گفتگوی استیضاح در سازمان ترامپ دادگاه: آیا شاهد اشتباه صحبت کرد؟

مرچان با اشاره به شرکت ترامپ و دیگر شرکت تابعه متهم به نام ترامپ و شرکت حقوق و دستمزد ترامپ، گفت: “من معتقدم که به عقب خم شده ام تا به هر دو متهم اجازه دفاع بدهم.” باور نکن این بدان معناست که باید به تو اجازه دهم که همه چیز را به سمت هیئت منصفه بیندازی و ببینی چه می‌چسبد.»

سازمان ترامپ، شرکت هلدینگ ساختمان‌ها، زمین‌های گلف و سایر دارایی‌های ترامپ، متهم است به برخی مدیران ارشد کمک می‌کند از مالیات بر درآمد غرامتی که علاوه بر حقوق دریافت می‌کنند، از جمله آپارتمان‌های بدون اجاره و خودروهای لوکس، اجتناب کنند. در صورت محکومیت، شرکت ممکن است بیش از یک میلیون دلار جریمه شود.

من نمی‌خواهم شاهد را استیضاح کنم. من نمی خواهم او را دروغگو خطاب کنم. “این استیضاح شاهد است.”

نیویورک (AP) – در مورد استیضاح روز دوشنبه در دادگاه تقلب مالیاتی جنایی سازمان ترامپ – نه رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، که دو بار اتفاق افتاد – صحبت شد، اما اینکه آیا وکلای شرکت او به دنبال استیضاح شاهد خود، دونالد بندر، حسابدار قدیمی ترامپ هستند یا خیر. .

بندر همچنین برای ترامپ و همسرش، ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق، فرزندانش و برخی از مدیران شرکت، اظهارنامه مالیات بر درآمد شخصی تهیه کرد.

آلن وایسلبرگ، رئیس سابق امور مالی سازمان ترامپ، پیش از این در دادگاه شهادت داد که بدون اینکه ترامپ یا خانواده ترامپ بدانند، این طرح را به تنهایی انجام داده است. ویسلبرگ که در ازای محکومیت پنج ماه حبس در یک معامله اقامه دعوی شهادت داد، گفت که شرکت از این جهت سود برد که مجبور نبود به اندازه حقوق به او پرداخت کند.

قاضی خوان مانوئل مرچان، که قبلاً از دفاع به دلیل ارائه درخواست دادگاه اواخر یکشنبه شب عصبانی شده بود، به نظر می رسد که تمایلی به اجابت درخواست نچلس ندارد و به او دستور می دهد که استدلال خود را در وعده ناهار اصلاح کند.

جیمز از ترامپ و شرکتش به خاطر این اتهامات شکایت کرده است.



منبع

نچلس در جریان کنفرانس دادگاهی که پس از خروج بندر و هیئت منصفه از دادگاه برای صرف ناهار برگزار شد، گفت: «این پاسخ مرا شگفت زده کرد، زیرا این درست نیست.

نچلس به دنبال مجوز برای مواجهه با بندر با سوابقی بود که نشان می‌داد او زمان بیشتری را صرف کار بر روی اظهارنامه‌های مالیاتی برای شرکت ترامپ، زیرمجموعه اصلی شرکت، نسبت به زمانی که او رهبری می‌کرد، داشت. اما وکیل مدافع از بیان اینکه می‌خواهد اعتبار او را در مقابل هیئت منصفه تضعیف کند، کوتاهی کرد.

بندر نشان داد که برخی از کارها را به سایر کارمندان شرکت واگذار کرده است.

Mazars USA LLP از آن زمان ترامپ را به عنوان مشتری کنار گذاشته است. در ماه فوریه، پس از اینکه دفتر لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، اظهار داشت که این صورت‌ها مرتباً ارزش دارایی‌ها را تحریف می‌کنند، شرکت اعلام کرد که صورت‌های مالی سالانه‌ای که برای او تهیه کرده است، «دیگر نباید به آن اعتماد کرد».

سوزان نچلس، وکیل مدافع، گفت بندر، شریک Mazars USA LLP که سال‌ها بر اظهارنامه‌های مالیاتی صدها نهاد ترامپ نظارت می‌کرد، وقتی شهادت داد که در واقع کار زیادی روی اظهارنامه‌های مالیاتی شرکت انجام نداده است، او را شگفت‌زده کرد.

ترامپ در پلتفرم Truth Social خود، بندر را به خاطر عدم اجرای این طرح سرزنش کرده است: «شرکت حسابداری پردرآمد باید به طور معمول این موارد را انتخاب می‌کرد – ما به آنها تکیه می‌کردیم. خیلی ناعادلانه!»