یکی از مقاماتی که به دروغ ادعا کرده بود چین آرا را با ترموستات تغییر داده است، به مقامات وزارت دادگستری گفت که ترامپ پس از صحبت در مورد باطل کردن نتایج انتخابات به او پیشنهاد دادستان کل را داد.

وکیل کلارک بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

واشنگتن پست روز سه شنبه در مورد تلاش های کلارک برای به دست آوردن نقش دادستان کل گزارش داد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • Source link

    کمیته 6 ژانویه سه شنبه جلسه علنی بعدی خود را به تعویق انداختکه قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود. هیئت مدیره دلیلی ارائه نکرد. انتظار می‌رفت جلسه بعدی بر تلاش‌های ترامپ برای نصب افراد وفادار در وزارت دادگستری در تلاش برای باطل کردن انتخابات 2020 متمرکز شود.

    از آنجایی که کمیته کنگره بررسی قیام 6 ژانویه اکنون بر نقش کلارک در تلاش های ترامپ برای ماندن در قدرت تمرکز می کند، شاهدان جزئیات جدیدی را در مورد جلسه 3 ژانویه 2021 در دفتر بیضی بین رئیس جمهور و مقامات ارشد وزارت دادگستری ارائه کردند. مقاماتی که طبق گزارش ها، کلارک آخرین پیشنهاد خود را برای سمت دادستان کل ارائه کرده است.

    جفری کلارک، یکی از مقامات سابق وزارت دادگستری، با ترامپ درباره لغو انتخابات 2020 در ژانویه 2021 صحبت کرد.

  • به گزارش پست، کلارک وقتی به روزن گفت که اگر نظرش در مورد ارسال نامه جورجیا تغییر کند، می‌تواند شغل خود را به عنوان دادستان کل حفظ کند، شعله‌ها را بیشتر کرد. روزن نپذیرفت.

    چند روز بعد، کلارک پیش‌نویس نامه‌ای را به روزن و ریچارد دونوگیو – به ترتیب سرپرست دادستان کل و سرپرست معاون دادستان کل – فرستاد و خواستار ارسال آن به مقامات جورجیا شد. در این نامه از مقامات ایالتی خواسته شده است که درباره پیروزی اندک بایدن در ایالت تحقیق کنند و به طور بالقوه معکوس شوند.

    سپس، در 3 ژانویه 2021، کلارک به روزن گفت که ترامپ تصمیم گرفته است به او شغل دادستان کل را پیشنهاد دهد و او تصمیم گرفته است که بپذیرد. این گفتگو باعث شد روزن با ترامپ تماس بگیرد و درخواست ملاقات کند.

    پس از شکست ترامپ در نوامبر 2020، کلارک به متحدی سرسخت در تلاش رئیس جمهور فعلی برای باطل کردن نتایج انتخابات از طریق انتشار ادعاهای غیرقابل اثبات تقلب تبدیل شد، حتی در حالی که وزارت دادگستری دروغ های ترامپ را رد کرد.

    به گزارش پست، ترامپ در طول این دیدار بارها از روزن و دونوهو به دلیل عدم پیگیری اتهامات تقلب در رأی دهندگان انتقاد کرد. رئیس جمهور همچنین بارها ایده جایگزینی روزن با کلارک را در نظر گرفت. اما زمانی که مقامات وزارت دادگستری در اتاق به ترامپ گفتند که جایگزینی روزن با کلارک منجر به استعفای دسته جمعی در این وزارتخانه خواهد شد، طبق این رسانه، ترامپ در نهایت پیشنهاد خود به کلارک را لغو کرد.

    کلارک در ایمیلی به مافوق خود به روزن و دونوگو گفت که فکر می کند نامه باید «در اسرع وقت» ارسال شود. بر اساس شهادت مقامات سابق وزارت دادگستری و ایمیل های بررسی شده توسط پست، دونوگهو و روزن به شدت تلاش های کلارک را رد کرده اند.

    در میان پیامدهای آشفته پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020، جفری کلارک – یکی از مقامات وزارت دادگستری که توسط ترامپ منصوب شده بود و در آن زمان بر بخش غیرنظامی این وزارتخانه نظارت می کرد – از رابطه خود با رئیس جمهور که به زودی برکنار می شود برای ساختن بازی برای بالاترین استفاده کرد. کشور بر اساس گزارش واشنگتن پست، موقعیت مجری قانون و به لطف تلاش های ناامیدانه فزاینده ترامپ برای حفظ قدرت، تقریباً آن را فشرده کرد.

    جفری کلارک روی سکوی DOJ ایستاده است.

    اما طبق گزارش پست، کلارک حتی زودتر شروع به ایجاد مقدمات کرد. این رسانه گزارش داد که کلارک اندکی قبل از کریسمس 2020 با ترامپ در دفتر بیضی ملاقات کرد. به گفته این روزنامه، این ملاقات خصوصی خشم روزن را برانگیخت و کلارک در پاسخ با “تا حدودی” عذرخواهی کرد و قول داد که دیگر این کار را انجام ندهد.

    جفری کلارک در حالی که در کنار معاون دادستان کل، جفری ای. روزن، در یک کنفرانس مطبوعاتی در وزارت دادگستری واشنگتن، 21 اکتبر 2020 ایستاده است، صحبت می کند.یوری گریپاس/پول از طریق AP، فایل

    • به گزارش این رسانه، مدت کوتاهی پس از آن، روزن متوجه شد که کلارک دوباره با ترامپ به صورت خصوصی ملاقات کرده و به مافوق خود اطلاعی نداده است. در آن زمان بود که ظاهراً کلارک به روزن گفت که ترامپ از او خواسته است تا به عنوان دادستان کل فکر کند و بار دیگر خشم روزن را برانگیخت.

      هنگامی که بیل بار، دادستان کل در اوایل دسامبر 2020 از سمت خود استعفا داد، جفری روزن این سمت را بر عهده گرفت. گزارش‌های قبلی نیویورک تایمز ادعا می‌کرد که کلارک و ترامپ تلاش می‌کردند تا روزن را با کلارک جایگزین کنند، که پیشنهاد تحقیق درباره اتهامات بی‌اساس تقلب در رای‌دهندگان را داد – از جمله ادعای عجیب کلارک مبنی بر اینکه چین از ترموستات برای تغییر برگه‌های رای در طول انتخابات استفاده کرده است. تلاش برای لغو نتایج انتخابات

      بعداً در همان روز، کلارک، روزن، دونوهو و دیگر مقامات وزارت دادگستری و کاخ سفید برای ملاقات با رئیس جمهور در دفتر بیضی گرد آمدند. دونوهو در مقابل مجلس شهادت داد که وقتی کلارک وارد اتاق شد، به ترامپ گفته بود که اگر به عنوان دادستان کل معرفی شود، تقلب گسترده رای دهندگان را بررسی و کشف خواهد کرد.

      طبق گزارش‌ها، کلارک به ترامپ گفته است که اگر اول وارد شود، درباره تقلب در رأی‌دهی تحقیق خواهد کرد.