یکی از اعضای گارد ملی ماساچوست که خارج از وظیفه بود، با اتوبوسی پر از شهروندان سالخورده که فکر می‌کردند مهاجر هستند، برخورد تهاجمی کرد.

شنیده می شود که این سرباز می گوید: «من به عنوان یک شهروند ایالات متحده حق دارم ببینم چه خبر است. “میدونی دارم راجع به چی حرف میزنم.”

کیپ کاد تایمز گزارش داد که او بعداً با راننده و 37 شهروند سالخورده در هواپیما روبرو شد.

  • این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که فرماندار ران دیسانتیس 50 مهاجر را به تاکستان مارتا فرستاد.

  • اداره پلیس فالموث کریستوفر بارتولومی بعداً در گزارش پلیس نوشت که به نظر می‌رسد این سرباز به طرز عجیبی رفتار می‌کند و “چیزی در مورد او بسیار بد به نظر می‌رسد.”

    به نقل از کیپ کاد تایمز، شنیده می شود که او در این ویدئو می گوید: «به این نگاه کنید. “تالاهاسی، فلوریدا. یک اتوبوس. به این نگاه کنید. من تا آخر آن را دنبال می کنم. دیسانتیس مرز را به محل شما می آورد.”

    او ادامه داد: دیدم از روی پل می آید، می روم دنبالش. “قرار بود خاموشش کنم و به خانه بروم، اما ما رفتیم.”

    در فیلم پخش زنده ارسال شده به فیس بوک عضو سرویس که توسط کیپ کد تایمز به دست آمده است، او بخشی از تعقیب و گریز تهاجمی را به تصویر می کشد. اینسایدر به طور مستقل این فیلم را تأیید نکرده است، که اکنون در پلت فرم رسانه های اجتماعی حذف شده است.

    ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در 19 اوت 2022 در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، در گردهمایی اتحاد و پیروزی در حمایت از داگ ماستریانو، نامزد فرمانداری جمهوری خواه پنسیلوانیا، در هتل ویندهام سخنرانی می کند.  دسانتیس در طول سفر خود به این ایالت، از رای دهندگان جمهوری خواه خواست تا پشت داگ ماستریانو بایستند.

    این حادثه پس از یک شیرین کاری سیاسی توسط ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا رخ داد که دو هواپیما را برای فرستادن 50 مهاجر به مارتا واینیارد، ماساچوست اجاره کرد. چارلی بیکر، فرماندار ایالت گفت که مهاجران از آن زمان به یک پناهگاه پایگاه نظامی در کیپ کاد، ماساچوست منتقل شده اند.

    سرباز پاسخ داد: “اگر افراد 80 ساله باشند، من می روم. آیا نمی بینی در تاکستان مارتا چه خبر است؟”

    ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در 19 اوت 2022 در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، در گردهمایی اتحاد و پیروزی در حمایت از داگ ماستریانو، نامزد فرمانداری جمهوری خواه پنسیلوانیا، در هتل ویندهام سخنرانی می کند. دسانتیس در طول سفر خود به این ایالت، از رای دهندگان جمهوری خواه خواست تا پشت داگ ماستریانو بایستند.جف سوئنسن/گتی ایماژ

    • اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    کالین گفت: “ما در حال حاضر در حال کار هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که عضو خدمات ما ارزیابی می شود و هر گونه خدماتی را که ممکن است نیاز داشته باشد دریافت می کند، در حالی که اقدامات انضباطی مناسب را نیز بررسی می کنیم.” این حادثه در حال حاضر در دست بررسی است و اطلاعات بیشتری در دست نیست.»

    وان، مالک شرکت حمل و نقل مایکز لیموزین مستقر در تالاهاسی به کیپ کد تایمز گفت: «او فکر می‌کرد مهاجرانی در اتوبوس هستند. او کاملاً اشتباه می کرد.

    کیپ کد تایمز روز سه شنبه گزارش داد که یکی از اعضای گارد ملی ارتش ماساچوست که خارج از وظیفه بود، اتوبوس تور فلوریدا را پشت سر گذاشت و با مسافران سالخورده آن مقابله کرد و آنها را با مهاجرانی که از فلوریدا به این ایالت فرستاده شده بودند اشتباه گرفت.

    سرهنگ مارک کالین، یکی از مدیران گارد ملی ارتش ماساچوست، در بیانیه‌ای به اینسایدر گفت که گارد ملی “رفتار این سرباز را نامناسب و ناسازگار با ارزش‌های نظامی ما می‌داند.”

    وان به خبرگزاری محلی گفت که این عضو سرویس «به معنای واقعی کلمه پنج فوت از سپر من فاصله داشت» در حالی که در دم خودرو بود، حتی زمانی که سعی داشت سرعت خود را کم کند و مسیر را تغییر دهد.

    هنگامی که سوار اتوبوس می شود، شنیده می شود که او به مسافران می گوید که در افغانستان خدمت کرده است و از تلاش هایش برای رساندن شخصی از آنجا به ایالات متحده ابراز ناامیدی می کند، بنابراین “به من نگویید که نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم.” او گفت.

    ویدئویی که کیپ کاد تایمز مشاهده کرد، هافمن را نشان داد که سعی می‌کند سوار اتوبوس شود تا مسافران داخل آن را ببیند.

    یکی از اعضای گارد ملی MA که خارج از وظیفه بود اتوبوس تور فلوریدا را با تصور اینکه حامل مهاجران است، دنبال کرد.

  • هنگامی که کارمند متوجه شد مسافران داخل هواپیما توریست هستند، عذرخواهی کرد و از خودرو خارج شد و گفت: “ببخشید، بچه ها به شما احترام نکردم. متاسفم.”

    افسران اداره پلیس فالموث به این حادثه در پارکینگ هتل پاسخ دادند.

    یکی از نمایندگان اداره پلیس فالموث بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    بر اساس این گزارش، کیپ کد تایمز می گوید: «او منطقی نبود و سعی کرد مکالمه را کنترل کند و در مورد تلاشش برای آوردن شخصی از افغانستان به ایالات متحده صحبت کرد. نحوه صحبت او باعث شد به نظر برسد که به نوعی با مهاجران پایگاه در ارتباط است.

    این عضو سرویس خارج از وظیفه اتوبوس تور را حداقل 10 مایل تا هتل خود در شرق فالموث تعقیب کرد و بعداً با راننده اتوبوس، مایکل وان و 37 شهروند سالخورده سرنشین روبرو شد.

    وان به خروجی گفت که به کارمند سرویس گفته است که اتوبوس حامل “شهروندان مسن بود. شما به آنها حمله قلبی خواهید کرد.”