یکی از اعضای حزب جمهوری خواه به اتهام انتقال پول روسیه به ستاد انتخاباتی ترامپ توسط ترامپ مورد عفو قرار گرفت

جسی بنتون، دستیار ارشد سابق رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل (رئیس کیش)، سناتور رند پال (راندپول) و نماینده سابق ران پل (تگزاس)، روز پنجشنبه به دلیل کمک به یک روسی محکوم شد. یک شهروند به طور غیرقانونی یک کمک مالی سیاسی به کمپین ریاست جمهوری 2016 رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ ارسال می کند. بنتون، 44 ساله، یک بلیت 25000 دلاری برای شرکت در رویداد کمیته ملی جمهوری خواه در سپتامبر 2016 برای ترامپ خرید و بلیت را به رومن واسیلنکو، بازاریاب چند سطحی روسی داد. سپس واسیلنکو به بنتون 100000 دلار داد.

دادستان ها در سپتامبر 2021، بنتون و داگ وید، یک کارشناس انجیلی محافظه کار را که در بازاریابی چند سطحی دخیل بود، متهم کردند. وید، که اواخر همان سال در سن 75 سالگی درگذشت، متهم شد که واسیلنکو را به بنتون متصل کرده بود.

دادستان ها با این ایده که واسیلنکو علاقه ای به سیاست ترامپ ندارد، مخالفت کردند و خاطرنشان کردند که وی در آن زمان برای یک کرسی در پارلمان روسیه نامزد می شد و عکس او با ترامپ به پخش تلویزیون روسیه کمک کرد. آنها گفتند و بنتون پس از محکومیت خود در سال 2016 به وضوح باید می دانست که قوانین مالی کمپین انتخاباتی فدرال را نقض می کند.

وکیل بنتون، برایان استولارز، در طول محاکمه استدلال کرد که واسیلنکو فقط یک خود تبلیغ کننده بود که حاضر بود برای گرفتن عکس از خود با افراد مشهور پول بپردازد، و او و وید پس از بررسی عملیات عکسبرداری با اپرا وینفری، میشل اوباما و استفن، با ترامپ کنار آمدند. سیگال، واشنگتن پست گزارش ها. او در سخنرانی پایانی خود گفت: “اگر اپرا در دسترس بود، ما حتی اینجا نبودیم.” استولارز گفت که واسیلنکو به عکسی با “مردی که قبلا در The Apprentice” بود، نه یک رئیس جمهور آینده، علاقه مند بود و ترامپ فقط برای مدت کوتاهی در جمع آوری کمک مالی ظاهر شد و “فقط در مورد نظرسنجی ها صحبت کرد.”

روسیه “بخش قابل توجهی” از موشک های پیشرفته خود را صرف نابودی شبکه انرژی اوکراین کرده است.



منبع

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

این دومین محکومیت بنتون برای نقض مالی کمپین انتخاباتی است. در ماه مه 2016، او به دلیل تسهیل غیرقانونی انتقال 73000 دلار به یک سناتور ایالت آیووا در ازای حمایت از ران پل در طول نامزدی ریاست جمهوری سال 2012 او مجرم شناخته شد. ترامپ در دسامبر 2020، کمی قبل از ترک قدرت، بنتون را عفو کرد.

ایوانکا ترامپ از راه اندازی کمپین انتخاباتی پدرش در سال 2024 صرف نظر کرد، علیرغم اینکه گزارش شده از ترامپ درخواست کرده است

جسی بنتون در سال 2012

خطر! امی اشنایدر قهرمان در اوهایو علیه لایحه ترنس خطرناک “خطرناک” شهادت می دهد

میشل پریخ، دستیار دادستان ایالات متحده در جلسه محاکمه بنتون این هفته گفت: انتخابات “منعکس کننده ارزش ها، اولویت ها و باورهای شهروندان آمریکایی است.” جسی بنتون با اقدامات خود به این اصول آسیب زد.

جسی بنتون در سال 2012 Robert Daemmrich Photography Inc/Corbis از طریق Getty Images