گزارش ها حاکی از آن است که یک مرد 27 ساله ایرانی به دلیل بوق زدن برای جشن خروج تیم از جام جهانی توسط مقامات به ضرب گلوله کشته شد.

پرچم ایران در حالی به اهتزاز درآمده است که هواداران مقابل صفحه نمایش نشسته اند و بازی ایران و آمریکا را در جام جهانی تماشا می کنند.

هواداران ایرانی جام جهانی را تماشا می کنند.مجید سعیدی/ گتی ایماژ

  • گفته می شود مهران سمک هنگام بوق زدن مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

  • به گزارش گاردین، سازمان حقوق بشر در ایران (CHRI)، یک سازمان مستقر در نیویورک، همچنین گزارش داد که سمک هنگام جشن گرفتن شکست جام جهانی کشته شده است.

    گروه حقوق بشر ایران در بیانیه ای اعلام کرد که سمک «مستقیماً مورد هدف قرار گرفته و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت».

    پس از آن که مهسا امینی زن 22 ساله ای که در بازداشت پلیس اخلاق کشور به کما رفته بود، اعتراضات و ناآرامی های مدنی را در سراسر ایران به راه انداخت. او به دلیل بی حجابی بازداشت شده بود.

    عزت‌الهی نوشت: بعد از شکست تلخ دیشب، خبر در گذشتت دلم را به آتش کشید. بر اساس ترجمه ای از گل بزن. “الان هم که این داستان را می نویسم، هنوز نخوابیده ام. اما دوست قدیمی، باید بدانی که روز به روز انسانیت در این دنیا کمتر می شود.”

    روزنامه گاردین به نقل از گروه های حقوق بشری گزارش داد که مهران سمک در جشن شکست 1-0 ایران مقابل آمریکا در جام جهانی فوتبال در روز سه شنبه بوق می زد.

    پس از کشته شدن یک زن در ماه سپتامبر در بازداشتگاه پلیس، تظاهرات گسترده ضد دولتی و ناآرامی‌های مدنی در ایران روی داد.

بنا به گزارش گروه‌های حقوق بشری، یک مرد ۲۷ ساله ایرانی به دلیل برگزاری جشن خروج این تیم از جام جهانی سه‌شنبه توسط مقامات ایرانی مورد شلیک گلوله قرار گرفت.

  • اصل مقاله را در Insider بخوانید





  • منبع

    سعید عزت‌الهی، هافبک ایرانی که در بازی روز سه‌شنبه به میدان رفت، با انتشار پستی از سمک قدردانی کرد و او را همبازی دوران کودکی خواند.

    به گزارش گاردین، یک جوان 27 ساله ایرانی در شهر بندر انزلی به دلیل جشن خروج این تیم از جام جهانی به ضرب گلوله مقامات ایرانی کشته شد.