یک دادستان سابق فدرال می گوید دونالد ترامپ ممکن است با حمله مسلحانه به ساختمان کنگره مرتکب “خیانت” شده باشد.

او گفت که اقدام ترامپ در 6 ژانویه سال گذشته، کنگره را مجبور کرد که “انتقال مسالمت آمیز قدرت ریاست جمهوری را متوقف کند.”

شورش کنگره پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند. اعضای پسران مغرور که توسط مرکز حقوقی فقر جنوب به عنوان گروه نفرت‌انگیز طبقه‌بندی شده‌اند نیز حضور داشتند.

او گفت: «بیایید آن جنایت کوچک را که در واقع ممکن است به خیانت تبدیل شود، فراموش نکنیم.

اما دیگران به دخالت خود می بالیدند و شناسایی و بعداً طرح اتهام علیه آنها برای اف بی آی آسان تر می شد. به گفته پایگاه اینسایدر، تاکنون حداقل 895 نفر در ارتباط با این قیام متهم شده اند.

کیرشنر که در مصاحبه ای با ام اس ان بی سی صحبت می کرد، در روزنامه نیوزویک گفت که ترامپ «حمله مسلحانه به ساختمان کنگره را برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت ریاست جمهوری آغاز کرد».

علاوه بر اتهام خیانت احتمالی که کرشنر پیش‌بینی می‌کند، ترامپ ممکن است با اتهامات متعدد دیگری نیز برای اقداماتی جدا از شورش کنگره روبرو شود – از جمله احتمال محکوم شدن به دلیل نقض قانون جاسوسی، که با 10 سال زندان همراه است. یک تحلیلگر حقوقی

گلن کرشنر، دادستان سابق، گفت که اتهام خیانت می تواند ناشی از نقش او در شورش کنگره باشد.

  • اگر بازرسان تشخیص دهند ترامپ با آوردن جعبه‌هایی حاوی اسناد طبقه‌بندی‌شده با خود به خانه، پس از تخلیه کاخ سفید به استراحتگاه مار-آ-لاگو، مرتکب اشتباه شده است، ممکن است محکومیت نقض قانون جاسوسی به طور بالقوه لغو شود. Sonam Sheth از Insider گزارش داد که اسناد دادگاه بدون مهر و موم نشان می دهد که برخی از جعبه ها به طور مشخص به عنوان “فوق محرمانه” علامت گذاری شده اند.

    دونالد ترامپ

    یک دادستان سابق فدرال گفت که فکر می کند دونالد ترامپ احتمالاً با اتهامات خیانت روبرو خواهد شد.

  • رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در CPAC در 6 اوت 2022 در دالاس، تگزاس سخنرانی می کند.براندون بل/گتی ایماژ

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    سازمان‌دهندگان از اصرارهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق برای اعتراض به نتایج انتخابات 2020 با او، علی‌رغم پیروزی جو بایدن در انتخابات، جسور شدند. در حالی که اعضای کنگره در داخل ساختمان کنگره برای تأیید نتایج و تأیید پیروزی بایدن در انتخابات جلسه داشتند، حامیان ترامپ یک کودتا را سازماندهی کردند و به ساختمان کنگره یورش بردند.

    گلن کرشنر، دادستان سابق فدرال، معتقد است که ممکن است دونالد ترامپ به خیانت متهم شود.

    پس از شورش، شورشیان تلاش کردند تا عکس‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی را که مشارکت آن‌ها در شورش کنگره را ثابت می‌کرد، پاک کنند. برخی تلفن‌های همراه خود را شکستند، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را پاک کردند و سعی کردند دیسک‌های سختی را که ممکن است حاوی عکس‌ها و سایر شواهد دال بر دخالت آنها باشد پاک کنند.

    قانون جاسوسی قانونی است که اساساً هر کسی را از به اشتراک گذاشتن یا انتشار اطلاعاتی که به طور بالقوه می تواند به ایالات متحده آسیب یا زیان برساند، منع می کند.