یک شی بزرگ در مزرعه گوسفندش فرود آمد. از فضا آمد.

معدنچی ها عکسی گرفتند و برای کشاورز همسایه، جوک والاس، فرستادند که اتفاقاً چند روز قبل شیء مرموز مشابهی را در مزرعه خود کشف کرده بود.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

زباله های فضایی به تجهیزاتی در فضا گفته می شود که دیگر کار نمی کنند. بیشتر زباله‌های فضایی هنگام ورود مجدد به جو می‌سوزند و بسیاری از باقیمانده‌ها اغلب در اقیانوس می‌افتند. با این حال، با ورود سفینه‌های فضایی بیشتر به مدار – مانند سفینه‌های شرکت‌های خصوصی مانند SpaceX، که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است – ممکن است تأثیرات روی زمین بیشتر شود. اسپیس ایکس به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

زباله های فضایی بود.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

ران لین، که صاحب یک رستوران در شهر دالگیتی است، گفت که اکثر مردم این منطقه – به استثنای خودش – به ویژه نگران فرود زباله های فضایی اضافی روی آنها یا خانه هایشان نیستند.

ماینرز، 48 ساله، روز پنجشنبه از ملک تقریباً 5000 هکتاری خود در گوشه ای دورافتاده در جنوب شرقی استرالیا، تلفنی گفت: «در واقع بسیار ترسناک است.

ماینرز که حدود 5500 گوسفند، 100 گاو و 30 اسب در مزرعه خود در ناحیه نومبلا واله دارد، گفت: “سپس همه متوجه شدند و من حدود 300 تماس داشته ام.”

آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسپیس‌ایکس تأیید کرده است که این شی احتمالاً قسمت باقی‌مانده از بخش تنه پرتاب‌شده از فضاپیمای دراگون است که در طول مأموریت Crew-1 از ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه می سال گذشته استفاده شد. ناسا گفت: «اگر فکر می‌کنید که تکه‌ای از زباله‌ها را شناسایی کرده‌اید، لطفاً سعی نکنید زباله‌ها را مدیریت یا بازیابی کنید.»

لین از رستورانش، توسکانی در دالگیتی، تلفنی گفت: «اگر سه مورد وجود داشته باشد که ما در مورد آنها می دانیم، ممکن است 10 مورد دیگر وجود داشته باشد که ما در مورد آنها ندانیم.

این احتمال که بقایای موشک به یک منطقه پرجمعیت اصابت کرده باشد، مردم سراسر جهان را بر آن داشت تا برای روزها مسیر آن را دنبال کنند. این سومین پرواز لانگ مارچ 5 بی، بزرگترین موشک چین بود که آنچه را که “ورود مجدد کنترل نشده” نامیده می شود به زمین بازگرداند.

بخش تنه، که برای حمل بار استفاده می شود و همچنین شامل آرایه های خورشیدی و رادیاتورهای فضاپیما است، مدت کوتاهی پس از اتمام سوختگی، هنگامی که از مدار خارج می شود، از بدنه کپسول خارج می شود. اداره هوانوردی فدرال در بیانیه ای گفت: “معمولاً در اتمسفر بالای اقیانوس می سوزد و حداقل خطر را برای ایمنی عمومی به همراه دارد.”

معدنچیان که در مزرعه ای به دنیا آمدند که در آنجا زباله های ناشناس را کشف کردند، گفتند که همسایه او، والاس، با مقامات تماس گرفته بود تا بقایای دیگری را که اوایل ماه جولای در ملک خود پیدا کرده بود، گزارش کند. ماینرز گفت که پس از تماس والاس با پخش کننده ملی استرالیا که بعداً در مورد اکتشافات کشاورزان گزارش داد و گفت که سه تکه زباله پیدا شده است، ماینرز گفت که علاقه عمومی افزایش یافت.

میک ماینرز هفته گذشته بر روی یک چهارچرخ گوسفندان را گله می کرد که به طور تصادفی با یک شی سیاه نوک تیز که بیش از 9 فوت قد به نظر می رسید، برخورد کرد. او را به یاد یک درخت سوخته یا یک قطعه ماشین آلات کشاورزی می انداخت.

جاناتان مک داول، اخترفیزیکدان در مرکز اخترفیزیک در کمبریج، ماساچوست، گفت که یافتن زباله های فضایی در خشکی پس از ورود مجدد کنترل نشده، غیرعادی نیست.

او گفت که تکه زباله خود تقریباً 10 فوت در 1.3 فوت ارتفاع دارد و یکی از مقامات آژانس فضایی استرالیا روز پنجشنبه تماس گرفت و گفت که کارشناسان آن قصد دارند هفته آینده از ملک او بازدید کنند تا “نگاهی به آن” بیندازند.

او گفت که “از نگه داشتن آن خوشحال خواهد شد” اما همچنین علاقه مند به “کمی غرامت” است، اگر آژانس‌های فضایی یا شرکت آن را بخواهند.

معدنچیان گفتند که او تا کنون از یادگیری جزئیات اولیه در مورد چگونگی فرود آوارها لذت برده است و مطمئن نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

مک داول گفت: “برای من کمی تعجب آور بود که بخش زیادی از صندوق عقب از فرآیند گرمایش ورود مجدد جان سالم به در برد.” اما او افزود که هیچ نشانه ای وجود ندارد که خطر خاصی در مورد صندوق عقب وجود داشته باشد. او گفت که در عصر تجاری جدید برای اکتشاف فضایی، دریافت اطلاعات فنی از شرکت های خصوصی برای ارزیابی ریسک بسیار دشوارتر بوده است. با اطلاعات بیشتر، «ما می‌توانیم ارزیابی بهتری از این داشته باشیم که «آیا واقعاً بدشانس بودیم، یا باید از همه ورودی‌های مجدد صندوق عقب اگر از روی زمین اتفاق بیفتند، انتظار داشته باشیم؟»

هفته گذشته، پس از ورود بقایای یک موشک بزرگ چینی به جو زمین بر فراز اقیانوس هند، مدیر ناسا، بیل نلسون، توبیخ کرد و گفت که چین «اطلاعات مسیر مشخصی را به اشتراک نمی گذارد، زیرا موشک Long March 5B آنها به زمین سقوط کرد. ” وی افزود که همه کشورها باید این نوع اطلاعات را از قبل به اشتراک بگذارند تا امکان پیش‌بینی قابل اعتماد خطرات احتمالی برخورد زباله‌ها، به ویژه برای وسایل نقلیه سنگین، مانند Long March 5B، فراهم شود که خطرات جانی و مالی قابل توجهی را به همراه دارد.

منطقه روستایی استرالیا که معدنچیان زباله های فضایی را در 25 جولای کشف کردند، در حدود 100 مایلی جنوب پایتخت، کانبرا، قرار دارد.

او افزود: «من کاملاً شگفت زده شدم. “این چیزی نیست که هر روز در یک مزرعه گوسفند ببینید.”

ماینرز افزود: “حدس من این است که آنها آن را پس خواهند گرفت.” “من نمی دانم. من چیزی در مورد آن نمی دانم. همانطور که گفتم، من یک گوسفند کشاورز هستم.

سعید مستشار، استاد حقوق بین‌الملل فضایی و مدیر مؤسسه سیاست و حقوق فضایی لندن، می‌گوید که فردی تنها در صورتی می‌تواند مطالبه غرامت کند که این زباله‌ها به او آسیب برساند یا به او آسیب برساند. ویژگی.

سال گذشته، یک نقص باعث شد که یک مرحله موشک اسپیس ایکس یک ورود مجدد کنترل نشده به جو زمین در نزدیکی سیاتل را تکمیل کند، چیزی که شبیه اجرام درخشانی بود که آسمان شب را روشن می کند. تکه هایی از بقایای موشک در حال سوختن در ملک یک کشاورز در ایالت واشنگتن فرود آمد. زباله پس از 22 روز در مدار دوباره وارد جو شده بود.