یوتا از بایدن به دلیل اقدام برای بازسازی 2 اثر ملی شکایت کرد

روسای جمهور دموکرات استدلال کرده اند که تعیین زمین های بزرگ برای حفاظت از مناطق خاص مورد نیاز است و بایدن در اعلامیه اکتبر 2021 خود نام Bears Ears را “کوچک ترین منطقه سازگار با مراقبت و مدیریت صحیح اشیاء تاریخی و علمی” خواند.

دعوای جدید جدیدترین پیچش در مناظره چند ساله سه دوره ریاست جمهوری است. استدلال‌های آن بحث‌های آشنای حقوقی و سیاسی را بازبینی می‌کند و به نکاتی دست می‌زند که جمهوری‌خواهان سال‌ها در دادگاه و در سخنرانی‌های مبارزات انتخاباتی درباره تصرف زمین‌های فدرال و مزایای مدیریت زمین محلی تکرار کرده‌اند.

این تصمیم بخش هایی از بناهای تاریخی را برای استخراج، حفاری و توسعه دیگر باز کرد. تقاضای کم و هزینه‌های تولید بالا منجر به کمترین علاقه شرکت‌های انرژی به زمین‌هایی شد که با کوچک کردن بناهای تاریخی توسط ترامپ محافظت نشدند، از جمله ذخایر زغال‌سنگ بزرگی که در زمین‌های بریده شده از پله بزرگ یا اورانیوم در زمین‌های بریده شده از گوش خرس‌ها یافت شد.

دعوای یوتا استدلال می کند که دولت بایدن قانون آثار باستانی 1906 را به شیوه ای بیش از حد گسترده تفسیر کرد و هدف اصلی آن را نادیده گرفت: حفاظت از مکان های تاریخی یا باستانی خاص. این قانون به مفاد این قانون استناد می‌کند که می‌گوید نام‌گذاری‌ها باید «کوچک‌ترین منطقه سازگار» با اهداف حفاظتی را شامل شود.

سرنوشت بناهای تاریخی یکی از برجسته ترین نبردهای ایالات متحده بر سر زمین های عمومی و نحوه مدیریت آنها است. تصمیمات مدیریت زمین فدرال اغلب در سرتاسر غرب روستایی از نظر سیاسی مورد توجه قرار می گیرد، جایی که جوامع مزرعه داری متمایل به جمهوری خواهان که نسبت به نفوذ فدرال بدبین هستند، اغلب در مقابل محافظه کاران و قبایلی قرار می گیرند که استدلال می کنند حفاظت های فدرال قوی به عنوان سنگری در برابر توسعه یا صنایعی مانند معدن یا چوب بری مورد نیاز است.

در بیانیه مشترک چهارشنبه در حمایت از شکایت، فرماندار اسپنسر کاکس و کل هیئت کنگره یوتا، دولت فدرال را به عدم مدیریت صحیح زمین متهم کردند و بناهای تاریخی گسترش یافته را به دلیل “سطوح بازدید غیرقابل مدیریت” مقصر دانستند.

Bears Ears که توسط پرزیدنت باراک اوباما به عنوان بنای یادبود ملی تعیین شد، منحصر به فرد است زیرا تصمیمات مدیریت زمین توسط کمیسیونی اتخاذ می شود که به طور مشترک توسط مقامات آژانس فدرال و نمایندگان پنج کشور قبیله ای اداره می شود. این کمیسیون در ژوئن گذشته، پنج سال پس از آن، مجدداً تأسیس شد و برنامه حکومتداری مشترک دوران اوباما، زمانی که دولت ترامپ این بناها را در سال 2017 کوچک کرد، لغو شد.

عامر مدهانی، نویسنده آسوشیتدپرس در واشنگتن در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

بناهای تاریخی که مجموعاً به اندازه کانکتیکات هستند، حاوی دره‌هایی هستند که با نوارهای صورتی رنگ از سنگ آهک، سنگ‌های قرمز چشمگیر، جنگل‌های عرعر و مصنوعات بومی آمریکا از جمله خانه‌های صخره‌ای باستانی و سنگ نگاره‌ها احاطه شده‌اند.

بخشی از جنوب شرقی یوتا که این دو بنای تاریخی در آن واقع شده اند، از زمانی که رئیس جمهور بیل کلینتون در سال 1996، پله بزرگ را به عنوان یک بنای تاریخی ملی معرفی کرد، در کانون برخی از داغ ترین بحث های مربوط به مدیریت زمین در این کشور بوده است.

___

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت هیچ نظری در مورد این شکایت ندارد.

متیو کمپبل، معاون صندوق حقوق بومیان آمریکا روز چهارشنبه گفت: «قبایل دهه‌ها و واقعاً قرن‌ها برای محافظت از این سرزمین‌ها می‌جنگند. به نظر می‌رسد که آنها باید به این مبارزه ادامه دهند.»

این شکایت، نبرد بر سر این زمین ها را به دادگاه بازمی گرداند، مشابه آنچه در سال 2017 پس از اقدام ترامپ برای کوچک کردن بناهای تاریخی اتفاق افتاد. در آن زمان، شکایت‌هایی توسط شرکت پاتاگونیا و ائتلافی از قبایل از جمله هوپی، اوته هندی، اوته کوه اوته، قبایل زونی و ملت ناواهو برای بازسازی بناهای تاریخی تشکیل شد.

این گروه که سناتورهای میت رامنی و مایک لی امضاکنندگان آن را امضا کردند، گفت: «ما اکنون این تجاوز مکرر و توهین‌آمیز فدرال را به چالش می‌کشیم تا مطمئن شویم از زمین‌های عمومی ما به اندازه کافی محافظت می‌شود و سرپرستی هوشمند با نزدیک‌ترین افراد به سرزمین باقی می‌ماند».

سالت لیک سیتی (AP) – ایالت یوتا و دو شهرستان روستایی با گرایش جمهوری‌خواهان روز چهارشنبه از دولت بایدن به دلیل تصمیم رئیس‌جمهور در سال گذشته برای بازسازی دو اثر ملی گسترده در زمین‌های ناهموار مقدس برای بومیان آمریکا شکایت کردند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا آن‌ها را کوچک کرده بود. .

از زمانی که بایدن زمین ها را در اکتبر 2021 بازسازی کرد، چالش یوتا و دو حوزه قضایی روستایی راست گرایانه، شهرستان های کین و گارفیلد، انتظار می رفت. در آن زمان، بایدن Bears Ears را “مکانی برای احترام و یک وطن مقدس برای صدها نسل” نامید. از مردم بومی.»

شکایت در مورد Bears Ears و Grand Staircase-Escalante، دو بنای یادبود جنوب شرقی یوتا، ادعا می‌کند که اقدام رئیس جمهور جو بایدن، قانون صد ساله ای را که به روسای جمهور اجازه می‌دهد از مکان‌هایی که از نظر تاریخی، جغرافیایی یا فرهنگی مهم تلقی می‌شوند محافظت کنند و قوانین حاکم بر زمانی که می‌توانند در نظر گرفته شوند، نقض می‌کند. انجام دهید.