ترامپ قبلاً در این هیئت گفته بود، تأیید می کند. هاچینسون گفت که ترامپ می‌دانست که حامیان مسلح تلاش می‌کنند در راهپیمایی ۶ ژانویه او شرکت کنند و اهمیتی نمی‌دهد.

    ویدئو: شهادت اولین جلسه استماع کمیته 6 ژانویه

    اعضای هیأت 6 ژانویه گفتند که این مقام امنیتی نامش فاش نشده است، زیرا نگرانی های قابل اعتمادی وجود دارد که ممکن است بر اساس شهادت آنها عواقبی برای این فرد داشته باشد.

    یکی از دستیاران امنیتی ناشناس در برابر کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان گفت: «کاملا صادقانه بگویم، همه ما در شوک بودیم». «فکر می‌کنم امکان‌پذیری فیزیکی واقعی انجام این کار، و سپس، ما می‌دانستیم که چه چیزی دخیل است و چه معنایی دارد، که این دیگر یک تجمع نیست، اگر او به طور فیزیکی به کاپیتول می‌رفت، به چیز دیگری می‌رفت. “

    این یک خبر فوری است. برای به‌روزرسانی با Insider همراه باشید.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    صدای شهادت یک مقام امنیتی سابق ترامپ در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان در 6 ژانویه پخش می شود.الکس براندون-پول/گتی ایماژ

    • این مقام امنیتی گفت: «نمی‌دانم می‌خواهید از کلمه شورش، کودتا، هر چه استفاده کنید یا نه، همه ما می‌دانستیم که این از یک رویداد عمومی عادی، دموکراتیک به چیز دیگری تبدیل می‌شود».

      این مقام امنیتی گفت برای اطرافیان ترامپ واضح است که اگر رئیس جمهور همانطور که در سخنرانی 6 ژانویه خود به کنگره راهپیمایی کند، ممکن است مشکلات جدی ایجاد شود. چندین شاهد در برابر کمیته 6 ژانویه شهادت دادند که ترامپ و متحدانش برای روزها برنامه ریزی کردند تا او به سمت کنگره راهپیمایی کند، زیرا قانونگذاران رسماً شکست وی در انتخابات را تأیید کردند.

      این مقام ناشناس شهادت داد که اگر ترامپ به کاپیتول برود، به سمت «شورش» پیش خواهد رفت.

    • یک مقام امنیتی سابق کاخ سفید ترامپ گفت که این نگرانی وجود دارد که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روز 6 ژانویه به ساختمان کنگره راهپیمایی کند، ممکن است یک “کودتا” در جریان باشد.

      جلسه استماع کمیته 6 ژانویه

      این شهادت در جلسه استماع کمیته پنجشنبه شب 6 ژانویه پخش شد.