یک زن کارولینای شمالی می گوید که او معتقد است ماشینش در نتیجه چالش ویروسی کیا به سرقت رفته است که او را مجبور به پرداخت صدها نفر برای تعمیر آن کرده است: “مضحک است”

او اکنون معتقد است که قربانی یک رقابت رسانه های اجتماعی شده است.

طبق اخبار محلی، داده های این اداره نشان می دهد که سرقت های هیوندای و کیا افزایش یافته است. علاوه بر این، با توجه به فاکس 8 در کارولینای شمالی، مجری قانون گفت که همه حوادث اخیر سرقت خودرو نشان دهنده آسیب به اشتعال است. پلیس شارلوت-مکلنبورگ به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اصل مقاله را در Insider بخوانید





منبع

از زمانی که بستمن داستان خود را در TikTok به اشتراک گذاشت، شانون گفت که او با تماس‌ها بمباران شده است، اگرچه او ماشین‌های دیگری با آسیب‌های مشابه بستمن در یدک‌کش خود ندارد.

همانطور که کاترین تانگالاکیس-لیپرت از Insider قبلاً گزارش داده بود، مردم ویدیوهایی را به صورت آنلاین ارسال می کنند که در آن فیلم های آموزشی نشان می دهد که مراحل نحوه سرقت یک ماشین – به ویژه کیا و هیوندای – را با استفاده از سیم شارژ USB پس از آسیب رساندن به احتراق به اشتراک می گذارد.

او می‌گوید: «پسر تعمیر و نگهداری به راننده یدک‌کش گفت که چهار مرد از درهای من آویزان شده‌اند، انگار که یک باشگاه ورزشی جنگلی است، و وقتی او به ماشین نزدیک شد، همه آنها فرار کردند. احتراق از هم جدا شده بود و ماشین دو لاستیک شکسته داشت.

بستمن حوالی ساعت 10:30 شب در حال ترک مجتمع آپارتمانی خود برای رفتن به محل کار بود که متوجه گم شدن ماشینش شد.

کیا و هیوندای در بیانیه‌ای به USA TODAY به این حادثه واکنش نشان دادند و بر نگرانی خود در مورد سرقت‌های اخیر تاکید کردند و افزودند که خودروهای آنها از استانداردهای ایمنی خودروهای موتوری فدرال پیروی می‌کنند یا از آن فراتر می‌روند.

بستمن داستان خود را در TikTok به اشتراک گذاشت تا آگاهی را افزایش دهد

برای ریچل بستمن 24 ساله، ماشین او شروع جدید او بود.

او بعداً از “چالش کیا” مطلع شد که در رسانه های اجتماعی، به ویژه در تیک توک، در فضای مجازی پخش شد.

تصویری استوک از ماشین ها در یک پارکینگ.

او گفت: «من برنامه‌های نقدی دریافت می‌کردم که تقریباً مرا تحت تأثیر قرار می‌دهد. “برای اینکه عشق را احساس کنم و حمایت غریبه هایی را ببینم که مهربانی به من بدهکار نیستند، و آنها کسانی نیستند که ماشین من را برده اند… من واقعاً سپاسگزارم.”

ریچل بستمن، که داستان خود را در تیک توک به اشتراک گذاشت، گفت که ماشین او روز دوشنبه گرفته شده است.

  • بستمن گفت که یک نگهبان امنیتی که برای مجتمع کار می کرد به او نزدیک شد و با یدک کش تماس گرفت تا ماشین او را پیدا کند. به او اطلاع دادند که ماشینش پس از اینکه در خروجی یک مجتمع آپارتمانی دیگر در چند بلوک محل زندگی او پیدا شد، یدک‌کش شد.

    پلیس محلی اخیرا به ساکنان در مورد افزایش سرقت خودرو هشدار داده است

    اینسایدر روز شنبه با Outlaw Towing تماس گرفت و مالک شانون، که از ذکر نام خانوادگی خود خودداری کرد، تأیید کرد که خودروی او را یدک می کشد که جرقه آن آسیب دیده بود و دو لاستیک پنچر شده بود.

    بستمن می‌گوید: «ذهنیت مردم که حتی پول‌هایی را که به سختی به دست آورده‌اند می‌گیرند و فقط آن را به زباله می‌برند، مضحک است. “برای اینکه بفهمم این یک روند است. صادقانه بگویم، آن را روی کیک گذاشت. برای من یک شکست واقعی بود.”

    “از آنجا که [Bestman] شانون به اینسایدر گفت: با پست TikTok، من مدام از مردم سراسر کشور و شارلوت تماس می‌گیرم و بررسی می‌کنم که آیا هیوندای یا کیا دارم زیرا خودروهای آنها دزدیده شده است یا خیر، و سپس مردم در مورد سایر خودروها نیز با من چک می‌کنند. من فقط به آنها دستور می دهم که با 311 تماس بگیرند زیرا وسایل نقلیه آنها را ندارم. اینطور نیست که من هر ماشین دزدیده شده را در شارلوت یدک بکشم.”

    بستمن گفت که او اکنون با قبض های متعدد برای تعمیر ماشین و پرداخت به شرکت یدک کش به دلیل این حادثه گیر کرده است، اما از کسانی که در این مدت به او کمک کرده اند سپاسگزار است.

    بستمن، ساکن شارلوت، کارولینای شمالی، اخیرا یک هیوندای النترا خریده است، ماشینی که به گفته خودش دوستش دارد. با این حال، وقتی متوجه شد که وسیله نقلیه او در روز دوشنبه در جای معمولی خود قرار ندارد، دنیای او وارونه شد.

    بستمن به Insider گفت: “من حدود سه دقیقه در حال انکار بودم.” “من از داخل پارکینگ عبور کردم، مثل “تقصیر من است. ماشینم را اشتباه جا انداختم.”

    تصویری استوک از ماشین ها در یک پارکینگ.آسوشیتدپرس

    • اوایل این هفته، بستمن تجربه خود را در یک ویدیوی احساسی در TikTok به اشتراک گذاشت که بیش از 11 میلیون بازدید به دست آورد.

      بستمن به Insider گفت: «اگر می‌توانم از این اتفاق برای دیگران جلوگیری کنم، این هدف است.» این تمام هدف ویدیو بود، و من واقعاً احساس خوبی دارم که این کار را انجام دادم یا اینکه آگاهی وجود دارد، واقعاً و مردم بسیار حمایت کرده اند.”

      سرقت خودرو در شهرهای سرتاسر شهرستان از جمله در شارلوت افزایش یافته است. در یک توییت ۲۵ جولای، اداره پلیس شارلوت-مکلنبورگ به اشتراک گذاشت که “تقریبا 200 خودرو در 2 هفته گذشته به سرقت رفته است.”

      سارقان ویدئوهایی را در مورد نحوه سرقت خودروهای کیا و هیوندای با استفاده از کابل USB منتشر کرده اند.

    یک زن کارولینای شمالی می گوید که ماشینش به دلیل “چالش کیا” به سرقت رفته است.