یک تنه، یک بازوی خالکوبی شده، «فقط قطعات:» پلیس ها عکس های گرافیکی از محل سقوط کوبی برایانت گرفتند و به اشتراک گذاشتند. سپس پوشش فرا رسید.

وکلای قربانیان اداره کلانتری را به حذف مدارک متهم کرده اند.

کلانتر بینش جدیدی در مورد جزئیات این دستور ارائه کرد و گفت که به نمایندگان گفته است در ازای عدم اقدام انضباطی، عکس‌ها و جزئیات مربوط به ارسال آن‌ها را ارائه کنند.

وکلای شاکی این هفته شهادت دادند که نشان می‌دهد تلاش‌های وزارتخانه برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی حتی فراتر از آنچه قبلاً گزارش شده بود، پیش رفته است.

رحمانی معتقد است تصور اینکه همسر سابق NBA می تواند میخ تابوت حرفه ای ویلانووا باشد، غیرممکن نیست، به خصوص اگر شهرستان در نهایت با یک قضاوت گسترده در این پرونده برخورد کند.

کوبی برایانت جیانا جیجی برایانت

هفته اول محاکمه بین ونسا برایانت و لس آنجلس در روز جمعه به پایان رسید.

  • بازرسان روی صحنه سقوط هلیکوپتری که کوبی برایانت، بسکتبالیست سابق NBA و دختر نوجوانش و هفت نفر دیگر در کالاباساس، کالیفرنیا، در 27 ژانویه 2020 کشته شدند، کار می کنند.(AP Photo/Mark J. Terrill, File)

  • تلاش یک بخش برای مهار جنجال

    وکلای شاکیان به تلاش معاونان کلانتر لس آنجلس برای مخفی کردن عکس های محل سقوط هواپیما پایان دادند.

  • اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    رحمانی گفت: «این قضیه بدیهی است مهم است. اما پیامدهای سیاسی و حقوقی برای کلانتر بالاتر و فراتر از این پرونده وجود خواهد داشت.

    اولین شکایت رئیس LASD، کلانتر الکس ویلانووا، را بر آن داشت تا دستور حذف گسترده ای را صادر کند تا “نگذارید عکس ها روشن شوند” و واکنش بخش عمیقاً واکنشی را آغاز کرد که وکلای شاکی را وادار کرد که آژانس را متهم به یک سرپوش گذاشتن.

    رحمانی درباره هفته اول محاکمه گفت: «بزرگترین نکته مهم این است که اداره کلانتری لس آنجلس کانتی چقدر مبهم است».

    یک پزشکی قانونی شهرستان در اوایل دادگاه قتل عام مطلق صحنه را توصیف کرد و به هیئت منصفه دیدی از تصاویر هولناکی را ارائه داد که احتمالاً توسط اولین پاسخ دهندگانی که عکس‌های نامناسبی گرفتند – برخی از آنها از جمله بقایای انسان – که پس از سقوط به چندین نفر می‌رسید. ، در نهایت باعث تلاش گسترده آژانس برای مهار آنها می شود.

    حشمل افزود: “مشکلی است که این تصاویر در رسانه ها یا اینترنت وجود ندارد و خانواده ها هرگز آنها را ندیده اند. یک معاینه پزشکی قانونی بی طرف تایید کرد که هیچ عکسی حاوی بقایای قربانیان وجود ندارد.” “شهرستان مسئولیتی در قبال تصمیم شاکیان مبنی بر انتشار جزئیات گرافیکی جراحات مرگباری که عزیزانشان متحمل شده اند در این محاکمه نیست – دقیقاً اطلاعاتی که شهرستان طی دو سال و نیم گذشته برای محرمانه نگه داشتن خستگی ناپذیر تلاش کرده است.”

    محل سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت

    تایمز در سال 2018 برای اولین بار وجود “باندهای معاونت” را گزارش کرد که در داخل این وزارتخانه فعالیت می کردند، اگرچه طبق گزارش ها، گروه های مخفی برای دهه ها موضوع آژانس بوده اند. افشاگری‌های بعدی در مورد تعداد زیرگروه‌ها، بخش را درگیر جنجال نگه داشت.

    ویلانووا با مخالفت با مصاحبه‌های قبلی مارس 2020، جایی که گفت که فقط دفتر پزشکی قانونی و NTSB باید عکس می‌گرفتند، ویلانووا این هفته شهادت داد که اطلاعاتی را که از آن زمان در مورد آتش‌سوزی برس و تهدید به “لغزی ظاهری” در محل سقوط به دست آورده است. به این معنی بود که برخی از کارکنان او با گرفتن عکس در صحنه سقوط، برای “حفظ صحنه” برای بازرسان فدرال، کار درستی انجام دادند.

    ونسا برایانت

    یک کارشناس حقوقی به Insider گفت که این شهادت می تواند برای بخش دردسر ایجاد کند.

    کوبی برایانت با دخترش جیانا در بازی همه ستاره WNBA در مرکز رویدادهای خلیج ماندالی در لاس وگاس در جولای 2019.استفان آر. سیلوانی- USA TODAY از طریق رویترز

    • ونسا برایانت از شهرستان و سایر متهمان به دلیل ادعاهایی که معاونان کلانتر لس آنجلس و کاپیتان های آتش نشانی شهرستان لس آنجلس عکس های گرافیکی از سقوط هلیکوپتر در ژانویه 2020 گرفته اند و به اشتراک گذاشته اند، شکایت کرده است که منجر به کشته شدن 9 نفر از جمله ستاره NBA، کوبی برایانت و دخترش جیانا شد.

      یک وکیل این شهرستان در بیانیه‌ای به اینسایدر، تحلیل رحمانی از محاکمه تاکنون را تکذیب کرد.

      رحمانی گفت که بحران‌های مرکب می‌تواند برای ویلانووا، که پیش از انتخابات نوامبر آینده درگیر یک “مبارزه بزرگ” برای حرفه سیاسی خود است، دردسر ایجاد کند.

      رحمانی گفت که اداره کلانتری که صلاحیت پلیس را در مناطق کوچکتر، روستایی تر و اغلب فقیرتر از اداره پلیس لس آنجلس دارد، نظارت بسیار کمتری نسبت به آژانس در سطح شهر دارد. او افزود که در نتیجه، افرادی که تحت تأثیر پلیس LASD قرار گرفته اند، اغلب ابزاری برای طرح دعوای قضایی گسترده علیه این سازمان قدرتمند ندارند.

      یک کارشناس فناوری که توسط وکلای برایانت استخدام شده بود، روز چهارشنبه به دادگاه گفت که تجزیه و تحلیل سپتامبر 2021 نشان داد که نمایندگان هنگام حذف عکس‌های محل سقوط، «سیاست‌های اساسی پزشکی قانونی را نقض کردند». 9 تلفن از یازده تلفنی که توسط کارکنان LASD برای تجزیه و تحلیل تحویل داده شد، از زمان خرابی ژانویه 2020 جدید بودند، و تلفن دیگر – تلفنی که برای نمایش عکس‌های محل خرابی در نوار استفاده می‌شد – به تنظیمات کارخانه بازنشانی شد و هرگونه تلاش برای استفاده از ابرداده را نشان داد. پیگیری انتشار عکس ها غیرممکن است.

      وکلای شاکی تاکنون تلاش‌های گسترده‌ای را که LASD برای مخفی نگه‌داشتن عکس‌ها پس از تصادف انجام داده است، از جمله صدور حکم حذف در سراسر بخش انجام داده‌اند.

      در همین حال، یک یو‌اس‌بی حاوی فیلم‌های نظارتی از حادثه در بار، نزدیک به یک ماه بدون بررسی رسمی روی میز والدز نشست. والدز شهادت داد تا اینکه دو روز پس از انتشار مقاله بمب‌گذاری شده در LA Times، این وزارتخانه تحقیقات داخلی خود را در مورد گسترش آن آغاز کرد.

      ونسا برایانت این هفته شهادت داد که پس از اطلاع از عکس‌ها، احساس کرد دو انتخاب دارد: «سعی کنم زندگی‌ام را بکنم یا به آن پایان دهم». شهادت برایانت که کاملاً سیاه پوش بود و اغلب اشک می ریخت، انکارناپذیر بود.

      او افزود که چنین اقداماتی می‌تواند به عواقبی منجر شود، از جمله صدور دستورالعمل‌های نامطلوب هیئت منصفه توسط قاضی یا حتی تعقیب مدنی یا کیفری نمایندگان – هرچند رحمانی گفت که چنین واکنش شدیدی در این مورد بعید است.

      سپس، حدود یک سال پس از سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت، پس از اینکه مقامات کلانتر تلاش کردند حادثه ای را که در آن معاون برای چند دقیقه روی سر یک زندانی دستبند بسته زانو زده بود، ساکت نگه دارند، آژانس بار دیگر در حال دفاع بود. معاون مورد بحث همچنین در رسوایی کوبه به اتهام گرفتن و اشتراک گذاری عکس از محل سقوط هواپیما دست داشت.

      یک شهروند خصوصی تنها چند روز پس از تصادف شکایتی را به آژانس ارائه کرد، زیرا گفت که شاهد بوده است که یکی از کارآموزان معاون LASD در حال نشان دادن عکس‌های بقایای قربانیان به یک متصدی بار هنگام حضور در یک بار نوروالک بوده است.

      ویلانووا آخرین شاهد بود که در این هفته موضع گرفت. به عنوان شاهد اول شهرستان، او به طور کامل از دستور حذف دفاع کرد و گفت: «هرچه بیشتر تأخیر می‌کردیم، جهانی بود که بی‌نهایت در حال گسترش بود».

      هنگامی که یک خبرنگار لس آنجلس تایمز یک ماه پس از سقوط شروع به تحقیق در مورد شکایت و پاک کردن آن کرد، بخش وانمود به نادانی کرد. والدز در اوایل این هفته شهادت داد، رئیس خورخه والدز، که در آن زمان کاپیتان روابط رسانه‌ای بود، در کنار ویلانووا به روزنامه دروغ گفت و هرگونه اطلاع از شکایت یا حکم حذف را انکار کرد.

      “این واقعیت که شما کلانتری دارید که ظاهراً مانند جنایتکاران عمل می کند و جنایات را پنهان می کند، این یک مشکل بزرگ است.”

      هفت روز قبل در دادگاه لس آنجلس به طور قابل توجهی عاری از احساسات شدید بود زیرا درب گردان معاونان کلانتر لس آنجلس و کاپیتان های آتش نشانی در جایگاه ایستادند و در مورد مشارکت آنها در پخش تصاویر وحشتناک از محل سقوط در سراسر شهرستان شهادت دادند.

      اما ونسا برایانت این کار را کرد.

      رحمانی گفت، اگر به خاطر کار خبرنگاران بی باک و گستاخی برخی از معاونان نبود، تلاش های آژانس حتی ممکن است موفقیت آمیز باشد.

      ویلانووا گفت: «مقابله با یک بحران مهم‌تر از سیاست‌ها است.» وی صحنه تصادف اولیه را «بی‌آرام» توصیف کرد و طرفداران و رسانه‌ها به دره فرود آمدند. هیچ کتاب بازی برای چنین موقعیتی وجود نداشت.»

      “برعکس، شهادت در این محاکمه بارها نشان داده است که پرسنل اورژانس شهرستان قهرمانانه به سقوط هلیکوپتر ژانویه 2020 واکنش نشان دادند و از آن زمان تاکنون، شهرستان با موفقیت از انتشار علنی عکس های سایت خود از این حادثه جلوگیری کرده است.” میرا هاشمال، شریک شرکت حقوقی Miller Barondess و مشاور خارجی شهرستان لس آنجلس در پرونده ونسا برایانت، گفت.

      رحمانی گفت: در حالی که مشخص نیست دقیقا چه زمانی گوشی‌های LASD جدید خریداری شده یا پس از سقوط مجدداً تنظیم شده‌اند، اگر نمایندگان پس از مشخص شدن قریب‌الوقوع بودن دعوای قضایی، مدارک کلیدی را از بین ببرند یا در حفظ آن کوتاهی کنند، «جعل مدارک» تلقی می‌شود.

      این آژانس در سال‌های اخیر با رگباری از مطبوعات منفی که ناشی از انبوهی از اتهامات سوء رفتار است، مبارزه کرده است.

      ونسا برایانت، مرکز، بیوه کوبی برایانت، یک دادگاه فدرال در لس آنجلس، چهارشنبه، 10 اوت 2022 را ترک می کند.(AP Photo/ Jae C. Hong)

      رسوایی پس از رسوایی در LASD درگیر

      داستان نمایندگان بارها از آنچه در تحقیقات داخلی گفته‌اند به گفته‌هایشان در سپرده‌ها و در جایگاه در هفته گذشته تغییر کرده است. نمایندگان همچنین ادعا کرده اند که حافظه ناموفق در حین حضور در جایگاه.

      پزشکی قانونی هفته گذشته شهادت داد در میان لاشه ها سیل بقایای از جمله یک تنه تکه تکه شده بود. او گفت که اکثر قربانیان باید از نظر علمی شناسایی می شدند زیرا زخم های آنها بسیار شدید بود. کوبی برایانت تا حدی با رنگ پوست و خالکوبی های روی بازویش شناخته شد. متصدی بار که بعداً عکس‌ها را دید گفت: «فقط قطعاتی وجود داشت».

      روز هشتم محاکمه ونسا برایانت در برابر لس آنجلس کانتی روز جمعه به تب و تاب هیجانی رسید، زیرا بیوه NBA برای ارائه شهادت دلخراش در مورد از دست دادن همسر و دختر 13 ساله اش در جایگاه ایستاد.

      در حالی که معاونان و کاپیتان‌های دخیل در انتشار عکس‌ها در هفته گذشته یکی یکی در جایگاه قرار گرفتند، دلایل بی‌شماری برای اینکه چرا عکس‌های گرافیکی گرفتند، ارائه کردند و سپس عکس‌های گرافیکی را به اشتراک گذاشتند: کنجکاوی بر آنها چیره شد. آنها معتقد بودند که این بخشی از کار آنهاست. یا همان طور که دو نماینده پشت سر هم شهادت دادند، راهی برای «کاهش استرس» بود.

      نعما رحمانی، دادستان فدرال سابق و رئیس وکلای محاکمه ساحل غربی، این هفته به اینسایدر گفت، اما بعید است که بدترین عواقب ناشی از محاکمه متوجه نمایندگان فردی شود. او بیان کرد که مشکل واقعی بر سر آژانسی است که از قبل رسوایی زده است و در قلب این پرونده قرار دارد.

      کمتر از یک ماه بعد، زنی که اعضای خانواده خود را در تصادف از دست داد، پس از مشاهده گروهی از کاپیتان های آتش نشانی لس آنجلس و شرکای آنها در حالی که در مراسم اهدای جوایز به عکس هایی از تصادف نگاه می کردند، شکایتی را به آتش نشانی شهرستان ارائه کرد.

      ونسا برایانت

    تیم حقوقی برایانت نامه ای را در 2 مارس 2020 ارسال کرد و به شهرستان از دعوای قضایی اطلاع داد و خواستار حفظ هرگونه مدرک شد. رحمانی گفت که به عنوان یک سازمان مجری قانون، بخش کلانتری تقریباً مطمئناً می دانسته یا توسط وکیل قانونی به آنها اطلاع داده شده است که باید مدارک موجود در پرونده را حفظ کنند.