یک دستیار ترامپ قبل و بعد از احضار وزارت دادگستری ترامپ برای دریافت اسناد فوق محرمانه توسط دوربین امنیتی در حال حرکت جعبه‌ها از انباری مار-آ-لاگو ضبط شد: NYT

دسیسه ها در مورد آنچه در انبار نگهداری می شد و اینکه آیا قبل از جستجوی وزارت دادگستری در اموال ترامپ چیزی از آن برداشته شده است، چرخیده است. مقاله تایمز ساعاتی پس از آن منتشر شد که واشنگتن پست گزارش داد که خود ترامپ صراحتاً به کارمندان دستور داده است که جعبه‌های اسناد کاخ سفید را از اتاق انبار منتقل کنند. این جعبه ها پس از دریافت احضاریه وزارت دادگستری در ماه مه توسط مشاوران ترامپ، از محل ذخیره سازی به اقامتگاه شخصی رئیس جمهور سابق منتقل شدند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، یکی از دستیاران ترامپ در دوربین امنیتی در حال حرکت جعبه ها از یک انباری در مار-آ-لاگو دستگیر شد. تایمز فیلم امنیتی را مشاهده نکرد و اینسایدر به طور مستقل قادر به تأیید محتوای آن نبود.

بودویچ و وودوارد جونیور بلافاصله به درخواست های Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

پس از حمله، اف‌بی‌آی 11000 سند را از مار-آ-لاگو، از جمله برخی از آنها که علامت «طبقه‌بندی شده» داشتند، جمع‌آوری کرد. بازرسان اسنادی را در داخل یک کمد در دفتر ترامپ و یک انبار در زیرزمین ملک پیدا کردند. برخی از اسنادی که FBI پیدا کرد آنقدر حساس بودند که بازرسان برای مشاهده آنها نیاز به تأیید بیشتر داشتند. واشنگتن پست گزارش داد، در میان اسناد بازیابی شده، اطلاعات طبقه بندی شده در مورد دفاع هسته ای یک کشور خارجی وجود دارد.

ناوتا قبل و بعد از اینکه وزارت دادگستری خواستار بازگرداندن فایل‌های محرمانه در ماه مه شد، در حال حرکت جعبه‌ها بود.

ترامپ، مار-آ-لاگو

وزارت دادگستری در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ سه قانون فدرال – از جمله قانون جاسوسی – را با نگهداری پرونده ها در محل اقامت خود در فلوریدا نقض کرده است یا خیر. وزارت دادگستری در یک پرونده قضایی در ماه اوت گفت که شواهدی در اختیار دارد که «احتمالاً اسناد دولتی پنهان شده و از انباری در Mar-a-Lago حذف شده است و احتمالاً تلاش‌هایی برای ممانعت از تحقیقات دولت انجام شده است».

نیویورک تایمز گزارش داد که این حوادث در فیلم های امنیتی ثبت شده است.

  • به گفته یکی از منابع روزنامه تایمز، اف‌بی‌آی همچنین چندین بار قبل از حمله به مار-آلاگو در 8 آگوست با نائوتا مصاحبه کرد.

    تایمز با سه نفر آشنا به این موضوع گفت‌وگو کرد و گفتند والت نائوتا، کارمند قدیمی ترامپ، در فیلم‌های امنیتی مار-آ-لاگو در حال حرکت جعبه‌ها از یک انباری که بعداً توسط FBI بازرسی شد، دیده شد. به گفته منابع NYT، این اتفاق هم قبل و هم پس از صدور احضاریه ای از سوی وزارت دادگستری در ماه مه رخ داد که به ترامپ دستور داد اسناد طبقه بندی شده را تحویل دهد.

    وکیل نائوتا، استنلی وودوارد جونیور، از اظهار نظر در مورد گزارش تایمز خودداری کرد. تیلور بودویچ، سخنگوی ترامپ در دفتر مطبوعاتی پس از ریاست جمهوری وی، به تایمز گفت که دولت بایدن “با رسانه ها از طریق افشای هدفمند در یک اقدام آشکار و غیرقانونی ارعاب و دستکاری تبانی کرده است.”

    والت نائوتا، دستیار قدیمی ترامپ، در حال حرکت جعبه‌ها از انباری که اف‌بی‌آی جستجو کرده بود، دیده شد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    دونالد ترامپ در مارآ لاگو.NICHOLAS KAMM/AFP از طریق Getty Images