یک ایگوانای وحشی در کاستاریکا یک دختر بچه را در حالی که قصد داشت تکه کیک او را بدزدد گاز گرفت. اکنون، پزشکان می گویند که او به یک عفونت باکتریایی نادر مبتلا شده است.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

سی ان ان گزارش داد که یک ارائه علمی در مورد پرونده این دختر 3 ساله ناشناس در کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی اروپا در ماه جاری ارائه خواهد شد.

پنج ماه بعد، یک کیست عجیب در محل گزیده شدن دختر شروع به رشد کرد.

  • والدین او متوجه شدند که نیش سطحی است، اما همچنان او را به یک کلینیک محلی بردند که زخم را ضد عفونی کرد و به او آنتی بیوتیک داد. زخم بهبود یافت، اما پنج ماه بعد متوجه برآمدگی در همان نقطه شدند.

    به گزارش گاردین، در حالی که دختر گفت این برجستگی آسیبی ندیده است، به اندازه یک سکه بزرگ شده است و رنگ آن قرمز مایل به آبی است. خانواده کودک را نزد دکتر بردند.

    در یک حمله نادر، یک ایگوانا کودکی را برای کیک خود در کاستاریکا گاز گرفت.

  • سی ان ان گزارش داد که ایگواناها معمولاً بی ضرر و گیاهخوار هستند، اما به نظر می رسد این یکی به شیرینی جات علاقه دارد.

    او گفت: “ما چیزهای زیادی در مورد نیش حیوانات و باکتری ها، عفونت ها، مثلا دنبال کردن سگ ها یا گربه ها می دانیم، اما واقعا چیز زیادی برای مارمولک ها وجود ندارد، چه رسد به ایگوانا.” من فکر نمی کنم مردم باید بترسند، اما پزشکان باید از این احتمال آگاه باشند.

    او به گاردین گفت که تعجبی ندارد که این مدت طول کشید تا این دختر علائم را ایجاد کند، زیرا رشد باکتری بسیار کند است و دوره کمون طولانی دارد.

  • ایگوانا

    یک ایگوانا در حالی دیده می شود که کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا به تلاش های خود برای آزمایش و کنترل گونه های مهاجم در 13 مارس 2018 در میامی، فلوریدا ادامه می دهد.گتی ایماژ/جو رادل