یک مدل مرد گفت که تستوسترون درمانی به او کمک کرد تا عضله بسازد و انرژی را بازیابی کند، اما او آرزو می کند که برای امتحان بیشتر صبر می کرد.


وستون بوچر، مدل و طراح لباس مردانه، خندان، دست‌های ضربدری، در مقابل پس‌زمینه‌ای سفید با شلوار مشکی و تی‌شرت ایستاده است.

وستون بوچر طراحی و مدل لباس مردانه می‌گوید تستوسترون پایین منجر به خستگی می‌شود و پیشرفت‌های ورزشی او را متوقف می‌کند، اما هورمون درمانی به او کمک می‌کند.وستون بوچر

  • وستون بوچر، مدل و طراح، گفت که تستوسترون درمانی به او کمک کرد تا عدم تعادل هورمونی را التیام بخشد.

  • او گفت توده عضلانی، عملکرد ورزشگاه، انرژی، میل جنسی و خلق و خوی او همگی بهبود یافته اند.

  • با این حال، نکات منفی مانند نازک شدن مو، هزینه، و تعهد زمانی باعث شد که آرزو کند آرزوی طولانی‌تری داشته باشد.

وستون بوچر، طراح و مدل لباس مردانه 42 ساله، گفت که درمان جایگزینی تستوسترون (TRT) انرژی، تمرکز و افزایش عضلات را به او بازگرداند، اما او ای کاش قبل از امتحان بیشتر منتظر می ماند.

او به اینسایدر گفت: «فکر می‌کنم اگر تا 50 سالگی صبر می‌کردم، آرامش بیشتری داشتم.

بوچر گفت تستوسترون با دوز پایین سلامت و عملکرد او را به مسیر درست بازگرداند، اما تعهد زمانی بسیار زیادی بود که عوارض جانبی مانند نازک شدن مو داشت.

پس از ماه‌ها تمرین بدون نتیجه، متوجه شد که تستوسترونش به شدت کاهش یافته است

بوچر که مدت‌ها از علاقه‌مندان به تناسب اندام بود، در عضله‌سازی باتجربه بود و برای اثبات آن یک عکس پوششی با Men’s Health داشت. اما در اواخر سال 2019، او پس از آسیب دیدگی به باشگاه بازگشت و برای حفظ فیزیک خود، همگام شدن با تمرینات خود و بهبودی پس از آن تلاش کرد.

او گفت: “بدن من همان احساس را نداشت. رژیم غذایی خود را دوباره به حالت اولیه خود درآوردم، تمریناتی را که همیشه انجام می دادم انجام دادم تا بهترین نتیجه را بگیرم، اما هیچ پاسخی دریافت نکردم. این واقعا خسته کننده بود.”

کارشناسان قبلاً به Insider گفته بودند که او همچنین علائمی مانند خستگی، افسردگی و مه مغزی داشت – علائم کلاسیک تستوسترون پایین.

او گفت که آزمایشات خون نشان داد که سطح تستوسترون بوچر نصف میزان سال قبل است و از حدود 1100 نانوگرم در دسی لیتر به 500 کاهش یافته است. در حالی که آزمایش های هورمونی بخشی از معاینات روتین سلامت مردان نیست، بوچر گفت که او به ویژه به سلامتی توجه دارد. و برای احتیاط تصمیم گرفتند که آنها را انجام دهند.

دکتر آنانیاس دیوکنو، اورولوژیست، به اینسایدر گفت: معمولاً تستوسترون پایین کمتر از 300 نانوگرم در دسی لیتر تشخیص داده می شود، اما سطوح نرمال می تواند بین مردان بسیار متفاوت باشد، بنابراین کاهش شدید می تواند علائمی ایجاد کند حتی اگر سطح کلی آن در محدوده “پایین” نباشد. .

به گفته دیوکنو، مردان بیشتری می‌توانند از انجام آزمایش‌های روتین هورمونی برای درک سطح پایه خود در صورت بروز علائم سود ببرند.

تستوسترون درمانی منجر به انرژی بیشتر، توده عضلانی و بهبود خلق و خو و میل جنسی شد

بوچر پس از تلاش برای تغییر سبک زندگی مانند تغذیه برای بازگرداندن سطح هورمون های خود، از پزشک خود درباره گزینه های درمانی پرسید.

در ژانویه 2021، بوچر گفت که درمان را با دوز پایین خود تزریقی دو بار در هفته، همراه با هورمون‌های DHEA و HCG برای کمک به جبران عوارض جانبی شروع کرده است. در ابتدا چیزی تغییر نکرد. حدود دو ماه بعد، او گفت که پزشکش تصمیم گرفت از تزریق در عضله به زیر جلدی (زیر پوست) تغییر کند و نحوه جذب هورمون را تغییر دهد. به گفته بوچر، این تغییر باعث بهبود چشمگیر سلامت روانی و جسمی او شد.

او گفت: “من در تمام زندگی ام افسردگی خفیف داشتم و یک شبه از بین رفت. مثل مه برداشته شده بود.”

به گفته دیوکنو، سطوح سالم تستوسترون برای گلبول‌های قرمز، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها مهم است که همگی برای قدرت و انرژی بسیار مهم هستند و این هورمون همچنین با سلامت کلی، سلامت روان و تمرکز مرتبط است.

بوچر گفت که پس از شش ماه درمان، سطح هورمون او “امیدبخش” بود، عملکرد او در ورزشگاه و میل جنسی او بهبود یافته بود، و بیش از پنج پوند وزن بیشتر بدون چربی اضافه کرده بود.

عوارض جانبی آن نازک شدن مو، حساسیت احساسی کمتر، و زمان و هزینه زیادی که برای تنظیم کردن صرف شده بود

به گفته بوچر، فوايد هورمون درماني پس از پيگيري هاي پزشکي گسترده و تنظيمات درماني براي حفظ تعادل نشانگرهاي سلامتي او به دست آمد.

او گفت: “شما نمی توانید فقط خودتان را مدیریت کنید و بگویید، متشکرم دکتر، زندگی خوبی داشته باشید.”

یکی از پیامدهای درمان وزن بیشتر آب، موهای نازک تر و کوچک شدن بیضه ها بود: از نظر پزشکی خطرناک نبود، اما ناراحت کننده بود.

بوچر گفت: «این یک زنگ بیدارباش واقعی بود.

و در حالی که افسردگی او کاهش یافته بود، آگاهی عاطفی کلی او نیز کاهش یافته بود.

او گفت: “بزرگترین تغییر این بود که من آنقدرها هم احساساتی نبودم، اما از نظر خوبی هم نبودم.”

طبق گفته کلینیک مایو، عوارض جانبی رایج TRT شامل کاهش اندازه بیضه و تعداد اسپرم است که می تواند باروری را کاهش دهد و همچنین خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.

طبق گفته هاروارد هلث، ریزش مو می تواند یکی از عوارض جانبی تزریق تستوسترون به دلیل افزایش سطح هورمون مرتبط DHT باشد که می تواند فولیکول های مو را کوچک کند.

با وجود نتایج مثبت، او گفت که می‌توانست برای آزمایش هورمون درمانی بیشتر صبر کند

بوچر گفت که از نتایج هورمون درمانی راضی است، اما در توصیه آن مردد است.

به گفته متخصصان، درمان با تستوسترون می تواند تولید هورمون طبیعی را، به ویژه در مردان مسن، سرکوب کند، و به گفته متخصصان، توقف استفاده از آن را دشوار می کند.

او گفت: “این یک تعهد است. اگر می توانستم به عقب برگردم، ای کاش به محض انجام این کار وارد آن نمی شدم.” “هرکسی که به هورمون فکر می کند باید این کار را به عنوان آخرین راه حل انجام دهد زیرا نمی توانید به عقب برگردید.”

بوچر گفت که به اشتراک گذاشتن تجربه‌اش در یوتیوب فوق‌العاده مثبت بوده و به رفع انگ برای مردان دیگر کمک کرده است.

او گفت: “من واقعاً می خواهم در مورد همه چیز شفاف باشم.” “زمانی که بچه ها در مورد چیزهایی صحبت نمی کنند، ما فقط آن را با خود حمل می کنیم، و مهم است که کمی حمایت و امید داشته باشیم. من احساس می کنم که این گفتگو شروع شده است.”

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع