یکی از شهرهای کارولینای شمالی یک مدیر شهر سیاه را استخدام کرد. سپس تمام نیروی پلیس آن استعفا دادند.


استعفای دسته جمعی رئیس پلیس کنلی، چهار افسر تمام وقت و دو کارمند شهر که همگی سفیدپوست هستند در 20 ژوئیه کمتر از دو ماه پس از استخدام یک مدیر جدید شهر که سیاه پوست است، رخ داد.

استعفای دسته جمعی رئیس پلیس کنلی، چهار افسر تمام وقت و دو کارمند شهر که همگی سفیدپوست هستند در 20 ژوئیه کمتر از دو ماه پس از استخدام یک مدیر جدید شهر که سیاه پوست است، رخ داد. (تصویر عکس: یاهو نیوز؛ عکس ها: اداره پلیس کنلی، گتی ایماژ)

کمتر از یک هفته پس از اعلام استعفای کل اداره پلیس در Kenly، NC با استناد به محیط کاری “سمی” و “خصمانه”، مقامات منتخب این شهر با حدود 2000 نفر ساکن در مورد طرحی برای اجرای قانون به جلو سکوت کردند. . استعفای دسته جمعی رئیس پلیس این اداره، چهار افسر تمام وقت و دو کارمند شهر که همگی سفیدپوست هستند در 20 ژوئیه، کمتر از دو ماه پس از استخدام یک مدیر جدید شهر که سیاه پوست است، رخ داد و بسیاری از منتقدان را زیر سوال بردند که آیا نژاد در هسته اصلی سقوط ناگهانی این بخش بود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی شهر، جاستین جونز که به مدت 16 سال در دولت های محلی در مینه سوتا، ویرجینیا، کارولینای جنوبی و کارولینای شمالی کار کرده است، پس از “جستجوی سراسری” 30 نامزد به عنوان مدیر شهر انتخاب شد. او کار را در 2 ژوئن آغاز کرد.

کنلی 36 درصد سیاه پوست، 20 درصد اسپانیایی تبار و 36 درصد سفیدپوست غیر اسپانیایی است.

مدیر شهر کنلی جاستین جونز.

مدیر شهر کنلی جاستین جونز. (شهر کنلی)

جاش گیبسون، رئیس پلیس، در نامه ای استعفای خطاب به جونز، گفت که از پیشرفت بخشش در سه سال گذشته خرسند بوده است، اما محیط کاری «خصمانه» که جونز ایجاد کرد، ادامه پیشرفت را غیرممکن کرد. گیبسون، کهنه سرباز 21 ساله پلیس، جزئیات ادعایی را توضیح نداد و به نگرانی های حقوقی اشاره کرد، اما افزود که در صورت اخراج جونز، به فکر بازگشت به کار خواهد بود.

او این اظهارات را در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تکرار کرد.

گیبسون چهارشنبه گذشته در فیس بوک نوشت: “من اخطار دو هفته ای خود را به همراه کل اداره پلیس ارسال کردم.” مدیر جدید محیطی را ایجاد کرده است که من احساس نمی‌کنم بتوانیم وظایف و خدمات خود را به جامعه انجام دهیم.»

در نامه‌های استعفای دیگر که توسط WRAL به دست آمده است، این دو کارمند شهر و سایر افسران به شرایط کاری «سمی»، «خصمانه» و استرس‌زا اشاره کردند.

هیچ یک از کارمندان بخش در مورد شرایط کاری ادعایی توضیح ندادند.

در سمت جدید جونز، نقش ها و مسئولیت های یک مدیر شهر بسیار گسترده است، از جمله نظارت بر عملیات روزانه دولت محلی. یک مدیر شهر اغلب امور داخلی را مدیریت می کند و بودجه شهر را که شامل بودجه پلیس می شود برای تصویب شورای شهر برنامه ریزی می کند. یک مدیر شهر و شهردار وظایف مشابهی دارند، اما یک شهردار انتخاب می شود، در حالی که یک مدیر شهر منصوب می شود.

گیبسون به کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از چالش‌هایی اشاره کرد که در نهایت به استعفای او منجر شد. اداره پلیس باید هشت افسر تمام وقت داشته باشد، اما در چند ماه گذشته تنها با پنج افسر کار می کرد. سه افسر پاره وقت هم هستند.

اما منتقدان معتقدند این مسائل فراتر از چالش های پرسنلی است.

«آنها نمی خواهند توسط هیچ کس سیاه پوست هدایت شوند. این کنلی است.» سینتیا کربی، یکی از ساکنان قدیمی کنلی، که او نیز سیاه پوست است، اواخر هفته گذشته به News & Observer گفت. آنها همیشه سیاه پوستان را آزار می دهند. نژادی است.»

یک خودروی پلیس کنلی

یک خودروی پلیس کنلی (فیس بوک/جاش گیبسون)

یکی از سوالات من این است که بین ماه مه و جولای چه اتفاقی افتاده است؟ دنیس بنت، یکی از ساکنان کنلی، به روزنامه محلی گفت: زمانی که شما یک رئیس جدید پیدا کنید، زمان می برد. ما فقط می خواهیم مطمئن شویم که این روند منصفانه است و این اولتیماتوم او علیه او به عنوان رئیس پلیس روند خوبی نیست.»

روز جمعه، شورای شهر کنلی، تنها دو روز پس از اعلام استعفای اعضای این بخش، جلسه ای غیرعلنی برگزار کرد تا تغییرات سریع را درک کنند، اما بدون تصمیم گیری در مورد چگونگی حرکت به جلو، ظاهر شد.

شهردار کنلی، هربرت لوئیس “تویی” هالز دوم، درخواست های متعددی را برای اظهار نظر از یاهو نیوز برنگرداند. چهار عضو شورای شهر که یاهو نیوز سعی کرد با آنها تماس بگیرد نیز این کار را نکرد.

حامیان اداره پلیس می گویند که شهر باید در کنار مردمی باشد که بیش از همه در آنجا بوده اند.

ما یک اداره پلیس عالی داریم. [Jones] برای اداره پلیس ما نیست،» کریستل مک گوان، ساکن کنلی، در خارج از جلسه روز جمعه گفت.

وکیل شهر کنلی، چیپ هیوت، به Nexstar’s WNCN، یک ایستگاه تلویزیونی محلی، گفت که وضعیت کنونی با هر چیزی که او در بیش از دو و نیم دهه به نمایندگی از شهرها دیده است، متفاوت است.

من شاهد استعفای سیاستمداران و شهرداران و اعضای شورا بوده‌ام. هیوت گفت: من شاهد استعفای کارکنان بودم. من هرگز استعفای را ندیده‌ام که در آن یک بخش کامل باشد.»

شهردار هیلز گفت که یک جلسه اضطراری دیگر این هفته چهارشنبه یا پنجشنبه برگزار خواهد شد – و این جلسه برای عموم آزاد خواهد بود.

برای کاهش نگرانی عمومی، اداره کلانتری شهرستان جانستون قبلاً گفته است که در صورت لزوم به تماس‌ها در Kenly پاسخ خواهد داد.

کلانتر استیو بیزل به هیل گفت: «من معاونانی را مأمور گشت زنی در خیابان ها خواهم کرد تا در صورت نیاز و در صورت نیاز، امنیت عمومی را تضمین کنند.

_____

تصویر کوچک روی جلد: Yahoo News; عکس ها: اداره پلیس کنلی، گتی ایماژ)



منبع