یکی از رهبران دانشجویی که از اعتراضات میدان تیان‌آن‌من در سال 1989 جان سالم به در برد، می‌گوید شی جین‌پینگ با کاهش سیاست کووید صفر، «نمایش نادری از ضعف» را نشان می‌دهد.

ژو به نیوزویک گفت: «پیش‌بینی نتیجه اعتراض‌ها در حال حاضر دشوار است. اما ما در حال حاضر شاهد کاهش سیاست صفراوی کووید هستیم که نمایش نادری از ضعف شی جین پینگ است.

مردی که در سازماندهی تظاهرات میدان تیان‌آن‌من در سال 1989 کمک کرد و از سرکوب وحشیانه دولت چین جان سالم به در برد، می‌گوید شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین «نمایش نادری از ضعف» را نشان می‌دهد.

ژو گفت که در حال تماشای معترضان جوانی است که برای ابراز خشم خود به خیابان ها آمده اند.

اصل مقاله را در Insider بخوانید





منبع

ژو افزود: “علاوه بر این، سیستم صفر کووید در حال حاضر خسته شده است. اما در این مرحله، او همچنان مستقر است.”

رئیس جمهور چین شی جین پینگ.شین هوا/رائو آیمین از طریق گتی ایماژ

  • رئیس جمهور چین شی جین پینگ

    او گفت که فکر می‌کند تمایل شی برای لغو اقدامات ضد کووید صفر نشانه‌ای از ضعف است.

  • ژو به نیوزویک گفت که در بحبوحه تداوم اعتراضات، به نظر می رسد تسلط شی بر حزب کمونیست مطلق است.

    ژو فنگسو به نیوزویک گفت که تمایل شی به عقب نشینی از عناصر سیاست صفر کووید او نشان می دهد که او خطاناپذیر نیست. ژو، دانشجوی معترض دانشگاه تسینگ‌هوا، به دلیل نقشش در تظاهرات میدان تیان‌آن‌من در سال 1989 توسط دولت چین زندانی و به اردوگاه بازآموزی فرستاده شد.

    ژو فنگ سوئو معترض میدان تیان آن من بود که به مدت یک سال در چین زندانی شد.

  • ژو گفت: «به عنوان یک بازمانده از قتل عام تیان‌آن‌من، هنگام تماشای معترضانی که شعار «پایان ح‌ک‌چ» را در شانگهای، زادگاه ح‌ک‌چ، سر می‌دادند، اشک می‌ریزم.

    ژو در سال 1995 اجازه خروج از کشور را یافت و اکنون به گفته خودش در نیویورک زندگی می کند توییتر حساب.

    به دنبال اعتراضات گسترده در همه شهرهای بزرگ چین، از جمله پایتخت آن، پکن، برخی محدودیت‌های مربوط به کووید در گوانگژو و چونگ کینگ برداشته شده است. در این تظاهرات، مردم در حالی که ورقه‌های کاغذ سفید را حمل می‌کردند دیده می‌شدند – نمادی جدید از سرپیچی علیه دولت. و در حالی که به نظر می رسید بسیاری از تظاهرات در آخر هفته آرام شده بودند، هنوز درگیری بین معترضان و پلیس در گوانگژو در سه شنبه شب وجود داشت.

    در جریان تظاهرات میدان تیان‌آن‌من، صدها دانشجوی چینی زمانی که دولت چین برای سرکوب مخالفان روی تانک‌ها سوار شد، کشته شدند. دولت چین هرگز اعتراضات را به طور کامل اعتراف نکرده و یا تعداد کشته ها را فاش نکرده است.

    ژو گفت: “شی جین پینگ هنوز کنترل کاملی در ح‌ک‌چ دارد. اما کنترل شدید او همچنین به این معنی است که سیستم نمی‌تواند با شگفتی‌ها مقابله کند، زیرا زیردستان او حاضر نیستند بدون دستورالعمل‌های صریح از شی ابتکار عمل کنند.”

    ژو با اظهار نظر در مورد اعتراضات – منظره ای نادر در دوران حکومت شی – گفت که دانشجویان و جوانانی که علیه دولت چین سرزنش می کنند “در حال گذراندن تعمید فعالیت سیاسی” و تبدیل شدن به “استاد سرنوشت خود” هستند.