یک مقام ارشد نظامی سابق از واکنش «بی‌مورد» پنتاگون به بالون چینی انتقاد کرد و درباره عواقب آن هشدار داد.

پرزیدنت بایدن در 25 ژانویه 2023، وزیر امور خارجه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، و لوید آستین، وزیر دفاع، سمت راست، در اتاق روزولت کاخ سفید به گوش می‌رسانند.

فیلم ضبط شده توسط فاکس نیوز صبح شنبه نشان می دهد که بالون درست بالای شارلوت، کارولینای شمالی، حدود ساعت 10:30 صبح به وقت شرقی نشسته است.

واردینسکی گفت که او معتقد است که دیدگاه پنتاگون در مورد وضعیت می تواند بر تلاش های سربازگیری ارتش تأثیر بگذارد.

او گفت: «این بالون به اعتقاد من بر فراز پایگاه نیروی هوایی مالمستروم که یکی از سه میدان موشکی است، پرواز می‌کرد. ممکن است بتواند ارتباطات خط دید را که در آن میدان‌های موشکی برای برقراری ارتباط استفاده می‌شود، دریافت کند… من فکر می‌کنم احتمالاً نزدیک پایگاه نیروی هوایی وایتمن، که خانه همه بمب‌افکن‌های B-2 است، رفته است. “

این مقام سابق گفت «آخرین کاری» که پنتاگون می‌خواهد انجام دهد این است که «آن را بپاشید و مانند یک سنگ بیفتد» زیرا این پتانسیل را دارد که به شدت به آنچه در زیر آن نهفته است آسیب برساند یا تکه تکه شود و از کسب اطلاعات از آمریکا جلوگیری کند. میدان زباله.”

واردینسکی با اشاره به “مضحک” بودن وضعیت، گفت که مدیریت پنتاگون با این موضوع “تصویر کلی وزارت دفاع را نشان می دهد، که این است که جمعیتی هستند که نمی توانند مستقیم شلیک کنند.”

بایدن برای اولین بار در مورد بالون جاسوسی چینی روی دوربین صحبت می کند و می گوید “ما از آن مراقبت خواهیم کرد”

پرزیدنت بایدن، آنتونی بلینکن، لوید آستین

واردینسکی با اشاره به اینکه وضعیت چقدر وخیم است، گفت که کانال های ارتباطی مورد استفاده پایگاه های نظامی ایالات متحده ممکن است با حضور توپ در خطر قرار گیرد.

واردینسکی گفت اگر چین “مایلی” به انجام این کار ندارد، پنتاگون باید اقدام کند.

پنتاگون، در میان مخالفت قانونگذاران جمهوری خواه، اعلام کرد که در نظر دارد این طرح را سرنگون کند تهدید احتمالی چین، اما در نهایت به دلیل “خطر برای ایمنی و امنیت افراد حاضر در زمین از میدان آوار احتمالی” از هرگونه اقدامی جلوگیری شد.

مکان به روز شده دستگاه نظارتی مشکوک پس از سخنگوی وزارت دفاع، بریگ. ژنرال پت رایدر روز جمعه گفت که بالونی که چین ادعا می کند یک کشتی هوایی شناسایی غیرنظامی است که به طور ناخواسته از مسیر منحرف شده است. “مسیر خود را تغییر داد” و به بخش مرکزی کشور نقل مکان کرد.

او پرسید: چه کسی می خواهد به این تیم بپیوندد. این کار جذب نیرو را سخت‌تر می‌کند، زیرا مردم به این موضوع نگاه می‌کنند و می‌گویند، “خب، این یک دسته بی‌عیب است.”

واردینسکی همچنین متوجه شد که چرا پنتاگون به بالون چینی اجازه داده تا در چندین ایالت آمریکا سفر کند. او گفت: “این حریم هوایی ماست. اگر هواپیمای آمریکایی بود، آنها مدتها پیش این هواپیما را ساقط می کردند.”

بالون جاسوسی چینی بر فراز غرب کارولینای شمالی مشاهده شد

او گفت: «آنها می توانند این بالون را فرود بیاورند. “آنها با تغییر ارتفاع و گرفتن بادهای مختلف آن را هدایت می کنند. اگر بتوانند ارتفاع را تغییر دهند، می توانند آن را به صفر تغییر دهند.”

یک مقام عالی رتبه نظامی سابق با تخصص در کسب، تدارکات و تلاش‌های فناوری پنتاگون، که خواست ناشناس بماند تا آزادانه‌تر صحبت کند، عصر جمعه به فاکس نیوز دیجیتال گفت که او معتقد است «چند چیز وجود دارد که باید درباره آنها فکر کرد». وقتی نوبت به پاسخ پنتاگون به بالون چینی می رسد.

با این حال، در مقطعی، این مقام سابق خاطرنشان کرد که پنتاگون باید برای رسیدگی به بالون چین و “مقابله با آن” اقدام کند.

یک بالون جاسوسی چینی صبح روز شنبه، 4 فوریه 2023، بر فراز فیرویو، کارولینای شمالی، در حال حرکت به سمت شرق به جنوب شرق مشاهده شد.

“یک چیز این است که وقتی می‌دانی کسی از شما جاسوسی می‌کند و می‌توانید آن را تماشا کنید و می‌توانید آنچه را که ممکن است ببیند کنترل کنید، به همان اندازه که برای آنها اطلاعاتی است برای شما – شما آنچه را که آنها می‌توانند ببینند، کنترل خواهید کرد.” این مقام سابق گفت. همچنین ممکن است درک بهتری از نحوه عملکرد آنها به دست آورید.

واردینسکی که این تصور را که نمی توان بالن را نمی توان به طور ایمن سرنگون کرد، به عنوان یک “فرض نادرست” رد کرد، متعجب بود که اگر این یک هواپیمای چینی باشد که از آمریکایی ها جاسوسی می کند، در چه مرحله ای پنتاگون اقدام می کند.

او گفت: «آنها منتظر بودند تا از میسوری و مناطق پرجمعیت عبور کند. “بنابراین اکنون آنها بهانه ای برای انجام هیچ کاری خواهند داشت، این همان دولتی است که ما داریم – دولتی که هیچ کاری نکن.”

کریس پاندولفو از فاکس نیوز در این مقاله مشارکت داشت.



منبع

به گفته واردینسکی، پنتاگون منتظر این وضعیت بوده است و اکنون “بهانه ای” دارد که می تواند برای پرتاب نکردن بالون در مناطق پرجمعیت کشور استفاده کند.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

در برنامه FOX NEWS بخوانید

یکی از دستیاران سابق وزیر ارتش با رهبری “بی عاطفه” در پنتاگون و پاسخ آن به بالون جاسوسی چینی که در روزهای اخیر در سراسر ایالات متحده در حال پرواز بوده است، انتقاد کرده و نسبت به عواقب آن برای ارتش آمریکا در صورت بروز این وضعیت هشدار داده است. به درستی مدیریت نمی شود

در مصاحبه صبح شنبه با فاکس نیوز دیجیتال، ای کیسی واردینسکی، دستیار سابق وزیر ارتش در امور نیروی انسانی و ذخایر تحت دولت ترامپ، گفت که دولت بایدن می توانست این هواپیما را قبل از رسیدن به حریم هوایی آمریکا از حریم هوایی آمریکا خارج کند. مناطق پرجمعیت تر کشور

پرزیدنت بایدن روز شنبه در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا هواپیمای جاسوسی را ساقط خواهد کرد، گفت: “ما از آن مراقبت خواهیم کرد.”

دولت بایدن در نظر داشت کشتی را پایین بیاورد، اما به دلیل خطر سقوط آوار و احتمال آسیب و آسیب جانبی، این کار را انجام نداد. یک مقام سابق وزارت دفاع گفت که دلایل دیگری برای ساقط نشدن بالون وجود دارد.

بالون جاسوسی چینی الان کجاست؟ هواپیمای خالدار در حال پرواز بر فراز کارولینای شمالی