یکی از نمایندگان سابق کنگره آمریکا، Buyer، متهم به تجارت داخلی قبل از ادغام مخابرات شد

نوشته لوک کوهن

در ماه آوریل، دادستان های فدرال در منهتن اتهامات کلاهبرداری و هتک حرمت علیه بیل هوانگ را در رابطه با فروپاشی Archegos Capital Management، شرکت سرمایه گذاری خصوصی که او تأسیس کرد، اعلام کردند.

دادستان ها گفتند که در سال بعد، Buyer ظاهراً 223,000 دلار در معاملات شرکت خدمات حرفه ای Navigant Consulting Inc پس از کسب اطلاعات غیرعمومی که به زودی توسط Guidehouse، شرکت مشاوره او خریداری خواهد شد، به دست آورد.

نیویورک (رویترز) – دادستان ها روز دوشنبه اعلام کردند، استفان باییر، نماینده سابق کنگره آمریکا، به خرید و فروش سهام شرکت مخابراتی اسپرینت قبل از ادغام با T-Mobile US Inc متهم شده است.

دادستان ها گفتند که او از اطلاعات غیرعمومی که از طریق مشاوره آموخته بود برای خرید 112675 سهم اسپرینت در چهار حساب کارگزاری قبل از اعلام ادغام در 29 آوریل استفاده کرد و حدود 126000 دلار سود به دست آورد.

(گزارش توسط لوک کوهن در نیویورک؛ ویرایش توسط مارک هاینریش و بیل برکروت)



منبع

انتظار می رفت دامیان ویلیامز، دادستان فدرال منهتن، در اواخر روز دوشنبه به اتهامات علیه Buyer و شش فرد دیگر در چهار پرونده تجارت داخلی غیرمرتبط رسیدگی کند.

بر اساس کیفرخواستی که دادستان فدرال در منهتن ارائه کرده بود، «باییر» یک جمهوری‌خواه که بین سال‌های 1993 تا 2011 نماینده ایندیانا در کنگره بود، پیش از ادغام در سال 2018 به عنوان مشاور T-Mobile کار می‌کرد.

ویلیامز، منصوب جو بایدن، رئیس جمهور، مبارزه با جرایم مالی را در دستور کار خود قرار داده است.

در ماه مه، دفتر ویلیامز به توافقی 6 میلیارد دلاری با Allianz SE آلمان بر سر سقوط صندوق های سرمایه گذاری اداره شده توسط بخش مدیریت دارایی این شرکت در ایالات متحده دست یافت.

خریدار با چهار فقره کلاهبرداری از اوراق بهادار بر سر معاملات ادعایی و اتهامات مدنی مرتبط از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مواجه است.

یک وکیل برای خریدار بلافاصله شناسایی نشد.