یلن اولین وام ۱ میلیارد دلاری خزانه داری را برای صندوق چندجانبه فناوری پاک اعلام می کند

این چهار کشور 15 درصد از انتشار جهانی مربوط به زغال سنگ، کثیف ترین سوخت فسیلی را به خود اختصاص می دهند. کاهش سریعتر انتشار گازهای گلخانه ای به تلاش جهانی برای انتشار خالص کربن صفر تا سال 2050 کمک خواهد کرد.

(گزارش توسط آندره آ شلال؛ ویرایش توسط کیم کوگیل)



منبع

الکسیا لتورتو، دستیار وزیر خزانه‌داری در امور تجارت بین‌الملل، این وام را یک «پیش‌پرداخت قوی» در قبال تعهد رئیس‌جمهور جو بایدن برای هزینه ۱۱ میلیارد دلاری برای تأمین مالی آب و هوا خواند و گفت که این نشان‌دهنده حمایت مستمر ایالات متحده از کشورهای بازارهای نوظهور است که در حال دور شدن از سوخت‌های فسیلی هستند.

وزارت خزانه داری گفت که این کمک که اولین در نوع خود از سوی خزانه داری ایالات متحده است، به تعهد ایالات متحده در اجلاس سران گروه هفت در سال 2021 در کنار سایر کشورهای G7 عمل می کند.

خزانه داری گفت که پول ایالات متحده می تواند برای نصب تجهیزات جدید انرژی تجدیدپذیر، بازنشستگی نیروگاه های زغال سنگ قدیمی و برنامه های حمایتی مختلف که سرمایه گذاری و اشتغال جدید را در جوامع متاثر از انتقال انرژی ترویج می کند، تامین مالی کند.

این وام برای حمایت از تعهدات آب و هوایی ایالات متحده، از جمله مشارکت های انتقال انرژی (JETPs)، و در عین حال تامین مالی پروژه های CTF که توسط بانک های توسعه چندجانبه در راستای همسویی با آفریقای جنوبی، اندونزی، هند و فیلیپین توسعه داده شده اند، استفاده خواهد شد، زیرا آنها به دور شدن از زغال سنگ سرعت می بخشند. .

واشنگتن (رویترز) – جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده روز پنجشنبه وام 950 میلیون دلاری به صندوق فناوری پاک (CTF)، یک صندوق اعتماد چندجانبه که به کشورهای در حال توسعه کمک می کند تا انتقال خود از زغال سنگ به انرژی پاک را تسریع بخشند، اعلام خواهد کرد.

مافالدا دوارته، مدیرعامل CIF در بیانیه‌ای گفت: با این مشارکت جدید، ایالات متحده به ایجاد مشاغل جدید، بازارهای پایدار جدید و در عین حال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند و با انجام این کار، آینده آب و هوایی مشترک ما را تضمین می‌کند.

آفریقای جنوبی، هند، اندونزی و فیلیپین در سال گذشته اولین دریافت کنندگان برنامه انتقال سریع زغال سنگ (ACT) بودند که توسط CTF توسعه داده شد.

CTF یکی از دو صندوق امانی چند اهداکننده است که تحت صندوق های سرمایه گذاری آب و هوا (CIF)، ابتکاری که توسط بزرگترین اقتصادهای جهان در سال 2008 برای کمک به کشورهای فقیرتر برای تغییر سریعتر به سمت اقتصاد کم کربن ایجاد شد، ایجاد شد.

نوشته آندره آ شلال

یلن این وام را در یک سخنرانی در مرکز توسعه جهانی، پیش از نشست های سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در هفته آینده اعلام خواهد کرد.