گزارش NYT: استیون میلر و برایان جک، دستیاران ارشد ترامپ، در میان بیش از ده ها نفری بودند که برای تحقیقات گسترده وزارت دادگستری در 6 ژانویه احضار شدند.

میلر در اوایل سال جاری توسط کمیته منتخب مجلس که در مورد سوابق تلفنی او در 6 ژانویه تحقیق می کرد احضار شد. سی ان ان گزارش داد که مشاور برای جلوگیری از احضاریه شکایت کرده است. او قبلا برای رسوب با پانل نشسته بود.

استیون میلر، راست، و برایان جک، چپ، از جمله بیش از ده نفری هستند که این هفته توسط هیئت منصفه فدرال احضار شدند.اندرو هارنیک و الکس براندون/AP

  • وزارت دادگستری در حال حاضر تحقیقات گسترده ای در مورد رویدادهای حوالی 6 ژانویه 2021 دارد.

  • روز پنجشنبه، تایمز همچنین گزارش داد که وزارت دادگستری بر اساس حدود نیم دوجین احضاریه به دستیاران سطح پایین تر سابق ترامپ، از جمله نیکلاس لونا و رئیس دفتر ایوانکا ترامپ، جولی رادفورد، به بررسی PAC می پردازد. هنوز مشخص نیست که چرا PAC دقیقا در حال بررسی است و چگونه ممکن است با شورش کنگره ارتباط داشته باشد.

    تاکنون حداقل 40 نفر از اعضای حلقه ترامپ به طور علنی با بازرسان فدرال و کنگره همکاری داشته اند.

    به نوشته روزنامه تایمز، احضاریه‌های میلر و جک نیز به PAC ترامپ و همچنین طرح انتخاب‌کنندگان 2020 مربوط می‌شود.

    استفان میلر و برایان جک، مشاوران ترامپ، در میان بیش از ده ها نفری بودند که این هفته احضار شدند.

به گزارش تایمز، به نظر می رسد این احضاریه ها به دنبال اطلاعاتی درباره عملیات اصلی جمع آوری کمک های مالی ترامپ، نجات آمریکا، که پس از انتخابات 2020 شکل گرفت، و توطئه ادعایی برای لغو رای 2020 با ارسال فهرستی از انتخاب کنندگان جعلی به ایالت های مورد مناقشه است.

به گزارش نیویورک تایمز، دو مشاور ارشد سابق ترامپ این هفته به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده وزارت دادگستری در مورد رویدادهای پیرامون شورش کنگره 6 ژانویه و پس از آن احضار شدند.

جک که هنوز به ترامپ مشاوره می دهد، سال گذشته نیز توسط کمیته احضار شد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

به گزارش تایمز، استفان میلر، مشاور ارشد سیاست در دوران کاخ سفید ترامپ، و برایان جک، مدیر سیاسی ترامپ، از جمله بیش از ده ها نفر در حلقه رئیس جمهور سابق بودند که این هفته توسط هیئت منصفه فدرال احضار شدند.

از جمله منافع وزارت دادگستری می توان به PAC دونالد ترامپ و طرح براندازی رای 2020 اشاره کرد.

  • علاوه بر تحقیقات جاری درباره مدیریت ترامپ با سوابق رسمی دولت، وزارت دادگستری در حال بررسی نقض کنگره، هرگونه مانع تراشی در این تحقیقات و نقشه انتخاب کنندگان جعلی است.

    میلر و جک بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

    استیون میلر و برایان جک.