یک قاضی فدرال درخواست وزارت دادگستری برای تحقیر تیم ترامپ به دلیل اسناد طبقه بندی شده را رد کرد

این جلسه یک روز پس از آن برگزار شد که اقدام مدنی ترامپ که خواستار بازبینی یک استاد ویژه منصوب از سوی دادگاه در مورد اسناد بازیابی شده توسط فدرال رزرو در ماه اوت بود، توسط دادگاه تجدیدنظر فدرال رسما رد شد. این اقدام به بازرسان وزارت دادگستری اجازه می دهد تا در نهایت 11000 سندی را که در ماه اوت کشف کردند و فاقد علامت های طبقه بندی شده بودند، بررسی کنند.

وزارت دادگستری تحقیقات جنایی فعالی را در مورد سوء استفاده از اطلاعات مربوط به امنیت ملی و همچنین مانع تراشی احتمالی در اجرای عدالت انجام داده است.

این واحد ذخیره سازی دور از استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ نیست، جایی که FBI در ماه اوت پس از به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر اینکه ترامپ روی اسنادی با علائم طبقه بندی نگه داشته بود، حتی پس از احضاریه هیئت منصفه برای بازگشت آنها در ماه مه، حکم بازرسی را اجرا کرد. .

پس از احضاریه، وکلای ترامپ در اوایل ژوئن تعدادی از اسناد – از جمله برخی از آنها با علامت‌های طبقه‌بندی شده – را پس دادند و در نامه‌ای به وزارت دادگستری گفتند که تمام اسناد دارای چنین علامت‌هایی بازگردانده شده‌اند.

پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، دفتر او با اداره خدمات عمومی فدرال ترتیبی داد که شش پالت جعبه از انباری در ویرجینیا به سمت وست پالم بیچ و مارا لاگو در ژوئیه 2021 منتقل شود، ایمیل‌های GSA قبلاً توسط برنامه NBC News. ایمیل‌ها نشان می‌دهند که این پالت‌ها در آگوست سال 2021 تحویل داده شدند که چهار پالت به محل ذخیره‌سازی و دو پالت به Mar-a-Lago می‌رفتند.

در این جستجو بیش از 100 سند با چنین علامت هایی، از جمله برخی از آنها کاملاً محرمانه، در انباری در مار-آ-لاگو و در دفتر ترامپ در آنجا یافت شد.

جلسه استماع روز جمعه در مورد درخواست وزارت دادگستری و دلایل حقوقی پشتوانه آن، مخفی نگه داشته شد زیرا شامل رسیدگی هیئت منصفه بزرگ بود. هر گونه دستور از سوی بریل هاول، رئیس قاضی ناحیه ایالات متحده در این پرونده، از جمله هر دستوری که از جلسه غیرعلنی روز جمعه حاصل شده باشد، احتمالاً نیز با مهر و موم ثبت خواهد شد.

ان‌بی‌سی نیوز قبلاً گزارش داده بود که کورکوران پیش‌نویس نامه ژوئن را تهیه کرد که تأیید می‌کرد تمام اسناد با علامت‌های طبقه‌بندی بازگردانده شده‌اند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

NBC News بخشی از یک ائتلاف مطبوعاتی بود که ناموفق به دنبال دسترسی به جلسه بود. ائتلاف در نامه‌ای به هاول استدلال کرد که روند رسیدگی باید علنی باشد، تا حدی به این دلیل که وکلای ترامپ و دولت قبلاً در پرونده‌های دادگاه اذعان کرده‌اند که یک اقدام هیئت منصفه بزرگ در حال بررسی است.

درخواست تحقیر وزارت دادگستری، که اولین بار توسط واشنگتن پست گزارش شد، پس از آن مطرح شد که وکلای ترامپ اخیراً حداقل دو سند با چنین علامت‌هایی را در یک واحد ذخیره‌سازی در وست پالم بیچ فلوریدا کشف کردند.

وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد.

همان دادگاه – یازدهمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده – به وزارت دادگستری اجازه داد تا بیش از 100 سند را که دارای علامت های طبقه بندی شده بودند در ماه اکتبر بررسی کند و حکم قبلی آیلین کانن، قاضی دادگاه فدرال فلوریدا را که توسط ترامپ نامزد شده بود، لغو کرد.

این تصمیم طی یک جلسه استماع غیرعلنی در دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی گرفته شد

به گفته یک منبع آگاه، یک قاضی فدرال روز جمعه به درخواست وزارت دادگستری مبنی بر حفظ سمت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به دلیل عدم رعایت احضاریه هیئت منصفه بزرگ که خواستار بازگرداندن اسناد دارای علامت های طبقه بندی شده بود، نپذیرفت.

وکلای ترامپ هیچ اظهارنظری نکردند، اما سخنگوی ترامپ در بیانیه‌ای گفت که رئیس‌جمهور سابق و مشاور او به شفافیت و همکاری خود ادامه خواهند داد، حتی در مواجهه با شکار جادوگران بسیار تسلیحاتی و فاسد وزارت دادگستری. “

ترامپ هر گونه تخلفی را رد کرده و مدعی شده است که این اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کرده و آنها را دارایی شخصی خود کرده است. بر اساس قوانین فدرال، اسناد رسمی کاخ سفید دارایی فدرال است و باید پس از ترک سمت رئیس جمهور به آرشیو ملی تحویل داده شود.

وکلای ترامپ، تیموتی پارلاتور، جیمز تراستی و ایوان کورکوران روز جمعه حوالی ساعت 2 بعد از ظهر به وقت شرقی در حال ورود به اتاق قاضی دیده شدند و کمی قبل از ساعت 3:30 بعد از ظهر دادگاه را ترک کردند.

اسناد جدید پس از آن پیدا شد که وکلای ترامپ ماه گذشته یک شرکت خارجی را برای جستجو در انبار و مکان‌های دیگر استخدام کردند.