یک فعال پیشنهاد پرداخت هزینه بازشماری آرای سقط جنین در کانزاس را دارد

لیویت در ویدئویی که صبح یکشنبه برای TikTok ارسال شد، گفت که 24 ساعت برای جمع آوری پول برای این تلاش باقی مانده است.

هیچ مدرکی دال بر مشکلات مهم در انتخابات وجود ندارد. توطئه های انتخاباتی بی اساس به طور گسترده در ایالات متحده پخش شده است، به ویژه در میان حامیان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، که ادعاهای نادرست را تکرار کرده است که در انتخابات 2020 از طریق تقلب شکست خورده است.

قانون کانزاس مستلزم آن است که برای پوشش هزینه بازشماری، اوراق قرضه ارسال شود و اگر بازشماری نتیجه را تغییر دهد، پول مسترد خواهد شد.

سخنگوی دفتر وزیر امور خارجه کانزاس، ویتنی تمپل، روز جمعه گفت که لیویت یک وثیقه 200000 دلاری ارسال کرده است، اما لیویت در به‌روزرسانی‌هایی که در آخر هفته برای TikTok ارائه شد، گفت که این اوراق هنوز پرداخت نشده است و جمع‌آوری کمک مالی ادامه دارد. تمپل بلافاصله به پیام های روزنامه و آسوشیتدپرس پاسخ نداد.

گیتزن گفت که از جمع آوری کمک مالی و پول شخصی او استفاده خواهد شد. مجلس جمهوری خواهان کانزاس به طور قابل توجهی در سمت راست حزب جمهوری خواه ایالتی قرار دارد و به مجلس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری خواهان وابسته نیست.

مارک گیتزن، که رهبری گروه مجلس جمهوری خواهان کانزاس را بر عهده دارد، به کانزاس سیتی استار گفت که می خواهد برای بازشماری که ملیسا لیویت از کلبی درخواست کرده بود، بپردازد زیرا معتقد است که می تواند نتیجه را تغییر دهد. با این حال، اختلاف 165000 رای در انتخابات این امر را بعید می سازد.

در اوایل این ماه، رای دهندگان کانزاس با اکثریت قاطع اصلاحیه پیشنهادی در قانون اساسی ایالت را رد کردند که به قانونگذار محافظه کار اجازه می داد سقط جنین را محدود یا ممنوع کند. این 18 درصد شکست خورد و اولین آزمون احساسات رأی دهندگان پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن بود که حق سقط جنین در قانون اساسی را لغو کرد.



منبع

TOPEKA، کان (AP) – یک فعال ضد سقط جنین که رهبری یک گروه کوچک جمهوری خواه راستگرا را بر عهده دارد، گفت که به او پیشنهاد شده است که پس از رای قاطع در سراسر ایالت در تایید حقوق سقط جنین، 229000 دلار هزینه بازشماری دستی آرای هر شهرستان کانزاس را بپردازد.